עמוד הבית » האם כדאי להתחסן נגד פוליו?

האם כדאי להתחסן נגד פוליו?

צילום:pexels
בסדרת מאמרים זו בנושאי בריאות בגישה הוליסטית.

פוליו לפי הרפואה המקובלת  (מתוך ויקיפדיה).

"שיתוק ילדים (פוליומייליטיס,(Poliomyelitis , היא מחלה של מערכת העצבים, הנגרמת על ידי נגיף הפוליו. המחלה מועברת מאדם לאדם, בעיקר באמצעות מחזור צואה-פה. הסימפטומים של המחלה לא מופיעים אצל כ-90% מהחולים בה, אולם אם הנגיף חודר למחזור הדם החולים עשויים לסבול ממגוון רחב של סימפטומים. בכאחוז אחד מההידבקויות חודר הנגיף למערכת העצבים המרכזית, פוגע בנוירונים מוטוריים, וגורם לחולשה ולשיתוק רפה או שיתוק חד וקשה במערכת השרירים. סוגים שונים של שיתוק יכולים להיגרם מכך כתלות בעצבים שנפגעים. פוליו הפוגע בחוט השדרה הוא הצורה הנפוצה, ומתאפיין בפגיעה א-סימטרית הכוללת לרוב את הרגליים. במקרים חמורים, כמו בשיתוק הסרעפת ושרירי הנשימה הבין צלעיים, המחלה עלולה לגרום אף למוות.

בעבר היה שיתוק הילדים מהמחלות הנפוצות בעולם, והביא למותם של רבים עד לפיתוח החיסון נגדה בראשית שנות החמישים של המאה העשרים. נכון לתחילת 2019 הוכחדו זנים 2 ו-3 של הפוליו וישנם עשרות חולים בשנה בזן 1."

צילום:pexels

האם מגיפת הפוליו חוסלה ע"י החיסונים?

בדיקה של הנתונים הסטטיסטיים מראה שהמגיפה נעלמה כמעט לחלוטין עוד לפני שהתחילו לחסן נגד פוליו! מחקרים סטטיסטיים מראים שיש קורלציה בין מידת השימוש בחומרי הדברה רעילים (בעיקר DDT וחומרים המכילים עופרת BHC וארסן) לבין אחוז הלוקים בפוליו. מידע רב על כך יש במאמר הזה (באנגלית): Pesticides and Polio: A Critique of Scientific Literature

ב-1950/1 גרם הלחץ הציבורי בארה"ב לירידה משמעותית ראשונה בשימוש בDDT וריסוסים עם חומרים רעילים אחרים כמו BHC, ארסן ועופרת.
בגרף שכאן למטה ניתן לראות ירידה משמעותית ראשונה במספר מקרי הפוליו ב-1951/2.

ירידה חדה נוספת במספר מקרי הפוליו רואים בשנים 1957-1954 במקביל לירידה החדה בשימוש בחומרי ההדברה הנ"ל ואח"כ נמשכת ירידה מתונה יותר שמגיעה לכמעט 0 מקרי פוליו החל מ-1963/4.

ב-1968 נאסר בארה"ב השימוש ב-DDT וב-1972 הוחרם ה-DDT לחלוטין.צריך לקחת בחשבון שהשפעת הרעלים שבחומרי ההדברה נמשכת עוד מספר שנים לאחר הפסקת השימוש בהם עקב הימצאם בירקות, פירות ודגנים שרוססו וכן בבשר ובחלב של בעלי החיים שאכלו מאכלים מרוססים אלה.במדינות או אזורים בהם משתמשים עדיין בחומרי ההדברה הנ"ל, מופיעים מקרי פוליו בהתאם.

זה גרף מסכם מהדף: Pesticides and Polio: A Critique of Scientific Literature

שימוש לציבור הרחב בארה"ב בחיסון נגד פוליו שפותח ע"י ד"ר סאלק הוחל ב-1955, אך מייד החלו להתקבל דיווחים רבים על מקרי פוליו שהופיעו אצל ילדים כשבוע אחרי שקיבלו את החיסון. בשנים הראשונות לשימוש לא היתה חובת התחסנות והיקף ההתחסנות היה חלקי בלבד. באופן רשמי המחלה הוכחדה בארה"ב רק ב-1994.

בגלל סמיכות וחפיפת השנים בין הירידה בריסוסים עד הפסקת השימוש בהם לבין הופעת החיסונים, קל יחסית לרשויות הבריאות וליצרניות החיסונים לטעון שהחיסונים הם אלה שחיסלו את המגיפה, אך כאן נכנס מרכיב נוסף שעליו לא מדווחים לציבור הרחב בד"כ: שינוי קריטריונים לגבי הגדרת מחלת הפוליו ומתן שמות שונים לסימפטומים שבעבר נחשבו כסימפטומים של פוליו.

צילום:pexels

ב- 1958 הייתה התפרצות של פוליו במישיגן, ארה"ב. בבדיקות מעבדתיות של דם וצואה אצל כ-1000 מהחולים, רק אצל כרבע מהם נמצא וירוס הפוליו! לפי הקריטריונים שהיו נהוגים אז, נאלצו החוקרים להשמיט מהסטטיסטיקה כ-3/4 ממספר החולים ולא להגדירם כחולי פוליו.

מאז נעשו גם שינויים שונים בקריטריונים לקביעת המחלה וגם הרבה מהסימפטומים שנחשבו בעבר כפוליו מיוחסים כיום למחלות שונות אחרות. זה גרם לכך שאחוז גדול של אנשים שלקו בסימפטומים שבעבר נחשבו כפוליו, מאובחנים כיום כחולים במחלות אחרות ובכך ניתן להראות כאילו אחוז חולי הפוליו הוא נמוך ביותר שמחלת הפוליו הוכחדה כמעט כליל ושחיוני להמשיך בחיסונים נגד פוליו…

 להלן רשימת המחלות והתסמונות שבעבר שויכו לפוליו וכיום לא
(מתוך הדף  https://gidonkenar.com/vax-not-real-2/):

  • דלקת חוט השדרה (Transverse Myelitis)
  • דלקת קרום המוח ויראלית/אספטית (viral or “aseptic” meningitis)
  • תסמונת גיאן בארה (Guillain-Barre Syndrome)
  • תסמונת השיתוק הסיני (Chinese Paralytic syndrome)
  • תסמונת עייפות כרונית (Chronic Fatigue Syndrome)
  • כולרה מגיפתית (epidemic cholera)כולרה מורבוס  (cholera morbus)
  • דלקת קרום מוח השדרה (spinal meningitis)
  • שבץ שידרתי (spinal apoplexy)
  • דיכוי שיתוקי (inhibitory palsy)
  • קדחת סירוגית (intermittent fever)
  • קדחת רעב (famine fever)
  • קדחת תולעת (worm fever)
  • קדחת מרתית רפה (bilious remittent fever)
  • ארגוטיזם ( ergotism- זיהום מיקוטוקסיני(
  • תסמונת פוסט-פוליו (post-polio syndrome)

וכפי שמופיע בדבריה של ד"ר המפריז בסרטון שכאן למטה, המושג הנפוץ כיום במקום פוליו הוא: "שיתוק רפה חד" (AFP – Acute Polio Paralysis)

מומלץ לצפות בסרטון הווידאו הזה בן כ-7 דקות (באנגלית עם כתוביות בעברית) בו מדברת הרופאה האמריקאית ד"ר סוזן המפריז על הבעייתיות שיש בחיסונים נגד פוליו. קטע וידאו זה הוכן ע"י ד"ר ההמפריז ב-2013 כמסר לאזרחי ישראל, כאשר היה ניסיון נוסף של משרד הבריאות לעורר בהלה לא מוצדקת סביב נושא הפוליו: האמת על הפוליו

האם שיתוק ילדים שנקרא פוליו נגרם ע"י וירוס הפוליו?

בדף הזה POLIO AND THE POLIO VACCINE RACKET מופיעים קישורים רבים למאמרים בנושא הפוליו (באנגלית).
בתחילת הדף מופיעה ההצהרה הזאת של Sheri Nakken, R.N., MA (בתרגום חופש):
"מעולם לא הוכח שפוליו מדבקת או מזהמת.
אין הוכחה לכך שפוליו נגרמת ע"י וירוס.
אין כל עדות לכך שאדם כלשהו נדבק אי-פעם בפוליו ממישהו במשפחה.
אין כל עדות לכך שאחות או רופא נדבקו אי-פעם בפוליו ממטופל."

תגליותיו של הווירולוג הגרמני ד"ר סטפן לנקה ומדענים אחרים מראות בין היתר את הדברים הבאים:

  1. עד היום לא הצליחו להוכיח את קיומו בגוף האדם של אף אחד מהווירוסים שנחשבים כמחוללי מחלות (גם הפוליו נכלל בהצהרה זו).
  2. עד היום לא הצליחו להוכיח שהמחלה נגרמת ע"י הוירוס (אם הוא אכן קיים).
  3. בניסוי שנעשה בשנת 1951/2 ע"י פרופ' אנדרס מארה"ב (שזכה בפרס נובל ב-1954) ובניסוי חוזר שנעשה ע"י ד"ר לנקה באפריל 2021, הוכח למעשה שבאמצעים הקיימים כיום לא ניתן להוכיח שווירוס כלשהו גורם למחלה.
    ד"ר לנקה טוען בצורה נחרצת שאין וירוסים אשר גורמים למחלות.
    פרופ' אנדרס שלא היה לו הסבר אחר להופעתה של מחלת החצבת אותה הוא חקר בזמנו, העדיף להתעלם מתוצאות הניסוי שהוא עצמו עשה וגרם לכך שדורות של וירולוגים אחריו המשיכו את דרכו השגויה.מידע על הנ"ל ניתן למצוא במאמר באתר זה שפורסם בשני חלקים:
    וירוסים-חלק א'
    וירוסים חלק ב'

כפי שפורט למעלה, יש קורלציה ישירה של 1 ל-1 בין כמות השימוש בחומרי ההדברה המפורטים למעלה לבין חלק ניכר ממקרי הפוליו.

דיווחים אחרים ממקורות שונים מראים עליה עצומה במספר מקרי הפוליו בעקבות חיסונים מהסוג של הנגיף החי שניתנים דרך הפה (שהוא גם הסוג הזול יותר).

צילום: pexels

ב-1988 החל מבצע עולמי לחיסון ילדים כנגד פוליו בארצות בהן זה לא נעשה לפני כן.
הדוחף לחיסונים אלה בארצות כמו הודו, פקיסטן וארצות שונות באפריקה (ואולי גם במדינות אחרות) המניע והמממן מבצעי חיסון אלה הוא ביל גייטס, שהצליח ליצור לעצמו תדמית של  פילנטרופ גדול.
הקישור שכאן הוא למאמר המראה שב-2011 חוסנו בהודו 170 מיליון ילדים כנגד פוליו ובאותה שנה אובחנו 47,500 מקרים של שיתוק ילדים כתוצאה מהחיסון – עליה של 1200% לעומת מספר המקרים בתקופה שלפני החיסונים: שיתוק ילדים כתוצאה מחיסון נגד פוליו

רשויות הבריאות בפקיסטן גילו ב-2011 כי למעלה מ 78 אחוזים של מקרי פוליו בילדים במדינה התפרצו בילדים שקיבלו לפני כן חיסון פוליו בטיפות. גם בארצות אפריקה הנחשלות עומד ביל גייטס בשנים האחרונות מאחורי מבצעי חיסון דומים כנגד פוליו (וחיסונים אחרים) וגם משם מגיעים דיווחים מעוררי חלחלה על מספר הילדים הנפגעים משיתוקים בעקבות החיסונים האלה.

מנקודת המבט של הרפואה החדשה

לפי הרפואה החדשה, מלבד הרעלים נגרמים שיתוקים בכלל ושיתוק ילדים בפרט לא מוירוס אלא מטראומות או קונפליקטים שמתבטאים בתחושות כגון:

  • "אני תקוע, לא מסוגל לברוח"
  • "אני תקוע, חסר אונים"
  • "אני לא מסוגל לצאת מזה"
  • "אני לא מסוגל להימלט"
  • "אני לא מסוגל להגן על עצמי"
    וכו'.

התחושות הנ"ל הן חלק מהתחושות שעלול להרגיש תינוק בזמן שמחזיקים אותו חזק ומכאיבים לו (זריקות חיסון), וזוהי כנראה אחת הסיבות לכך שאחוז הילדים שסובלים מתופעות של שיתוקים עולות עם העליה במספר החיסונים שמקבלים התינוקות.

מלבד זאת, גם בחיסונים יש רעלים בעייתיים:
החיסונים השונים שמקבלים תינוקות, כוללים בין היתר חומרים רעילים (כגון כספית ואלומיניום) וכן חומרים ממיסים המאפשרים לחומרים הרעילים לעבור את מחסום הדם-מוח ולהיכנס למוח. במוח הם יכולים לגרום לנזקים שונים כולל לשיתוק שרירים.

אין שום היגיון במתן החיסונים כי לא רק שהם לא מועילים, אלא הם עלולים להזיק.החיסון הניסיוני החדש נגד פוליו שאותו מנסים לקדם לאחרונה הוא עדיין ניסיוני ולא עבר עדיין את כל התהליכים הנדרשים של מחקר ובדיקות.שיתוק שנגרם כתוצאה מאחד הקונפליקטים הנ"ל ניתן לריפוי מלא, אלא אם נגרם נזק בלתי הפיך מסיבה כלשהי. במקרים רבים, כפי שנאמר ע"י ד"ר המפריז בקטע הוידאו הנ"ל, השיתוקים עוברים מעצמם תוך פחות מחודשיים.

מידע נוסף בעברית בנושא זה אפשר למצוא, בין היתר, בקישורים האלה:

מגיפת הפוליו הנוראה

לפני שאתם נכנעים לבהלת הפוליו המתוזמרת צפו בזה ושתפו

חיסונים נגד פוליו (2013)

חיסונים – בעד או נגד

מקורו של נגיף הפוליו שנמצא בביוב בארץ – הוא בחיסונים נגד פוליו

בהלת הפוליו! מוצדקת או לא?

מאת  עידן סער

לידיעה:
הכותב אינו רופא MD והכתוב כאן אינו מהווה המלצות או התוויות רפואיות.
בכל מקרה יש לפנות לרופא מוסמך.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה