עמוד הבית » בלעדי: ההתמכרות הסמויה גלויה: הקשר המורכב בין קפה לחוסר שינה

בלעדי: ההתמכרות הסמויה גלויה: הקשר המורכב בין קפה לחוסר שינה

צילום pexels
פגשתי ענק. גאון בכל קנה מידה כמעט. טוב לב, נדיב, בעל מוח מבריק, איש משפחה, איש הייטק, חוקר כל דבר שהוא פוגש לעומק, יסודי, אמין, שקט, נעים הליכות, כל מה שאדם יכול לבקש ולברך את עצמו. בעל מסור ואוהב, אדם שהשפע מפנק אותו בגדול בכל מה שכל אחד מאיתנו רוצה. כסף, אהבה, אינטלגנציה יתרה, וכל מה שאכתוב כאן יהיה כמו בשיר ששרה רבקה זוהר בקול צלול ומצמרר: "מה אברך?" לו אך ברכת לו חיים!

אמנם הוא לא נער או איש צעיר אך הוא נאבק כבר שנים בבריאות לקויה במיוחד – מעשה ידיו להתפאר. והגרוע מכל, אף אחד לא אמר לו את זה. על עצמו הוא לא התבונן כבר שנים! הקדיש את כל כולו ומיטבו לעבודה ואת עצמו פשוט שכח. כיום הוא מטפח גינה יפהפיה ומשקה אותה באהבה. כל צמח משגשג תחת ידיו. והוא עצמו נובל מיום ליום והוא אינו יודע למה. מחלות מתקיפות אותו חדשות לבקרים והדיכאון מכרסם את מה שנותר.

אין מספיק מילים לתאר את גודל האובדן. זה כמו לראות אדם יושב על קצה הגג הגבוה ביותר עם אקדח לרקה. רק הוא לא יודע את זה. הוא שותה מעל 10 כוסות קפה ביום ולא שותה מים! שנים שהאיש לא ישן והוא לא מבין למה. הוא פשוט לא נרדם. הוא שוכב ער ומחכה שהבוקר יגיע. שנים!

התמכרות לקפה. כולם יודעים שקפה הוא חומר מעורר. קפאין הוא סם ממכר. קפה מונע שינה. עד כאן זה ידע זול בפרוטה. לא מדע טילים ולא פסיכולוגיה מורכבת או רפואה פורצת דרך.

קל, פשוט וידוע לכל.

אוקיי, הבנתי אירית, אז למה בגלל איש אחד את טוחנת לנו במוח?

אז זהו שלצערי הוא לא היחיד. פגשתי אישה שמכורה ל- 15 כוסות קפה ביום! אדם אחר מקבל בחילה ממים אך שותה קולה כמו מים. כל יום, כל היום. כבר אין להם ורידים. כמו למכורים לסמים קשים. הרופאים לא מוצאים להם וריד לחבר אליו אינפוזיה! והם לא היחידים. אם אתם נמנים על האנשים האלה יש דבר אחד שאל תעשו – אל תפסיקו בבת אחת! הגוף המכור זקוק לניקוי הדרגתי ועדין. זה כמו תרופות שאסור להפסיק בבת אחת. התגובות עלולות להיות קטלניות לא פחות.

אז לאן כל זה מוביל?

להבנה שמשקאות חומים – שחורים, הם לא החומר שהיינו בוחרים באופן טבעי להשקיית הצמחיה שבגינתנו ובגינתה של אמא אדמה. שאפילו לרכב שלנו – מעשה ידי אדם לא היינו בוחרים למלא קולה או קפה, או שוקו, או זירו, או XL או משקאות אנרגיה כאלה או אחרים, במקום דלק או מים. אני אפילו לא מתייחסת לכמות הסוכר, שחייבת לרמות אותנו, כי מי יבחר לשתות רעל מר – במקום מים? כולם יודעים שהגוף שלנו זקוק לשלוש כוסות מים כדי לנקות כוס קפה אחת! אז כמה מים צריך לשתות מי ששותה 10 או 15 כוסות קפה ביום? האם ידעתם שמים צלולים וטבעיים מעוררים יותר מקפה? ולא יוצרים רכבת הרים כימית מטלטלת בתוכנו עד כדי אבדון?

המכנה המשותף הוא חוסר שינה – שכל בדיקה במעבדת שינה – מגלה הפרעה קיצונית, עד כדי דום נשימה, אך לא מסבירה אף פעם מה צריך לעשות. התוצרים הם בריאות לקויה באופן הדרגתי שמסלים ומחמיר עד כדי אי ספיקה בכל מערכות הגוף. אבדן תפקודים, כריתת איברים פנימיים כמו לבלב, צורך בדיאליזה, צמידות למחולל חמצן במשך הלילה ואז גם ביום, משאבות אינסולין, קוצבי לב, הדבקויות של תאים, דלקתיות קשה בכל מקום אפשרי, דיכאון, אבדן זיכרון, תחושת תשישות מהחיים וחוסר רצון לעשות יותר כלום.

צילום pexels

טוב יאללה, דיכאון הבאת לנו. מה את מציעה?

הנה המתכון הוא פשוט להפליא, הוא חינם לכל מי שקורא ותעבירו את זה הלאה בבקשה. והכי חשוב בהדרגה. רק בהדרגה! לא להפסיק קפה בבת אחת אלא בעדינות להחליף למים.

  1. לשתות בבוקר מיד אחרי ברכת השחר "מודה אני" וצחצוח שיניים – 2 כוסות מים בלגימות כיפיות להרוות את צמא הלילה. לעשות מקלחת פנימית ששוטפת את כל הרעלים שהצטברו בתהליך השינה בגוף.
  2. לשתות כוס מים במשך שעה, כל שעה משעות הערות – לאט, בלגימות קטנטנות – ככה שבמשך שעה שלמה למעשה נטפטף לגופנו כוס מים. מעין אינפוזיה מהפה. הדבר מאפשר ספיגה של המים בתאים ובמרווח הבין תאי. זה מרווה את הגוף ומונע ריצה לשירותים.
  3. אזהרות – הגוף שלנו מאד עדין ומתקיים באיזונים מדוייקים. עודף מים עלול להוביל להרעלת מים, לפגיעה בתפקוד הכליות, יש צורך לאזן את המלחים בגוף. דילול קיצוני מביא לפגיעה בדיוק כמו חוסר מים. במידה ויש בעיות בריאות – יש להיוועץ ברופא מדיציני.

מה, אז את לא כייפית אירית, אי אפשר להזמין אותך לכוס קפה?

אפשר ורצוי. אני אוהבת קפה אחד ביום – לרוב מעדיפה תה צמחים, בערך בעשר בבוקר ונהנית ממנו ומהשיחה הטובה "על כוס קפה" עם חבר.ה. הגזמה היא לא רצויה – איזון, מידתיות, עדינות והתייחסות לגוף כאל בית מקדש בו אנחנו גרים מאפשרת קיום בריא בו. הבחירה בידינו.

לייעוץ אישי וסדנאות יש להשאיר פרטים: www.goldensleep.co.il

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה