עמוד הבית » ביקורת: ברידג'רטון, עונה 2 | השומרת אחותי אנוכי?

ביקורת: ברידג'רטון, עונה 2 | השומרת אחותי אנוכי?

BRIDGERTON צילום: באדיבות נטפליקס
הרבה נאמר על העונה הראשונה של ברידג'רטון. השילוב של שונדה ריימס, רומן תקופתי וגוסיפ גירל- עשה את הטריק והסדרה חודשה לעונה נוספת. כמעט מיד, השחקן הראשי של העונה רגה ז'אן פייג' (סימון) הודיע שהוא עוזב את הסדרה. ככה, בהודעה אחת באינסטוש, ניתן היה לשמוע לבבות מתנפצים.

בגלל שכל עונה כביכול אמורה לעסוק באח אחר של משפחת ברידג'רטון ולגרור אותנו לסאגת 8 עונות, לא היינו אמורים להרגיש יותר מדי בחסרונו. אבל הוא הורגש. בעיקר בתירוצים שדפני כל הזמן נתנה לנו על היעדרות בעלה. פעם הילד שלה חולה, פעם הוא בנסיעת עסקים ובכל הפעמים אנחנו שיודעים את האמת, פשוט נעים באי נוחות.

עכשיו, הדמות הראשית של העונה הנוכחית היא האח הבוגר והעגמומי למשפחה- אנת'וני ברידג'רטון. מדובר באדם שצפה באביו נפטר מעקיצת דבורה ומאז איבד כל טיפת רגישות והכלה לסביבה שלו. הוא רואה את הדברים בצורה פרגמטית. בעונה הקודמת היה מאוהב בזמרת שאינה נחשבת במעמדו ותכנן לרגע לברוח איתה. בעונה הנוכחית הוא לא זכר את הקיום שלה, כאילו לא היה מאוהב עד מעל הראש לפני יומיים. בסדר, נניח קניתי.

לסיפור נכנסות האחיות למשפחת שארמה. אדווינה שמוצגת לראשונה בחברה, במטרה להתחתן לגבר מהמעמד הגבוה וקייט, אחותה הגדולה ששומרת עליה כמו שאנת'וני שמר על דפני עונה שעברה (בצורה מוגזמת ולא נסבלת). בקצרה, אנת'וני רוצה לחזר אחרי האחות הצעירה, קייט לא עפה עליו, הם רבים ללא הפסקה ובסוף כמה מפתיע- מתאהבים.

צילום: באדיבות נטפליקס

אם יש משהו שברידג'רטון נתנה לנו בעונה הקודמת זה את סיפור האהבה של דפני וסיימון שהתחיל בזיוף קליל אבל כבר באמצע העונה הם הבינו שצריך לקדם את העלילה, להתחתן ולהתמודד עם מכשולים אחרים, בעונה השנייה אנחנו מקבלים סחבת.

הרי ברור לכולם שאנת'וני ואדווינה מתאימים כמו שמן ומים ועוד יותר ברור לכולם שבסוף קייט תהיה זו שתתחתן איתו, אז למה עונה שלמה לשחק את משחק הכמעט?

רבים, כמעט מתנשקים, כמעט משלימים, כמעט נוגעים, כמעט מדברים, כמעט מגלים לאדווינה. מרוב כמעט, כשהם כבר איחדו כוחות, נשאר לנו פרק אחד באמת לחוות את הזוגיות שלהם. אני עד עכשיו לא באמת יודעת אם הם מתאים או יחנקו אחד את השנייה. בעיניי כל הסיפור מסתמן כזוגיות לא בריאה בעליל אבל מי אני שאתווכח עם הז'אנר המוצלח ביותר ברומנטיקה- משונאים לאוהבים. כמו כן, אם קייט הייתה אחותי, לא הייתי מקבלת את זה יפה כמו אדווינה, אבל לא שופטת.

צילום: באדיבות נטפליקס

בנושא אחר: ליידי וויסלדאון, הגוסיפ גירל של העיתונים, ראה ערך- פנלופה פטינגטון (אלוהים, כמה קשה לכתוב את השמות האלה בביטחון). בסוף העונה שעברה גילינו שהיא האישה המסתורים שכותבת מגזין רכילות על כולם. במהלך העונה היא ממשיכה בשלה, מרוויחה כסף משל עצמה, משיגה בעלת ברית ולבסוף, הסוד שלה מתגלה ע"י אלואיז ברידג'רטון, החברה הכי טובה שלה שבשביל להציל אותה מהמלכה, היא נאלצה להשחיר את השם שלה ושל הספק חברות ספק רומן שהיא מנהלת. מה יעלה בגורל החברות שלהן והקשר שלה עם קולין, האח הדלוח למשפחה? תעלומה לעונה הבאה.

צילום: נטפליקס

סך-הכל בשביל להעביר את הזמן, ברידג'רטון עונה על כל הקריטריונים של גילטי פלז'ר. ניתן למצוא בה חורים עלילתיים מפה עד אנגליה וחזרה, אבל מצד שני, למה בכלל לחפש? אי אפשר להכחיש שהיא כיפית וגלגלי היצירה של שונדה ריימס לא מאכזבים בעונות הראשונות. כשנגיע לעונה השישית וכולם כבר יהיו בגילאים לא סבירים לתפקיד שהם אמורים לגלם, אז יהיה אפשר לפרוש מצפייה. בינתיים? אפשר להעריך את הפופ העכשווי שמונגש בכינורות, את התלבושות ואת העלילה הסתמית ולקוות שהעונה הבאה, תפצה על הקצב האיטי של הנוכחית.

מאת: מאיה גולדין

הוספת תגובה

הוספת תגובה