עמוד הבית » בלעדי:ראיון אישי עם יאלי הוד, מהפכה ברוקחות טבעית מהטבע לטיפוח ביתי מושלם

בלעדי:ראיון אישי עם יאלי הוד, מהפכה ברוקחות טבעית מהטבע לטיפוח ביתי מושלם

יאלי הוד צילום רעות אשכנזי
סיפורה האישי של יאלי הוד על קוסמטיקה ורוקחות טבעית מתקדמת " למדתי שהטבע מרפא גם מרפא אותנו, כל הזמן.הוא נוגע בנו בעדינות ומציע שפע אפשרויות לבחירה"....

לפני כעשור הקימה יאלי הוד את חנות האון ליין שלה, שם היא מוכרת ומשווקת לציבור הרחב חומרי גלם טבעיים, אותם נשים יכולות לרקוח בעצמן וליצור את המוצר הקוסמטי המתאים עבורן, בהתאמה אישית:"הקהל שלי הוא נשים שחשוב להן איכות החומר אותו הן מורחות על הפנים, ומוכנות לחוויה הזו של רקיחה ביתית". וכך, מתוך אהבתה לטבע והמשיכה לריחות ומרקמים, ולאחר שנים שגיששה אחריי ייעודה בלמידה והתנסות, נראה כי כעת היא עומדת במקומה "כיום אני אוהבת ומחוברת לעשייה שלי, לקח לי המון זמן עד שיכלתי להתפרנס ממנה".

צילום רעות אשכנזי

בתחילת דרכה כיוונה יאלי את עתידה אל מסלול הטיפול, אך סיבוך מניתוח אפנדיציט שעברה בילדותה, הוביל לנמק במעי הגס שהצריך שנים של שיקום. וכך עד גיל ההתבגרות העבירה את זמנה יאלי בביקורי רופאים, בדיקות וטיפולים. ובין הטיפולים ברפואה הקונבנציונאלית, החלה לגשש יאלי בעולם נוסף, הרפואה הטבעית: "תמיד התלהבתי מאוכל בריא, אפילו עוד לפני שהבינו את האיכויות של אוכל טבעי ובריא בארץ" היא מספרת.

בעקבות כך החלה את לימודיה במסלול נטורפתיה, כאשר מיד אחריו ניגשה לטיפול באנשים: "לא הוקסמתי מהמקום הזה, מתוך זה ששנים השקעתי בשיקום העצמי שלי, הבנתי שזה לא בדיוק המקום שלי", על כן היא המשיכה ללימודי ארומותרפיה, המתמקד בשמנים: "תוך כדי הסתובבות שגרתית ברחוב, נתקלתי באחת החנויות בבקבוקים קטנים של שמני בעלי ריחות מופלאים, העברתי שם שעתיים שלמות".

באותו ביקור בחנות צברה יאלי את כל הידע שיכלה לשאוב, ויחד עם שלושה תמציות: לוונדר, אשכלויות וגרניום, הכינה את הפרומלה הראשונה שלה "פרסתי מגבת על הרצפה, ומרחתי את הפורמולת שהכנתי במקום קרם גוף קנוי" היא משתפת: "לאחר תקופה שעשיתי כך, חשתי שינוי בעצמי, הרגשתי שאני רוצה שינוי מהותי בחיים שלי, בעבודה ובמגורים".

מתוך ההבנה הזאת החלה יאלי לימודי קוסמטיקה טבעית, כשהדגש העיקרי בה הוא על טבעיות החומרים, במסגרתם עסקה בהכנת פורמלות לטיפוח: "הרגשתי שמצאתי את הייעוד שלי" מספרת יאלי: "אף אחד מחבריי לא הבין את הכיוון הזה, אבל אני האמנתי שאצליח בתחומי".

ואכן, את דרכה התחילה בסדנאות בנושא שמנים : "ישבתי וכתבתי על כל מוצר, פינטזתי מה אני רוצה שיהיה ולא וויתרתי לעצמי על הדברים הקטנים ביותר", תוך כדי תנועה החלה יאלי למצוא את מקומה בעולם הזה, וההצעות החלו להגיע. כך מצאה עצמה מלמדת בבית ספר את המידע אותו צברה במהלך הדרך: "עשיתי זאת מתוך תשוקה ודחף עז לשתף ולהעביר את המידע לתלמידים, וכך הבנתי שתחום הלימוד מאוד נכון עבורי".

צילום רעות אשכנזי

"החומרים הטבעים מאיטים את תהליך ההזדקנות וממעיטים פגיעה בעור, אך קוסמטיקה זה לא קסם" היא מדגישה "בזמן הקורונה אני ממליצה לחזק את הגוף עם ויטמין C, אבץ וירקות ירוקים, וכן להמנע מסוכרים מעובדים שמחלישים אותנו" את כל אלו היא מצרפת לשימוש בשמנים ארומטים היוצרים תחושת רוגע הן מבחנית רגשית והן מבחינה גופנית.