עמוד הבית » בלעדי: ראיון אישי עם מעצבת האופנה עדי בקשי, התכשיט שמונח על צווארך

בלעדי: ראיון אישי עם מעצבת האופנה עדי בקשי, התכשיט שמונח על צווארך

צלם זהר שטרית
"פרץ היצירתיות שלי הלך וגדל " כך מתארת עדי בקשי צעירה שעיצבה צעיפים לנשים וכיום בעלת מותג מעוררת השראה.

בכניסה לסטודיו הביתי של עדי בקשי מיד אפשר לחוש בקסם המתחולל שם. לכל אורכו של החדר פזורים בדים וצעיפים וכן קירותיו מקושטים בתמונות מרהיבות, העיצוב והמראות חושפים ללא כל ספק מפעל קטן, שמיתוגו מצוי בפרטים הקטנים ואופיו טמון בחיוכה של עדי.

סטודיו עדי בקשי לעיצוב צעיפים הוקם בשנת 2008, ומתמחה בעיצוב צעיפים ייחודיים לנשים, גברים ואף ילדים. "הצעיף מעניק גלאם ואופי למראה הכללי שלנו" מספרת בקשי על החיבור דווקא לעולם הצעיפים "מדובר בתוספת פשוטה לכל הופעה, המשדרגת אותה בפלאים ומעניקה אפקט סינרגיה".

צילוםעשי בקשי
זוהר שטרית

מלבד העובדה שהצעיף מהווה תכשיט המעניק תשומת לב לפנים ומאיר אותן בצבעוניות, ניתן לייחס לו גם איכויות נוספות, "מעבר לזה, יש לו ערך בריאותי המושתת על הרפואה הסינית הקובעת שיש לשים צעיף, על מנת לשמור על חום הגוף באיזור הצוואר והשקדים ומניעת התקררות".

 

כמו כל פריט לבוש, גם הצעיפים חולקים תורה שלמה, כיצד ובאיזה צירופים לעטות אותם, "לבגד מקושקש יש להתאים צעיף חלק, עטיית צעיף בצירוף שמלה ללא שרוולים תיצור אפקט נשי" חושפת עדי. מעבר לכך, למרות החיבור האסיטיוצטיבי של הצעיפים לתקופות קרירות, ישנם בין עיצוביה של עדי צעיפים המתאימים דווקא לעונת הקיץ:"כמובן שצעיף הוא מוצר חיוני בחורף, אך ניתן להתעטף בצעיף קייצי וקליל גם בימי הקיץ, בעת עבודה במשרד או שהייה במזגן".

צילום זוהר שיטרית

אהבתה של בקשי לעולם האופנה החלה עם שיחרורה מהצבא: "תפרתי כמה פריטים בכדי להתפרנס, והתמקדתי דווקא בחולצות ותיקים, הצעיפים הגיעו לגמרי במקרה" היא משתפת. אך למרבה ההפתעה דווקא הצעיפים, שאת הייחודיות שלהם ניתן להניח על הכפתור התבוע בכל אחד, זכו למירב תשומת הלב של קהל הלקוחות, ועד מהרה הפכו לשם דבר בקניון בו עמדה למכור את יצירותיה.

צילום סטודיו בקשי
צילום עדי בקשי

 

במקביל להתמקצעותה בתחום הצעיפים, למדה בקשי בשנקר עיצוב אופנה, "פרץ היצירתיות שלי הלך וגדל ולכן חיכיתי לסיים את הלימודים בכדי להמשיך עם הקו שלי, בניית מיתוג ושפה עיצובית שמאפיינת את ליין המוצרים שלי" היא מספרת.

צילום סטודיו עדי בקשי
צילום סטודיו עדי בקשי

את העסק היא מנהלת יחד עם בעלה, תומר, כשהיא אמונה על רקימת החלומות ותומר דואג להגשמתם. כל זאת בדגש על תוצרת כחול לבן איכותית, הכוללת ייצור בארץ תחת בקרת איכות מוקפדת. "מה שמנחה אותי זו אהבתי למותג, אני שמחה בחלקי ועל כן מאמינה שיש להצליח בצורה אורגנית וצנועה".

 

תקופת הקורונה העמידה את הסטודיו של עדי, כמו עסקים רבים, בדילמות רבות. אחת מהן הייתה ההתלבטות בייצור מסכות "הבנתי את הדרישה לייצור מסיכה נעימה ונושמת אך גם מגניבה, אשר תתאים לקוד הלבוש שלנו ולא תשרה אווירה של חדר מיון ברחוב או בגן השעשועים" היא משתפת בתהליך, שבסופו יצרה מסכות דו צצדיות לנשים גברים וילדים, המאובזרות בקליפסים לשם הקטנה או הגדלה "המטרה היא להעלות חיוך בעזרת הדפסים משמחים ובדים נעימים".

צילום סטודיו עדי בקשי

בימי אלו עובדת עדי על הקולקציה המפתיעה לקראת החורף, שתעוצב בהתאמה לטרנדים העכשווים: "השנה בלטו בנוכחותם בעולם האופנה הצבעים ירוק בקבוק לצד מטאלי, כסף וזהב כשבהיבט הדוגמאות נחטפו מהמדפים מנומר ומשבצות גדולות".