עמוד הבית » במושבת הפיראטים בכריתים, עוד לא הייתם

במושבת הפיראטים בכריתים, עוד לא הייתם

צילום עמוס סרי לוי
לגונה צלולה חול לבן לבן לבן ומושבת פיראטים נטושה ,המפרץ היפה ביוון, זה שכרתים יפה אתם יודעים אבל, עד כמה יפה לא כולם יודעים , בתקופה זו של הקורונה זה הזמן לטייל בחיק המשפחה.

מכיוון שכל הטיסות מישראל נוחתות בשדה התעופה המרכזי של הרקליון, רוב מוחלט של התיירים מישראל מבלים את חופשתם במרחק של לא יותר משעת נסיעה משדה התעופה. רוב המלונות הגדולים המשווקים כחלק מחבילות הנופש נמצאים במרכז האי.

על אף שגם מלונות אלו ממוקמים על חופים יפהפיים, החופים והערים היפות ביותר בכרתים נמצאות ללא ספק בחלקו המערבי של האי אשר פחות מוכר לרוב התיירים בכרתים בכלל ולישראלים בפרט.

לכן ההמלצה שלי קנו כרטיס טיסה (לא חבילה) לשהות של לא פחות מ 4 לילות, הזמינו רכב שכור מראש ואספו אותו בשדה התעופה, לאחר איסוף הרכב פנו מערבה על הכביש הראשי לכיוון הערים רתימנון וחניה.

הזמינו רכב שכור מראש ואספו אותו בשדה התעופה

להזמנת רכב בכרתים לחצו כאן https://www.ofran.co.il/1097-7497-he/Ofran.aspx

צילום עמוס סרי לוי

בלו את שני הלילות הראשונים באזור רתימנון כאן תוכלו לבלות בעיר העתיקה היפהפיה של רתימנון עם חופיה היפים, כאן תמצאו שפע של חנויות, מסעדות ברים ובתי קפה בין אתריה ההיסטוריים של העיר הונציאנית.

את שני הלילות הבאים אני ממליץ לבלות מערבה מרתימנון או בחניה Chania או באזור העיירה קיסמוס Kissamos  הנמצאת אפילו יותר מערבה .

קיסמוס היא נקודת היציאה המומלצת אל המפרץ היפה ביוון המפרץ שבו חבוי חוף באלוס Balos  Beach המרהיב ביופיו  אשר רבים מחשיבים כחוף היפה הכרתים ואוליי ביוון כולה.

צילום עמוס סרי לוי

אל חוף באלוס אפשר להגיע בשתי דרכים.

ברכב: מהעיר קיסמוס יוצאת דרך עפר משובשת אך עבירה לכל רכב באורך 8 ק"מ. בסוף הדרך מחנים את הרכב ומתחילים בירידה בשביל עפר שאינו עביר לרכב  מאורך 2 ק"מ את החוף. השביל היורד לחוף מציע תצפית מרהיבה על המפרץ היפהפה ועל חוף באלוס הסמוך ועל המצודה הונציאנית המרשימה בראש האי הסלעי הקרוב גרמבוסה Gramvousa

הדרך השנייה והמומלצת יותר, היא בשייט. מהנמל של קיסמוס יוצאת מידי יום סירת תיור המקיפה את חצי האי של  קיסמוס ומגיעה לאחר כשעה וחצי של הפלגה אל חוף באלוס.

עלות השיט כ 25 אירו לנוסע (נכון ל 2020)

הסירה עוגנת בחוף המבודד כ 3 שעות ומאפשרת לנוסעים לרדת להנות מהחוף שרבים מחשיבים כיפה ביותר ביוון.

יופיו של החוף  טמון בשילוב של הרים כהים ותלולים המקיפים אותו מכל עבר, חוף חול לבו  ורך ולגונה בגווני תכלת וקריסטל.

הרוחצים בים יכולים לבחור האם לטבול במי הים הצלולים וקרירים או במי הלגונה השקופים והחמימים יותר.

על החוף פזורים כסאות חוף ושימשיות בתשלום. אם לא הבאתם איתכם מזון ושתייה מראש תמצא במקום מזנון חוף קטן וממש לא זול.

לאחר כשלוש שעות ממשיכה הסירה אל עברו השני של המפרץ אל אי הפיראטים הנטוש גרמבוסה.

זהו אי שננטש מתושביו בשנת 1828 לאחר שכוחות הבריטיים כבשו את האי ואסרו את הפיראטים שישבו בו ואשר שיבשו את נתיבי הסחר הימי באזור.

שמו של האי נגזר משמה של ווסה Vousa אחת מנשותיו של מנהיג פיראטים מקומי.

על האי נמצאת מצודה ונציאנית שנבנתה במאה ה 16 כדי להגן על חופי מערב האי ועל נתיבי השייט באזור.

מומלץ לטפס אל המצודה המרשימה ולצפות  ממנה אל חוף באלוס ממרחק ואז לרדת לרחצה מרעננת במי הקריסטל של חופי האי החוליים. באי אין שירותי חוף כלשהם וכדאי להצטייד בשימשיות מראש. (ניתן לשכור שימשיות גם  בסירה).

מלון מומלץ הנמצא בראשית דרך הרכב לחוף באלוס וסמוך לנמל קיסמוס הוא מלון Balos Beach מלון ברמת 3* המציע חדרים נקיים ונעימים הצופים את מפרץ קיסמוס המדהים ממש על קו המים.

המסעדה הטובה ביותר בה נתקלנו במהלך הטיול נמצאת בכפר הזעיר  Kaliviani שם המסעדה Gramvousa. מסעדה כרתית הממוקמת במבנה יפהפה עם נוף למפרץ ומרפסת המוצלת על ידי גפן עצומה. המסעדה מציעה תפריט מקומי עשיר וטוב, הארוחה כוללת בקבוקון ערק מקומי וצלחת מפירות העונה חינם on the house.

חוויה שאם אתם באזור אל תחמיצו.

תגובות 2

הוספת תגובה