עמוד הבית » בעיות קטנות של הסתיו

בעיות קטנות של הסתיו

עידית דגן צילום: עיבוד גרפי גלים שם טוב
הגיע סתיו הטבע מתארגן לחורף. עדין רק בסימנים כמו חצבים הפורחים לאורך מספר כבישים בארץ , ציפורים נודדות המגיעות לעמק החולה. אצלנו בבית עדין לא מחליפים בגדי קיץ בחורף רק קצת פחות פעול מזגנים.

יחד עם זאת יש פעולה ערב של נמלים. מחוץ לבית נמלות הקציר אוספות של גרגר או שאריות המתאימות להן. בגינה פעילות ערב של עוד סוגי נמלים בגדלים וצבעים שונים .

הבעיה היא אותן נמלים שבחרו לחדור למטבח שלנו. בתחילה מקצתן טיילו על השיש למצוא פירורים נשכחים. כול עוד היו מעט התעלמתי הן. אז בוקר אחד הבנתי שקן שלם בחר לו את המטבח שלי כמקום התארגנות לחורף. התחלנו לבדוק היכן הן מארגנות, אישי טען מאחורי המדיח אני חשבתי ליד כלי האוכל של הכלבים. המעקב היסודי הותיר אותנו עם סמני שאלה ללא פתרון.

צילום: pexels

כמובן המחשבה הברורה יש לקרוא למדביר. יש להעביר ריסוס רציני את המטבח. מחשבה מאד עמוסה רגשות של איזה גודל ניקיון אצטרך לעשות. מחשבה נוספת שחלפה ונעצה הייתה אולי תנסי שמנים אתריים? מה את כבר יכולה להפסיד. למדביר תמיד אפשר לקורא גם בזמן חגי תשרי.

התחלתי להפעיל את מטבח הניסיונות שלי תרתי משמע. השמן הראשון שנבחר היה תערובת שמנים הנקראת TerraShield של חברת דוטרה – doterra  באיכות cptg-  משמעו – דרגה טוהר מורשה לטיפול –certified

צילום: באדיבות עידית דגן

pure therapeutic grade. תערובת ששמנים אתריים הפועלת כמחסום אפקטיבי וטבעי. מפני גורמים סביבתיים מטרידים. מי כמו נמלים עונות להגדרה הזו. ההמלצה למרוח או לרסס. כמו כן כתוב היה שתערובת זו אפקטיבית נגד חרקים. אך הבעיה שהייתה לי היא הריח החזק של התערובת. אכן הנמלים לא אהבו אותה וחלק מהן הלכו למקום חדש.

הכול טוב ויפה אך המטבח היא טרטוריה מאד פעילה על ידי וריח של ההתערבות היווה מכשול לשיתוף פעולה שלי עם המטבח. אך עדין הבעיה של הנמלים לא נפתרה. בוקר אחד שהשיש עמוס בנקודות שחורות מהלכות להן כבעלות הבית  שלחתי את ידי למדף השמנים האתריים במטבח ובחרתי בשן מנטה הנקרא – PEPPERMINT  גם הוא של חברת דוטרה . בעיקרון השימוש שלו על ידי הוא בעיקר לכאבי וראש וקושיי נשימה. ומסתבר שהוא גם מרחיק חרקים.

צילום: באדיבות עידית דגן

כמה טיפות והנקודות השחורות הפסיקו לזוז ואחריהן לקח זמן לעוד להגיע. כך לאט ובעקשנות ועקביות חיסלתי את רוב האורחות הלא רצויות אצלנו בבית.

מאת: עידית דגן יועצת עסקית להעצמה במרחב בטוח