עמוד הבית » גבעת שמואל: מרכז החינוך של ישראל!

גבעת שמואל: מרכז החינוך של ישראל!

צילום: דוברות העיריה
חינוך, תרבות, עיר איתנה, חיי קהילה עשירים ומגוונים, תנופת בנייה, התחדשות עירונית ומה לא? את כל אלו תוכלו למצוא בגבעת שמואל, שהפכה בעשור האחרון לאחת מהערים המבוקשות והמשפיעות בישראל

תנופת הפיתוח והבנייה שעוברת העיר בשנים האחרונות – עשרות מנופים מעטרים את השכונות השונות ומספרים את סיפורה של עיר מתפתחת, הנמצאת בשיאו של תהליך תנופה והתחדשות לצד בניית שכונות חדשות, שדרוג והוספת תשתיות בכל רחביה, מבני ציבור, אולמות ספורט תרבות ופנאי, מרכזי מסחר ועסקים וגולת הכותרת – עבודות הרכבת הקלה, שצפויה לשנות את פני העיר ולקרב אותה מרחק דקות נסיעה בודדות מלב תל אביב.

שיר הספרי, צילום: פרטי

מי שאחראי לתנופת הפיתוח הוא יוסי ברודני, שמכהן כראש עיריית גבעת שמואל מאז שנת 2008 ועומד מאחורי תוכניות הבינוי הרבות, הצפויות לשנות את פניה של העיר בשנים הקרובות.

בגבעת שמואל גרים היום כ-30,000 תושבים, כאשר בתוכנית המיתאר שלה ל-2045 היא צפויה להכפיל את עצמה עד ל-60,000 תושבים, כשכבר היום יש מעל 5,000 יחידות דיור בשלבים כאלו ואחרים של תכנון ובנייה ובעוד כמה שנים תגיע לכדי כ 45-40 אלף תושבים. בעיר, נערכים לכך – עם בניית מבני ציבור, כמו שני בתי ספר חדשים שייפתחו בשנתיים הקרובות, אחד לחינוך מיוחד והשני חדשני שנבנה בסטנדרטים פדגוגיים והנדסיים שלא נראו פה עדיין, לצד פארקים ציבורים ומבני ציבור.

צילום: דוברות העיריה

הפארק החדש שנפתח לפני כשנה בחלקה הדרומי של העיר, כולל רצועת ספורט ופנאי של כקילומטר, הכוללת מגרשים, סקייט-פארק, מזרקות משחק ועוד נבנה בהשקעה של כ-35 מיליון שקל, ומושך אליו מבלים מכל אזור בקעת אונו והסביבה. כמו כן עמלים בימים אלו על בניית הפארק הצפוני, גם הוא בהשקעה של עשרות מיליונים, שאמור להשתלב עם התקדמות פרויקט הפינוי-בינוי של שכונת גיורא ולשרת את 1,500 המשפחות, שיעברו להתגורר בשכונה החדשה שתיבנה.

התחדשות עירונית

לפני כארבעה חודשים החלה ההריסה של מקבץ הבניינים הראשון במסגרת תוכניות הפינוי-בינוי בכניסה לעיר מרחוב בן גוריון, ויש עוד מספר תוכניות שמקודמות ברחבי העיר בדגש על השכונות הוותיקות. עבור גבעת שמואל, שכונת גיורא שבחלקה הצפוני של העיר, בסמוך לכביש 4 ולפתח תקווה, היא אחת מעתודות הבנייה המרכזיות, ומיועדת לעבור כולה התחדשות עירונית משמעותית כבר בתקופה הקרובה. בסך הכול מתוכננים בשכונת גיורא כ-1,500 יחידות דיור בבניינים של עד 25 קומות, וזאת מלבד עשרות אלפי מ"ר של שטחי מסחר ומשרדים.

"עיר מרכז לחינוך ולמצוינות"

בעיקר בשל הישגי התלמידים בעיר, המובילים בכל מדדי החינוך, ההתנדבות והשירות בצה"ל. אוכלוסייה חזקה מאוד, היכל תרבות מוביל, אזורי בילוי ומסעדות מלאים ועוד, כאשר גם הקרבה לאוניברסיטת בר אילן ולציבור הסטודנטים הגדול שגר בעיר, תורמת לכך שגבעת שמואל היא הרבה יותר מסך תושביה. גבעת שמואל היא לא עיר שינה, ולמרות גודלה והיותה מוקפת מכל עבריה בערים בנות יותר מ-200,000 תושבים כל אחת, היא מקבצת אליה פעילות תרבות ופנאי לכל הסביבה והפכה לשם דבר בכל הארץ.

צילום: דוברות העיריה

העיר האוניברסיטאית של ישראל

המאבק על שיוכה המוניציפלי של אוניברסיטת בר אילן נמצא כעת בישורת האחרונה, כאשר ועדת הגבולות של משרד הפנים קיבלה את עמדתה של עיריית גבעת שמואל והודיעה, כי היא ממליצה להעביר חלקים נרחבים משטח האוניברסיטה אל תחום השיפוט של גבעת שמואל.

לאחרונה, הוכרזה גבעת שמואל כעיר איתנה, בעלת יציבות פיננסית וכלכלית, ע"י שרת הפנים אילת שקד.

ההכרזה על גבעת שמואל כעיר איתנה וכעיר מרכז לחינוך ולמצוינות, יוכלו לתרום באופן משמעותי להתפתחותה של האוניברסיטה ולרווחתם של הסטודנטים ותושבי העיר, תוך השקעה מסיבית בתשתיות, שלא נעשתה עד היום בצורה מספקת, השתלבות האקדמיה במרחב הציבורי העירוני, כולל הקצאת שטחים ומבנים בתוך גבעת שמואל לטובת האוניברסיטה, בניית מרכז HUB וחממות טכנולוגיות ועוד.

*המידע באדיבות עו"ד שיר הספרי – "שיר בעיר" ממתגת ערים וחברות נדל"ן

הוספת תגובה

הוספת תגובה