עמוד הבית » לחגוג אהבה בבודפשט

לחגוג אהבה בבודפשט

צילום: באדיבות לשכת התיירות הונגריה
כשחושבים על חופשה רומנטית לרוב עולות בזיכרון פאריז, פראג ולונדון לנו יש עבורך הצעה מקורית ורעננה אחרת - בודפשט.

בודפשט הממוקמת ממש במרכז אירופה מציעה לתייר חוויה תיירותית יוצאת דופן אוטנטית ומעניינת. בודפשט, בירת הונגריה היא העיר השישית בגודלה באירופה, לפני כחמש עשרה שנה מנתה אוכלוסייתה כ -2 מיליון איש אבל מאז פחתה אוכלוסייתה כ- 1.7 מיליון איש.

בודפשט נוצרה מאיחוד של 3 ערים בודה, פשט ואובודה. העיר ממוקמת על נתיב תחבורה וסחר מרכזי- נהר הדנובה שהוא הארוך בנהרות אירופה. הנהר מחלק את העיר ל2 חלקים מרכזיים. פשט ממוקמת על הגדה המזרחית של הדנובה והיא מישורית יחסית ומהווה את המרכז הפיננסי עסקי ותיירותי של העיר.

מבט פנורמי בודפסט צילום: באדיבות לשכת תיירות הונגריה

בודה הממוקמת ממערב לדנובה, בנויה על 9 גבעות ומרכזת את עיקר שכונות המגורים של העיר. רוב התיירים ישהו בפשט היכן שממוקמים רוב בתי המלון העירוניים. העיר מציעה שפע של פעילויות הייחודיות רק לה.

שיט רומנטי בדנובה

הדרך המומלצת להיכרות ראשונית עם העיר היא בשיט לאורכה. הזדמנות מצוינת להתרשם מהאטרקציות המרכזיות של העיר ולהחליט איזה מהאתרים והנופים מתאים יותר להיכנס ללוח הזמנים של הטיול הנוכחי שלכם.

צילום: pexels

מרחצאות

בודפשט ממוקמת על קו  שבר גיאולוגי וכתוצאה מכך נובעים לאורכה כ 118 מעיינות המקבלים את מימיהם משכבות בעומק האדמה וכתוצאה מכך הם חמים חלקם אף חמים מאוד (עד 75 מעלות) המעיינות, הנחשבים גם לבעלי סגולות רפואיות, מזינים עשרות בריכות חקורות ופתוחות. ברחבי העיר. חלק מהמרחצאות מיועדים גם לרחצה משותפת לנשים וגברים. זוהי חוויה מאוד מיוחדת לשהות בבריכת מים תרמיים חמים כשמסביב לכם  חורף אירופאי מקפיא ולעיתים רבות גם שלג צחור.

אתר מרחצאות פופולארי ומוצלח הוא מרחצאות סצ'ני, קומפלקס ענק של בריכות בטמפרטורות מגוונות. חוץ מבריכות מציע האתר מגוון של טיפולי ספא ועיסוי.

צילום: באדיבות לשכת תיירות הונגריה

הפסקת קפה

ויכוח עז ניטש בין וינה ובודפשט הסמוכות מי מציעה בבתי קפהה שווים יותר. בכל מקרה אסור לוותר על חווית קפה וקיורטוש (מאפה הונגרי מעולה)  באחד מבתי הקפה של בודפשט. בתי הקפה כאן משמרים את מסורת בתי הקפה האירופאיים.

צילום:pexels

בית הכנסת הניאולוגי

בית הכנסת השני בגודלו בעולם ממוקם בבודפשט זהו מבנה ענק ומרשים שוקם ע ידי הזרם הניאולוגי שהיה המרכזי בקרב יהודי הונגריה. זרם זה מזכיר את הזרם הקונסרבטיבי של ימינו. קהילת יהודי הונגריה מנתה   280,000 איש כ 100,000 מתוכם הושמדו במהלך מלחמת העולם השנייה. בית הכנסת ששימש כאזור משרדים לפקידי השלטון הנאצי ניצל מחורבן ושנים אחריה שופץ וחזר לידי הקהילה היהודית המונה היום כ 80,000 איש. בקרבת בית הכנסת ניצב הבית בו נולד בנימין זאב הרצל מייסד הציונות.

בית האופרה של בודפשט

מבנה יפהפה וענק המכיל כאלף ומאתיים מקומות ישיבה. האולם מעוצב בסגנון הרנסנס האיטלקי. העיצוב היפהפה כולל עיטורי עלים מצופים זהב טהור של 24 קראט.  הדרך המומלצת ביותר היא לרכוש כרטיס לאחת מהצגות האופרה המועלות בו. אולם האופרה  לכשעצמו, שווה ביקור זוהי חוויה מרגשת ומהנה.

צילום: pexels

סמטאות מקסימות

מעבר לכנסיות, הגשרים בתי הכנסת ושאר האטרקציות המדהימות תנו לעצמכם מספר שעות של שיטוט ותעייה במבוך הסמטאות העתיקות של העיר. זהו זמן לחוות את העיר באופן אישי וספונטאני.

צילום: באדיבות לשכת תיירות הונגריה

לסיכום: בודפשט מזמנת אתכם לחוויה תיירותית אוטנטית ספגה בהיסטוריה ורומנטיקה שתשאיר בפיכם טעם של עוד.

חברת איילה נסיעות מציעה מגוון חבילות תיירות הן ליום האהבה(valentine (valentine day).החל השנה ב 14.2 ובשאר ימי השנה.

לקבלת עסקאות מומלצות הקישו:  https://www.ayala.co.il/packages/to/budapest.html

מאת: עמוס סרי לוי

הוספת תגובה

הוספת תגובה