עמוד הבית » גלריית זימאק קונטמפוררי ארט דיזיין- שושנת יריחו

גלריית זימאק קונטמפוררי ארט דיזיין- שושנת יריחו

צילום: דוריאן קרידו
החווייה: במוצאי שבת ביקרתי תערוכת בגלריית זימאק, בכיכר המדינה של האומנית,יוצרת ומעצבת שרון ברונשר. המקום היה הומה מבקרים, לקחתי כוס יין אדום והמתנתי בנחת עד שכמות הצופים תתפזר מעט, כך שאוכל "להסניף" כל מיצג, לזמן ארוך מעל המצופה.

עליתי לקומת הגלריה, התקרה מעט נמוכה, מוזיקה נשמה שורשית התנגנה ברקע ויצרה אוירה מיקראית אלוהית. המייצגים הונחו בחלל המתפתל באופן מושלם. בהליכה בתערוכה הרגשתי את המתח בין אומנות לבין העיצוב, שהתרחש במנעד מאוד מעניין ומסתורי בין האוצרות לבין היצירות. העבודה שנעשתה קפדנית ומתוחכמת.

באחד המצגים בלטו כורסאות העשויות מעץ ועליהן מונחות כריות מנייר שגובסו נראות אמתיות לחלוטין וממש מתחשק לרבוץ עליהן. הקמטוטים של הכרית כל כך אמיתיים – ממש אשליה למראית העין.

בהמשך, לא היה אפשרי לפספס מגילה, כתובה באותיות רש"י, הטקסט המקראי יורד מהתקרה ועד לרצפה. זהו רגע מכונן. האותיות כל כך קטנות, המיצג מסקרן, כך שלא יכולתי לדלג עליו מבלי לנסות לקרוא מה כתוב בו. מנגד עומדים בגאווה כדי חימר ענקיים בגווני חום אותנטיים מראה עתיק, היצאו זה עתה מבטן האדמה, הנראה כמיצג ארכאולוגי עטוף בניחוח היסטורי.

צילום: דוריאן קרידו

 

התערוכה:

מוקפדת במראה, נעה בחלל, בעלת מרקם בצבעי אדמה הבאים לביטוי בפיסול, כתיבה, תכשיטנות, נגיעות מכל העולמות. שרון עבדה בשילוב עם אומנים נוספים והתוצר הנגלה לעין יצר אינטרקציה והשראה של כולם יחדיו, שך שנוצרו עולמות תוכן חדשים.

גל ארצי אומן ויוצר עננים מסביר: "יצרתי ענן גדול, מעולם לא למדתי באופן פורמלי אומנות. מה שכן, הלכתי ללמוד טיס, הוצאתי רשיון  למטוסים קלים, בכדי לקבל השראה על העננים שאני מאוד אוהב. ניסיתי  לחקור את נושא העננים. מה אני מחפש בהם? ואולי התשובה לכך, היא השראה לחפש, רצון לשקט, לרחף כמו ילד בין עננים. המיצג הנאיבי מקרין עליך שקט פנימי, כאילו שאתה הצופה – יוצר ענן. זה נותן אין סוף זויות התבוננות. החומרים שבהם אני משתמש הם ברזל זכוכית ויש דיסוננס נעים בניהם. זוהי רשת ברזל  – חומר נוקשה היוצר משהו נאיבי, משהו מתפשט רך ואורירי, ענני סערה, ענני קיץ קלים וענני חורף כהים שמלאים במים ומביאים ברכה".

הגר תירוש מעצבת ואומנית מוצר מוסיפה: "בתקופה אחרונה גלשתי לאומנות, כפסלת יוצרת בתחום שונה, יצרנו כאן יצירות עם הרבה חשיבה. אנחנו מעריכים את המקום שממנו באו אבות אבותינו, התרבות שלנו  ואת המקום שאנו מגיעים ממנו: המקרא, הטקסטים ורש"י נמצאים כאן עם הרבה נוכחות".

צילום: דוריאן קרידו

ליד כל המייצגים מונחים נרות גדולים, הנותנים תחושה של חמימות ואפקט נוסף של שימוש בעבר בנרות כתאורה והם הוכנו במיוחד לתערוכה ע"י עמותת ילדי האור (נוער בסיכון).

צילום: דוריאן קרידו

אורחים מציגים: הגר תירוש, נעמה דויטש, הדסה טל, רענן ניראל נעמן, אורנה מינץ ועוד..

מודה ומתוודה, התערוכה מביאה מקוריות, סגנון אישי ותפיסה חדשה של שילוב אומנים המתכתבים יחדיו באמצעות השימוש בין חומרים אבן, נייר, עץ, חימר, ברזל, היוצרים שילובים וניגודים מתוחכמים ויוצרים עוצמה ושיח הדדי.

 

גלריה זימאק – ה באיייר 68, תל אביב

https://zcagallery.com/

חג חנוכה שמח