עמוד הבית » גל חזיזה "איך מפרסמים מאמרים באתרים מובילים"

גל חזיזה "איך מפרסמים מאמרים באתרים מובילים"

גל חזיזה מנכ"ל BUYPOST
גל חזיזה, צילום יחצ
איך תוכלו גם אתם לפרסם כתבה עליכם או על העסק שלכם באתרים המובילים ביותר בישראל? גל חזיזה מאפשר לכם לינק ישיר לאתרים הנקראים ביותר בארץ

העולם עבר לדיגיטל, אם אתם לא שם – אתם לא קיימים. איך תוכלו למקסם את הנראות במדיה הדיגיטלית, להגדיל את כמות הלקוחות הפוטנציאליים ולייצר לעצמכם מוניטין טוב ברשת? הסוד הוא בתוכן. תוכן ממומן באתרים הנצפים ביותר בישראל לא רק יגדיל את החשיפה שלכם ויעלה את הדירוג שלכם בגוגל, אלא גם יאפשר לכם לבצע את דריסת הרגל שלכם בתוך האתרים הנצפים ביותר, כמו: "וואלה", "ישראל היום" ועוד. איך עושים את זה בדיוק? בדקנו עם גל חזיזה, הבעלים של חברת buypost, איך אפשר לפרסם כתבה בקלות, במהירות ומבלי להיכנס להוצאות כלכליות גבוהות במיוחד.

כתבות תוכן ממומנות – מה זה בכלל?

רגע לפני שנסביר על הפרקטיקה והאופן שבו גם אתם תוכלו לפרסם כתבת תוכן על בית העסק או השירות שלכם באחד מהאתרים הנצפים ביותר, צריך להבין מה זה בכלל כתבת תוכן ממומנת. "כתבה ממומנת נראית בדיוק כמו כל כתבה אחרת באתר, מלבד הציון כי מדובר בכתבת תוכן ממומנת, כלומר כזו שנקנתה בכסף", מסביר חזיזה. "מדובר בכתבת תדמית או כתבת המלצה על העסק או השירות שלכם, שנראית כמו כתבה עיתונאית לכל דבר ועניין, כזו שתאפשר לכם להכניס את השם שלכם וגם לינק לאתר הבית שלכם באתר אותו בחרתם".

למה זה חשוב?

"כל אחד שמחפש היום עורך דין, אדריכל או מהנדס, יחפש עליו קודם כל משהו במנוע החיפוש של גוגל. אם לא נמצא עליו שום מידע, זה כבר יעלה בנו סימני שאלה", אומר חזיזה. "כתבות תוכן ממומנות מאפשרות לבעלי העסקים להציג את עצמם. היום, בעולם הנשלט על ידי הדיגיטל, אם אתה לא שם, אתה לא קיים. לכן, ישנה חשיבות גדולה מאוד להשקיע גם בתוכן בפלטפורמות הדיגיטליות. אדם שמשקיע בכתבות, במידע, זה אדם שמראה כי אכפת לו מעצמו, מהתדמית שלו וגם הלקוחות. המחיר של אותו אדם או בעל עסק יעלה בעיני לקוחות פוטנציאליים.  אדם שמשקיע 1,000 שקלים בפרסום בגוגל הוא אדם שנלחם על הלקוחות, שיש לו מודעות אליהם וזו הגדולה. השקעה כלכלית בתוכן יוצרת גם תדמית וגם קידום בגוגל".

איך יוצרים כתבה?

"בשביל לייצר כתבה טובה צריך כותב תוכן, זה מקצוע. גם אם יש לכם תחום ייחודי, תוכלו לייצר את הבסיס, אך כותב התוכן ידע כיצד לשפוך את המידע לתוך כתבת התוכן שלכם, שבהמשך תפורסם באתרים מובילים ברחבי הארץ. כתבת התוכן נשארת לאורך זמן והיא מייצרת עבור כל אחד את טביעת האצבע הראשונית בדיגיטל", מסביר חזיזה.

התוכן הוא המלך

אחרי שהבנו עד כמה זה חשוב לעסק שלנו לייצר נראות דיגיטלית באתרים הגדולים, הגיע הזמן להבין קצת על ההבדלים בין הסוגים השונים של התוכן. ישנן כתבות תדמית, כתבות שהן המלצה וגם כתבות SEO שנועדו לקדם את האתר שלכם במונעי החיפוש. "כתבת תדמית היא איכותית יותר ונכתבת על ידי כתב מקצועי, כך ניתן לייצר "ראיון" שהוא התוכן הטוב ביותר עבור כל בעל עסק", אומר חזיזה.  המחיר בעבור כתבת תדמית או ראיון הנעשה בצורה מקצועית ינוע בין 300-500 שקלים עבור כתיבת התוכן, בעוד שכתבת SEO מחירה יהיה בסביבות ה-65 שקלים. "בכדי לייצר תמהיל נכון של סוג התוכן צריך לעשות חישוב לגבי העלות, התועלת והזמן", אומר חזיזה.

וממה צריך להיזהר כשבאים לייצר כמה כתבות לכמה אתרים שונים, או לאותו אתר?

"חשוב לדעת שאסור בשום פנים לשכפל את אותו התוכן. גוגל לא אוהב תוכן שהועתק ממקור אחר ומבחינתו זה חשוד. לכן עדיף לשכפל את הכתבה ולעלות אותה בצורה אחרת, לעשות כותרות שונות ותמונות שונות. מומלץ גם שתיאורי התמונה יהיו שונות. אמנם בתמונות זה פחות קריטי, אך החשוב הוא לשים לב כי התוכן אינו מועתק, אלא משוכתב או נכתב מחדש במילים אחרות. אם נעלה את אותה הכתבה בשני אתרים שונים, שתי הכתבות יפלו וגוגל לא יקרא אותם בתוצאות החיפוש", אומר חזיזה.

איפה כדאי לפרסם את הכתבה?

"יש את ה- TOP 10 של האתרים הנקראים ביותר בארץ, פרסום בוואלה, בישראל היום. בנוסף ניתן גם לפרסם באתרים מקומיים. ישנם כ-150 אתרים מקומיים בהם ניתן לפרסם את הכתבה בכל עיר בארץ והמחיר יהיה זול יותר ועדיין יביא נראות דיגיטלית איכותית. הבחירה צריכה להיעשות בצורה חכמה מחושבת ובהתאם לצרכים השונים של כל לקוח".

פרסום כתבת תוכן גם תקפיץ את הקידום שלנו בגוגל?

"הלינקים מקושרים לאתר וגוגל קורא את זה. אתרים מה- Top 10  מקפיצים אותך בעיני גוגל. גוגל "קורא" האם הלינקים מגיעים מאתרים איכותיים, מה שנקרא "לינק איכותי". בעלי עסקים מוכנים להשקיע אלפי שקלים כדי לעלות בקידום האורגני בגוגל באמצעות אותם לינקים איכותיים. יחד עם זאת, צריך לדעת מי המתחרים שלך ומה היעד שלך מבחינת התוכן אותו אתה מזמין. בכמה מאות שקלים ניתן לשים כתבת תדמית באתרים כמו "וואלה" או "ישראל היום", אלמנט שמיד משפר את התדמית שלכם בעיני הגולשים ובעיני לקוחות פוטנציאלים", אומר חזיזה.

תכל'ס, איך נוכל לפרסם כתבת תוכן באתר מוביל?

"לא כל אחד יכול לפנות לאתר חדשות מוביל או פורטל כדי לפרסם כתבה וצריך להבין שיש גם הבדל במחיר. כמפרסם תוכן ממומן, יש לי גישה לכל האתרים הגדולים בארץ, אני רוכש מהם את חבילות הפרסום ומאפשר ללקוחות שלי שירות מלא, החל מיצירת התוכן עצמו ועד לבחירת פלטפורמת הפרסום שתתאים לצרכים שלו. ברגע שהתוכן מוכן, תוך כמה שעות כבר נוכל לעלות לאוויר עם הכתבה. אין ספק שמדובר בחוויה עבור כל לקוח שיכול לראות את השם שלו באתר בעל מוניטין טוב, זה גם מעלה את התדמית של בית העסק או השירות וגם עוזר בנראות הדיגיטלית ובקידום האורגני בגוגל", אומר חזיזה.