עמוד הבית » ד"ר אדם פדל על ההבדלים בין מריחה להזרקת חומצה היאלורונית

ד"ר אדם פדל על ההבדלים בין מריחה להזרקת חומצה היאלורונית

צילום: FREEPIK
השימוש בחומצה היאלורונית במדע טיפול הגוף, הפך בשנים האחרונות לנפוץ מאוד בתחום הטיפוח הקוסמטי. לחומצה ההיאלורונית מגוון שימושים, כאשר אחד מהם הוא טיפול בהזדקנות עור הפנים. החדרת החומצה ניתנת לביצוע בשני אופנים, כאשר אחד מהם הוא מריחה והשני הוא הזרקה. לכל שיטה יתרונות וחסרונות כאשר המפתח הוא ביצוע של ההליך הקוסמטי על ידי גורם מוסמך ומנוסה.

הליך הזדקנות עור הפנים

עור הפנים מצוי בחשיפה מתמדת לגורמים המאיצים את הזדקנותו, כאשר המרכזיים שבהם הינם אור השמש, חום ויובש. זאת לצד גורמים אגרסיביים יותר כגון עישון וחשיפה למזהמים במקומות עבודה מסוימים. לצד זאת, קיימים הליכים טבעיים המתחוללים בגוף האדם הגורמים לירידת רמת הלחות של העור הנגזרת מתכולת המים המצויה בעור.

מהי חומצה היאלורונית

חומצה היאלורונית היא חומצה המיוצרת באופן טבעי בעור והיא בעלת יכולת לשמר את תכולת המים המצויה בעור הפנים בצורה הדומה מאוד לאופן שבו ספוג אוגר מים הנספגים בו. לחומצה ההיאלורונית יש את היכולת לשאת נוזל כמות עצומה של נוזל, מה שהופך אותה לאלמנט מרכזי ביצירת מראה לח ומתוח של עור הפנים.

ככל שנוקפות השנים, פוחתת רמת ייצור החומצה וכתוצאה מכך מאבד העור מלחותו, מה שגורם להיווצרות קמטים. בעבר היה קושי ביצירת החומצה ממקור חיצוני והמיצוי הראשוני שלה היה מכרבולת של תרנגולת אשר כללה חומרים מזיקים. עם השנים, נמצאה הדרך לייצר חומצה היאלורונית בתנאי מעבדה והיא מצויה כיום בשימוש של רופאים רבים בהם גם ד"ר אדם פדל.

מריחת חומצה היאלורונית באמצעות קרם פנים

אחת הדרכים להעשיר את עור הפנים בחומצה היאלורונית היא על ידי מריחת תכשיר המכיל אותה. חומצה היאלורונית שבה נעשה שימוש בתכשירי טיפוח שהשימוש בהם נעשה במריחה, מיוצרת כך שמשקלה המולקולרי יאפשר לה להיספג בעור הפנים בצורה אפקטיבית, הודות להתפתחות שחלה בשנים האחרונות בתחום ייצור החומצות ההיאלורוניות.

הזרקת חומצה היאלורונית

היכולת של חומצה היאלורונית להעניק לעור הפנים מראה רענן וצעיר נשחקת עם השנים לאור הפחתה בהיקף ייצורו באופן טבעי. הזרקה של חומצה היאלורונית, לאזורי הקמטים המופיעים באזור הפה, העיניים והמצח, על ידי רופא מנוסה דוגמת ד"ר אדם פדל, מעשירה את העור בחומצה זו ומעניקה לעור הפנים מראה לח, מתוח ורענן לאורך זמן.

הזרקת חומצה היאלורונית הנעשית על ידי רופא מקצועי כגון ד"ר אדם פדל, נעשית בהתאם לעומק הקמט הדורש טיפול הצערה. כאשר מדובר בקמט עמוק, ייעשה על ידי הרופא המטפל, בין אם מדובר בד"ר אדם פדל או כל רופא אחר, שימוש בחומצה היאלורונית בעלת דחיסות גבוהה יחסית. מנגד, ככל שמדובר בקמטים שאינם חודרים לעומק העור, תוזרק אליהם חומצה בדחיסות נמוכה.

ההשפעה של מריחת חומצה היאלורונית

שימוש בתכשיר המכיל חומצה היאלורונית, מאפשר לחומצה להיספג בעור הפנים ולהעניק לו לחות. בנוסף לכך, תכשירים מסוג זה הינם בעל יכולת להפחית במידה מסוימת את המראה הקמוט של העור, אולם יכולת זו הינה עד לגבול מסוים.

מריחת חומצה היאלורונית – פעולה יומיומית מוגבלת

העובדה כי השימוש בחומצה נעשה באופן חיצוני מצריך מריחה שלה על בסיס יומיומי. יתר על כן, השימוש בקרם פנים הוא בעיקר בעל השפעה משמרת ונועד להאט את קצב הזדקנות העור על ידי הזנתו בלחות באופן יומיומי. עם זאת, במסגרת שימוש בקרמים המכילים ריכוז גבוה של חומצה, ניתן יהיה להבחין בהפחתה מוגבלת של נוכחות קמטוטים בעור הפנים.

טווח ההשפעה של פעולת הזרקת חומצה היאלורונית

הזרקת חומצה היאלורונית נעשית באופן ממוקד במסגרת טיפול אצל רופא מוסמך כגון ד"ר אדם פדל. בשונה ממריחת קרם פנים אותה יש לבצע באופן יומי, הזרקת החומצה לעור הינה פעולה חד פעמית המאפשרת את העלמת הקמטים בעור הפנים למשך תקופה של כשנה, כאשר ניתן לחזור על הטיפול במידת הצורך לאחר תום השפעת ההזרקה.

טיפולי הזרקת חומצה היאלורונית –  רק על ידי גורם מקצועי

הזרקת חומצה היאלורונית היא בעלת השפעה ממשית על מראה עור הפנים, אולם יש לבצעה אך ורק על ידי גורם רפואי מוסמך בעל ניסיון בתחום זה. במרפאות מוכרות, בהן רשת מרפאות ביוטי קליניק בה ניתן שירות על ידי ד"ר אדם פדל, ניתן ליהנות מטיפולים הכוללים הזרקת חומצה היאלורונית באופן בטוח ומפוקח.

תופעות לוואי כתוצאה מהזרקת חומצה היאלורונית

הזרקת חומצה היאלורונית, כאשר היא נעשית בצורה מקצועית על ידי רופא מוסמך כגון ד"ר אדם פדל מרשת מרפאות ביוטי קליניק, אינה כרוכה בדרך כלל בהופעתן של תופעות לוואי מלבד כאב קל באזור ההזרקה. המפתח להזרקה בטוחה הוא בחירה ברופא מטפל בעל ניסיון ורמה מקצועית גבוהה, דוגמת ד"ר אדם פדל.

חומצה היאלורונית – להעניק לעור מראה רענן וצעיר

החומצה ההיאלורונית המיוצרת כיום היא בעלת יתרונות רבים בהצערת מראה הפנים והעלמת קמטים. בעוד שלשימוש בחומצה היאלורונית על ידי מריחה ישנה השפעה מסוימת על מראה עור הפנים, הזרקת חומצה היאלורונית על ידי גורם מקצועי מאפשרת קבלת תוצאות באופן מידי ולאורך זמן.