עמוד הבית » משכנתא אחרי פשיטת רגל- בואו נסתכל על זה ביחד

משכנתא אחרי פשיטת רגל- בואו נסתכל על זה ביחד

צילום: יחצ
משכנתא אחרי פשיטת רגל היא הדבר המורכב ביותר שניתן לעשות במערכת פיננסית, בעיקר כי הבנקים מאוד לא רוצים להכניס למערכת אנשים שעברו פשיטות רגל. יחד עם זאת, יש לא מעט אנשים שמעוניינים לרכוש דירה על אף שעברו פשיטת רגל וזאת בשל העובדה ששיקמו את מצבם הכלכלי ויש להם את היכולת לרכוש דירה על אף שבעבר עברו פשיטת רגל.

לכן, כל אותם אנשים צריכים לדעת כי כיום ניתן למצוא אופציות לקבלת משכנתא לאחר פשיטת רגל וחשוב מאוד להכיר את האופציות הקיימות.

מדוע הבנקים לא רוצים לתת משכנתא לאנשים שעברו פשיטת רגל?

לא מעט אנשים כאמור נתקלים בסירוב מהבנק לבקשת המשכנתא שלהם במידה ועברו פשיטת רגל. גם כאשר מדובר על אנשים שעברו את פשיטת הרגל לפני שנים רבות וכעת מצבם הכלכלי טוב ומאוזן. אותם אנשים תוהים מדוע הבנק סירב לבקשת המשכנתא שלהם ובכן, התשובה היא די פשוטה. המערכת הבנקאית מודדת אצל הלקוחות שלה ומעודדות את כל הלקוחות שלה עמידה בהתחייבויות ולא משנה מה המצב הכלכלי שלהם.

כאשר לקוח מפר התחייבות כלשהי, הבנק חושש שהם לא יצליחו לעמוד בהתחייבות כספית נוספת בדיוק כפי שלא עמדו בהתחייבויות אחרות שהובילו אותם למצב של פשיטת רגל. לכן, יהיה מאוד קשה לקבל משכנתא מהבנק לאחר שפשטתם רגל.

כמה זמן אחרי פשיטת רגל ניתן לקחת הלוואה?

כאשר מדובר על משכנתא לאחר פשיטת רגל, פחות מסתכלים על פרק הזמן שעבר מרגע קבלת ההפטר אלא יותר מסתכלים על השינוי שחל בין האדם שהיה לפני פשיטת רגל לבין האדם שהוא היום.

הבנק או חברה חוץ בנקאית אשר בוחנת את הבקשה למשכנתא רוצים בעצם לראות תבנית של שינוי, כלומר לראות שהייתה התנהלות חסרת אחראיות או חסרת מקצועיות כל שהיא לפני פשיטת רגל, כאשר אחרי פשיטת הרגל המטרה היא לראות שההתנהלות היא אחרת לגמרי והיא מעידה על שינוי אמיתי אצל האדם.

כך לדוגמא: אדם שלא היה לו עסק אך היה שכיר שלא עבד בצורה מסודרת והתנהל בצורה חסרת אחראיות, החליף עבודות ולקח הלוואות מיותרות ובשל כך הגיע לפשיטת רגל. יתכן שאם לאחר מכן הוא יתבגר ויהפוך להיות מסודר יותר מבחינת עבודה, לא לוקח הלוואות והמאזן שלו בבנק חיובי, הרי שיש סיכוי שהבנק או חברה חוץ בנקאית תאשר לו הלוואת משכנתא.

מהו דו"ח נתוני אשראי?

דו"ח נתוני אשראי הוא דוח אשר מפרט את ככל הבעיות שהיו או  לא היו בשנים האחרונות לרבות צ'קים חוזרים, עיקולים, הוצאות לפועל, הגבלות, פשיטות רגל, פיגורים בהלוואות ועוד. הבעיה העיקרית של פושטי רגל היא שהבנקים לא תמיד מוחקים את החובות בדוח נתוני אשראי גם אם החוב נסגר בפשיטת רגל ועל כן, חשוב מאוד לטפל בדוח נתוני אשראי וחשוב שיעשה זאת בעל מקצוע שיודע כיצד לבצע את העבודה בצורה נכונה.

איך נראה חשבון הבנק שלכם?

מדובר על סעיף חשוב שמתייחס לכל אדם שמעוניין לקחת משכנתא ולא משנה אם הוא עבר פשיטת רגל או לא. הכוונה היא לדברים מאוד פשוטים כגון: חריגה ממסגרת אשראי, חריגה למינוס במידה ואין מסגרת ועוד. אם אתם שכירים המשכורת צריכה להיות מופקדת בצורה מסודרת בחשבון כאשר התלוש צריך להתאים למופקד בחשבון.

אם אתם בעלי עסק או  דוחות שנתיים מסודרים ולא 2000 ₪ בחודש, הכוונה היא להתנהלות מסודרת בסיסית. כמובן שחשוב שגם תהיה הכנסה בסיסית מספקת בכדי לקחת משכנתא ועל כן אם אתם מובטלים בין אם אתם פושטי רגל ובין אם אינכם פושטי רגל ככל הנראה לא תהיה לכם אפשרות לקחת משכנתא.

.