עמוד הבית » האומן דורון גזית במיצג ענק למען החטופים 100 ימים לטבח

האומן דורון גזית במיצג ענק למען החטופים 100 ימים לטבח

מיצג הסרט הצהוב של דורון גזית בהיכל התרבות תל אביב. צילום: דורון גזית
האומן דורון גזית הקים לאורך המעקה של היכל התרבות תל אביב מיצג ענק המדמה את הסרט הצהוב למען החטופים, העשוי משרוולי אוויר מתנפחים. המיצג המרהיב, שאורכו 120 מטר, משקיף על הרחבה הגדולה של כיכר התרבות.

המיצג מצטרף לעשרות מיצגים ענקיים של "הקו הצהוב" והסרט הצהוב, אשר הקים גזית בשבוע האחרון לציון 100 ימים לטבח ולחטיפות והוצגו במוסדות וארגונים גדולים בארץ וכן בעצרות למען החטופים שמקיים מטה משפחות החטופים בחו"ל.

בין יתר המקומות בהם הוצג המיצג – כנסת ישראל (עם מיצג באורך 250 מטר!), אוניברסיטת ת"א, אנו מוזאון העם היהודי (עם מיצג בגובה חמש קומות), מכון ויצמן למדע ועוד. גזית מתכוון להציב את מיצג הקו הצהוב שלו גם בקיבוצי העוטף ובזירת מסיבת נובה – שם הכל התחיל. הקו הצהוב של דורון גזית מופיע כאלמנט אומנותי ויזואלי בעצרות השונות שמקיים מטה משפחות החטופים ברחבי העולם לציון 100 ימים בהם מוחזקים החטופים בשבי החמאס.

צילום: דורון גזית

דורון גזית, בוגר בצלאל, המציא מדיום חדש ופורץ דרך באומנות, קו תלת מימדי באורכים אדירים, המאפשר לו לעבוד בקנה מידה גדול במיוחד, תוך ניצול הטבע והסביבה האורבנית, כמו גם מסה של אנשים, כקנבס שלו, להצגת יצירותיו