עמוד הבית » האומנות המודרנית של רוברטו בורלה מרקס בקולקציה של ה.שטרן

האומנות המודרנית של רוברטו בורלה מרקס בקולקציה של ה.שטרן

Hstern - Roberto Burle Marx צילום דיויד וילס
במהלך אירועי השקת הקולקציה יתקיימו אירועי ה- Gold Rush, במסגרתם ניתנת האפשרות להזדכות על זהב ישן בשווי הגבוה ב- 25% ממחיר הזהב בשוק, לרכישת תכשיט חדש.

עבודותיו של רוברטו בורלה מרקס (1909-1994), אדריכל הנוף הברזילאי יוצא הדופן, מורכבות מאסתטיקות מודרניות: עיצובים ייחודיים בעלי מגוון רחב ומסקרן של צורות מופשטות, דפוסים גאומטריים ההופכים לעיקולים חדים ובעלי צבעוניות מנוגדת. כל אלו היוו את ההשראה לקולקציית התכשיטים החדשה .

בגנים שתיכנן, בולטים משטחי אבן גאומטריים, המתמזגים עם הקווים האורגניים של הסביבה ויחד משקפים תשוקה עוצמתית לטבע. החתימה האמנותית והייחודית של מרקס, באה לידי ביטוי בתחומים מגוונים: החל מבדים צבעוניים, אריגי קיר, אריחים ופסלים ועד למדרכות האייקוניות של קופקבנה בריו דה-ז'נרו, המדגישות את היצירתיות האינסופית של אמן רב תחומי זה.

קולקציית בורלה מרקס החדשה של ה.שטרן מאופיינת בצורות, צבעים ופרופורציות ייחודיות שנוצרו כמחווה ליצירותיו הידועות של האמן. עגילים, טבעות, תליונים וצמידים משלבים בין חוזק הזוויות הישרות לבין קווים מפותלים ועדינים.

בקולקציה תכשיטי זהב צהוב 18 קראט משובצים ביהלומים, אבני קווארץ שחור ופלדספר לבן (מינרל) לצד תכשיטי כסף, בגימור מוברש ובשיבוץ יהלומים. תכשיטי הזהב מאופיינים בצורות גיאומטריות ושילוב של שחור או לבן, בעלי נוכחות דרמטית: טבעות אוברסייז, צמיד בשיבוץ יהלומים וקווארץ שחור שאי אפשר להתעלם ממנו, לצד תכשיטי כסף סטרילינג: צמידים עבים העוטפים את פרק כף היד, טבעות במבנה מסקרן וזוג עגילים ארוכים בצורת חצי ירח גם הם משובצים ביהלומים.

מחירים: החל מ- 2,740 ש"ח

צילום דיויד וילס
צילום דיויד וילס
ציום דיויד וילס
צילום דיויד וילס
צילום דיויד וילס
צילום דיויד וילס

על רוברטו בורלה מרקס וה.שטרן:

רוברטו בורלה מרקס נולד בסאו פאולו, ברזיל בשנת 1909, בן לאמא ברזילאית ואבא יהודי גרמני. בגיל 4, עבר עם משפחתו לריו דה ז'נרו, שם התפתח כאמן רב תחומי.

בריו דה ז'נרו, נרקמה מערכת יחסים עם משפחה נוספת ממוצא יהודי גרמני: משפחת שטרן. כשמשפחתו של הנס שטרן, מייסד החברה, הגיעה בסוף שנות ה-30 לברזיל- קיבלה אותם משפחת מרקס בברכה אל ביתם. עשרות שנים לאחר מכן, בשנת 2006, רכשה חברת  את הזכויות לתרגום יצירותיו של רוברטו בורלה מרקס לתכשיטים.

מותג תכשיטי היוקרה ה.שטרן מקיים, זו השנה ה-21 ברציפות, את אירועי ה- GOLD RUSH במסגרתם ניתנת ללקוחות הצצה ראשונה לקולקציית קפסולה חדשה וכן אפשרות להחליף זהב ישן שברשותם ולקבל תמורתו זיכוי, בשווי הגבוה ב- 25% ממחיר הזהב בשוק, לרכישת תכשיט חדש.

.