עמוד הבית » הג'ינס בעידן הקורונה, פרוייקט של שנקר עם חברת דיזל

הג'ינס בעידן הקורונה, פרוייקט של שנקר עם חברת דיזל

Shavit Lekah צילום עדי סגל
שיתוף פעולה בין חברת Diesel העולמית לבין המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר במסגרת קורס ג'ינס, בהמשך לזכייתה ב- 2020 של בוגרת שנקר נועה ברוך בתחרות Diesel IT'S, ניתנה לסטודנטים הזדמנות יוצאת דופן להציג את העבודות שלהם בפני צוות עיצוב בכיר של דיזל העולמי .

15 סטודנטים בשנה ג' בהנחיית מאיה ארזי ואופיר איבגי קיבלו מחברת דיזל בריף המבקש מהם לחשוב כיצד אמור הג'ינס לשקף את התקופה בה אנו חיים כיום. על אף האתגרים הרבים שניצבו בפני הסטודנטים במהלך סמסטר רצוף סגרים, הם יצרו מערכות לבוש שלמות העשויות מבד ג'ינס שנשלח במיוחד עבור הפרויקט.

הנושאים בהם עסקו הסטודנטים נעו בין שאלות של זהות – לאום, דימוי גוף ומגדר, אקולוגיה והשפעות הקורונה על החיים בשנה האחרונה.

צוות מעצבי הג'ינס מחברת דיזל בהובלת: creative talent acquisition, OTB  Rina Tollia יחד עם סימור לוזון, הקניין הראשי של דיזל ישראל, ונירן אבישר בוגר המחלקה בשנקר ובעבר מעצב ראשי של דיזל בלאק גולד, בחרו בארבעה סטודנטים שיזכו בפרסים בסך 10,000 שקלים מתנת החברה.

במקום הראשון: עומר יהב

שם הפרויקט "WE ARE HEROES, WHAT ABOUT YOU?"

הפרויקט שואב השראה ממי שכונו "מכשפות הלילה", טייסות קרב בזמן מלחמת העולם השנייה של הצבא האדום. הפרויקט לוקח השראה מאותות הגבורה והמדליות של אותן נשים חזקות ואמיצות ונותן אינטרפרטציה חדשה למציאות של היום.

Omer Yahav צילום עדי סגל

במקום השני: דולב אלרון  DENIM TWIST

"הפרויקט נעשה בהשראת פגם שגיליתי בייצור מכנסי ג'ינס, עקב טעויות בייצור- רגלי הג'ינס עלולות להסתובב סביב עצמן. בהשראת האפקט הספירלי רציתי ליצור, פשוטו כמשמעו, טוויסט בג'ינס קלאסי."

Dolev Elron צילום עדי סגל

במקום השלישי: יובל אלרואי LOOK ME IN THE EYES –

הפרויקט עוסק בקושי שלנו כמין אנושי להיות נוכחים ב"כאן ובעכשיו" בסיטואציות שונות במהלך חיינו. הפרויקט עוסק באינטימיות דרך המבט ודרך קשר עין ובהיעדרותה של אינטימיות זו במציאות בה אנו נמצאים היום.

Yuval Alroy צילום עדי סגל

מקום רביעי: שביט לקח "מהגרי האקלים".

מחקרים רבים מראים שבשנת 2050  ייחל גל ההגירה הגדול בהיסטוריה-וזאת עקב ההתחממות הגלובלית.  ישנן אוכלוסיות, בעיקר במדינות מתפתחות, שכבר נאלצו להגר מביתם עקב הצפות, שריפות ובצורות.  בקולקציה בחרתי לעצב מעין ׳בגד מסע׳ המספר את סיפוריהם של המהגרים ולהשתמש ב- "ready-made” מתוך ערכי הקיימות ומתוך הרצון להשתמש בזיכרון הטמון בבגד שמישהו כבר לבש-כפי שהמהגרים נושאים את זיכרונותיהם.

Shavit Lekah צילום עדי סגל

לדברי אילן בז׳ה ראש המחלקה:״ אנחנו נרגשים על שיתוף הפעולה בין שנקר לדיזל בפעם השנייה. פרויקט הדנים הייתה הזדמנות מעולה לסטודנטים להתחבר למותג עולמי המתמחה בדנים ולעצב על פי ה-DNA שלו. צוות העיצוב העולמי ליווה את הסטודנטים לאורך כל התהליך והתוצאות מרגשות״ .

״ברכות לזוכים" מוסרים אילן בז׳ה ראש המחלקה בשנקר וסימור לוזון מדיזל ישראל.

הוספת תגובה

הוספת תגובה