עמוד הבית » הגסטרונומיה של אירופה לשנת 2021

הגסטרונומיה של אירופה לשנת 2021

באדיבות לשכת התיירות של סלובניה
גן עדן לניחוחות וחובבי האוכל, סלובניה הגיעה לאבן דרך הקולינרית הרשמית עם הענקת כוכבי מישלן ל-6 מסעדות סלובניות שונות.

שני כוכבי מישלן הוענקו לשפית אנה רוש למסעדת Hiša Franko. המסעדה מציגה פרשנות מודרנית של המטבח המסורתי וחווית גסטרונומית יוצאת דופן. אנה רוש שגם נבחרה בזמנו לשפית הטובה בעולם אמרה: "זה יגרום לנו לעבוד עוד יותר קשה. כמו שאמרתי בספר שלי, אחרי כל גשם, השמש יוצאת ואחרי תקופה מאתגרת בגסטרונומיה, אנו זקוקים לזה".

5 מסעדות סלובניות מצוינות נוספות קיבלו את כוכב המישלן הראשון שלהם: השף תומאז קאווצ'יץ ממסעדת Pri Lojzetu, השף אורוס פוצ'ץ' ממסעדת Dam, השף גרגור ורשקו ממסעדת Hiša Denk, השף ג'ורג צופן ממסעדת  Atelje, כמו גם השף אורוס שטפלין ממסעדת  Vila Podvin שציין את הקשר החיוני לסביבה המקומית.

את פרס הכבוד "Michelin Bib Gourmand" קיבלו 9 מסעדות סלובניות, את פלטת מישלן "Michelin Plate" קיבלו 37 מסעדות סלובניות ופרס קיימות מיוחד של מישלן הוענק ל-6 שפים ומסעדות סלובניים.

Michelin_Guide_
באדיבות לשכת התיירות סלובקיה

זה לא סוד שסלובניה זכתה בעשור האחרון להכרה קולינרית עולמית, שפים סלובניים רבים כבר תרמו להצטיינות והמקוריות בתחום זה. הטעמים האותנטיים והמטבח החדשני גרפו את תואר "האזור הגסטרונומי של אירופה" לשנת 2021 ובשבוע שעבר הושק גם פורטל הגסטרונומיה החדש www.tasteslovenia.si.

Gwendal Poullennec, מנהל מדריכי מישלן בינלאומי: "כשרואים את גבולות אירופה נפתחים בהדרגה, אנו שמחים לחשוף את המהדורה הראשונה של מדריך מישלן סלובניה. הבחירה היתה מהנה במיוחד עבור השופטים שלנו והיא מדגישה את היעד שזורח בכל כך הרבה דרכים. הבחירה מציגה את האיכות יוצאת הדופן של סצנת הקולינריה הסלובנית, את היצירתיות של השפים המוכשרים שלה, את האיכות הגבוהה של החומרים המקומיים וגם את המחויבות של השפים לגישה בת-קיימא בגסטרונומיה.

באדיבות לשכת התיירות של סלובניה

Maja Pak, מנכ"לית לשכת התיירות הסלובנית: "הבחירה והחשיפה של מקבלי כוכבי המישלן הסלובניים היא הוכחה לכך שהגסטרונומיה הסלובנית הייתה מוכנה לבואו של מישלן מזה זמן רב. להעניק כוכבים לשש מסעדות בשנה הראשונה זאת הצלחה ייחודית ומרשימה. אני שמחה במיוחד שזוכי הפרסים מגיעים מכל רחבי סלובניה. סיפור ההצלחה הגדול של הגסטרונומיה הסלובנית בא ברגע בו התיירות מתמודדת עם אחד המשברים הגדולים ביותר שלה עד כה; לפיכך הגעתו של מישלן מציעה עידוד ומוטיבציה רבה לתיירות הסלובנית להתאושש בהקדם האפשרי.

אני שמחה על המסעדות שקיבלו את פרס הקיימות של מישלן, קיימות היא ליבת כל פעילויות התיירות שלנו. סלובניה זכתה להכרה בינלאומית כיעד בר-קיימא באמצעות התוכנית הירוקה של התיירות הסלובנית, תווית המטבח הירוק למסעדות ותקני Green & Safe, שנקבעו על מנת להתאים לצרכי הבטיחות והנהלים הנוכחיים. פרס הקיימות של מישלן יחזק עוד יותר את עמדתנו בנושא זה, תוך מימוש החזון שלנו ליעד בוטיק ירוק ולחוויות חמישה כוכבים".

הוספת תגובה

הוספת תגובה