עמוד הבית » הדרך אל האושר – חתונה ממבט ראשון

הדרך אל האושר – חתונה ממבט ראשון

צילום pexels
דני ושני

הפרק מתחיל בציטוט של דני מספר כלשהו: "אושר אמיתי הוא רק כשחולקים אותו" והוא גם מוסיף ומסביר שהאושר שלו יותר שלם כשהוא בזוגיות. אני מודה שזה נשמע לי קצת כמו הפנטזיה שהוא שרוי בה.

אבל אני זורמת…

דני: "שני הבוגרים ביותר והבשלים ביותר" כלומר, רווקות מאוחרת.

יעל: "היחידים שהשתמשו במילה "אהבה".

לא הבנתי. אז בשביל מה כל האחרים הגיעו?

ושוב אנחנו מתוודעים לעוד זוג מוצלח ומוצלחת מאין כמוהם, שלא הצליחו למצוא אהבה. הזוג הרביעי של העונה של מר מוצלח וגברת מוצלחת, מה שמשאיר אותי להבין שכל הלא מוצלחים מצאו אהבה וזוגיות כבר מזמן, אחרת אין לי הסבר אחר לזה שאנשים פחות מוצלחים לא מופיעים לנו על המסך.

צילום pexels

יעל אומרת את המשפט הכי חשוב העונה לדעתי: "על הנייר הם התאמה מושלמת". וזה בדיוק העניין!

כמה פעמים ראית מישהו באפליקציה והוא נראה כמעט מושלם? גם במראה וגם במה שכתב על עצמו? בול כל מה שאת מחפשת!

ואז אתם נפגשים ואת מגלה שהוא לא באמת דומה לתמונה שלו / לא נותן לך להשחיל מילה כל הדייט / מדבר בלי הפסקה על האקסית / קמצן / חסר אינטיליגנציה רגשית / רומז על סקס כבר בהתחלה וכו?

אז זה חתונה ממבט ראשון. בהבדל אחד – פה למשתתפים אין אפשרות להתחמק ולברוח. פה אין להם ברירה אלא לתת צ'אנס לצד השני. וכשהם נותנים צ'אנס, לפעמים זה עובד ולפעמים לא.
בחיים, כשנותנים צ'אנס זה יותר עובד. בחתונה ממבט ראשון – פחות. אז אולי ההתאמה על הנייר לא כזאת מושלמת כמו שה"מומחים" מציגים זאת? אולי ה"מומחים" הם לא באמת כאלה מומחים? או שאולי מדע האהבה / השידוך / הזוגיות הוא עדיין מבחינת נוסחה סודית של הטבע שאיש עוד לא פיענח?

לפעמים ההתאמה בתוכנית נראית קצת מאולצת, כמו שהמשותף בין דני לשני הוא ששניהם היו צריכים לעבוד קשה בילדותם כדי להרוויח אהבה. כמו תמונות זוג בכל כניסה לבית. כמו הדקדקנות של דני לגבי העציצים, המשתווה כביכול לדקדקנות של שני באירוח.

זה המשותף הכי חזק שלהם? באמת? זה מה שיגרום להם לרצות להיות יחד? להקים משפחה? לא בטוחה… אולי יש תכונות משותפות אחרות, אבל לא ממש הראו לנו אותן.

מה כן הראו לנו? שהוא רגשן, והיא קשוחה. הכלה הראשונה שלא הזילה דמעה מהתרגשות כשפתחה את המעטפה וגילתה שהיא מתחתנת בעוד פחות משבועיים.

אנחנו שוב בזוג כזה שאחד צריך להשלים את השני?

למה הזוג הזה מזכיר לי את הגר וניר?

אולי זה העניין. המומחים רצו לשחזר את ההצלחה של הגר וניר ומצאו שיכפול שלהם בדמותם של דני ושני. למרות שלפי הפרומו של הפרק הבא נראה שמי שהולך לעשות פה צרות זה דווקא דני ולא שני…

איתמר וקארין –

שוב יש לנו סיטואציה של סדנה, שהמנחה מתייחסת יותר לגבר ופחות לאישה, והאישה נמצאת בסיטואציה לבד.

אצל מנור ובן – השפית ליטפה את בן בכניסה ואח"כ צחקקה איתו ביחידות. אצל איתמר וקארין – המנחה של הסדנה ליגלגה על הנעליים של קארין, ואח"כ העניקה את מלוא תשומת ליבה לאיתמר.

אני מתחילה לראות פה דפוס חוזר, ולא יכולה שלא לתהות על מעורבותה של ההפקה בעניין. כאילו ההפקה אמרה למנחה שתנסה לתת יותר תשומת לב לאיתמר, כדי לעורר את קנאתה של קארין ועל מנת ליצור ויכוח.

אצל בן ומנור – מנור מיד העירה לו בצורה ישירה. אצל קארין ואיתמר – קארין העירה לו כניתוח אופי. כל אחת והגישה שלה.

אין כמו ויכוח כדי ליצור רייטינג! מעניין מה יעורר ויכוח בסדנה הבאה…

 

הכותבת הינה דפנה טלר, מחברת המדריך המעשי ליצירת זוגיות: "מכל מחזריי השכלתי" – כל הסודות שמעולם לא סיפרו לך ליצירת זוגיות.

למעקב: בפייסבוק – דפנה טלר – מכל מחזריי השכלתי באינסטגרם – @dafnatel