עמוד הבית » הוא כמוך..אוהב יין

הוא כמוך..אוהב יין

צילום: pexels
היא אמרה לי וניסתה לעורר עניין.

 


אנוכי וזוג חברים יצאנו יחדיו למסעדה יוקרתית בבית תל אביבי משומר ומחודש. האוירה שידרה סטייל סגנון אחר. התיישבנו אני כהרגלי מבקש קודם את תפריט היינות. חשוב לי באופן אישי שבמסעדה ישראלית יוקרתית תהיה נוכחות קם ליין ישראלי משובח. הזוג הנוסף הגיע  והתיישב עימנו בשולחן. רוני תכירו היא אמרה כשהיא מנסה לעשות חיבור מידי. היא פנתה אליו. ." אבי סיפרתי לרוני כמה שאתה אוהב ומבין ביין…רוני גם אוהב יין יהיה לכם על מה לשוחח הערב."

צילום: pexels

הזמנו מנות הגיע לשולחן איש היין של המסעדה..מה להמליץ לכם? הוא שאל בלי גינונים מיותרים. אבי שאל אותו .."מה בקבוק היין האדום הכי יקר שיש לכם"?.. המלצר הצביע בתפריט היין על יין אדום תוצרת חוץ ואבי פסק אוטומטית ..תביא בבקשה.
בכל זאת אנחנו שישה איש. חשבתי בקבוק אחד לשישה איש זה בקושי יספיק לטעימות. והחלטתי לעשות את הבחירה שלי ביין. סרקתי את התפריט היה שם בקבוק יין ישראלי אדום משובח.

צילום: pexels

(ולא …לא הכי יקר) סימנתי אותו למלצר. תוך דקות הסומלייה הגיע עם שני בקבוקים אחד יקר , והיין והישראלי. נתתי קדימות לאבי לפתוח את היין שלו אבי מזג לכולם הרמנו לחיים היו חיוכים האווירה הייתה חגיגית, מבלים ,שמחים.

לוגם מהיין ואופסססס.. טעם של חומץ היה קשה לבלוע את הלגימה. אבי שאל אותי ואורחי השולחן..?הנהנתי בראשי בעדינות לא משהו. החברים טעמו והגיבו בפנים קפוצות..היין היה ממש לא טעים גם לא ליד.. אבי פלט "..באסה..חשבתי… בקשנו כוסות יין נקיים מזגנו את היין הישראלי שוב לחיים וחיוכים והטעם היה משובח להפליא.

אז אני לא בא לקבוע כאן בשיתוף הזה (אמיתי) דברים חד משמעיים. ישנם יינות מחו"ל מדהימים ויש יינות ישראלים שלא נופלים מהם.דבר אחד ברור. עם כמות ייצור היין והאיכות המיוחדת שלו בישראל ביחס לאוכלוסייה, אנחנו אימפריה. איכות יקבי הבוטיק בייצור לא גדול מפתיעה אותי בכל פעם מחדש.

צילום: pexels

יש לנו יקבים שזוכים בפרסים בינלאומיים. שמתחרים ביינות מהטובים בעולם. יין יקר אינו מעיד עליו בהכרח שהוא יין טעים ואנין. כששואלים אותי מהוא היין הכי טוב. אני תמיד אומר.. היין שהכי טעים לך.

הכותב אינו יינן. אבל אוהב יין טוב.
ומפרגן גדול ליינות הישראלים המשובחים שלנו.

מאת: רוני דדון צלם אמן  ואוהב יין

תגובה

הוספת תגובה

  • לגבי יינות
    נכון ידראל נהייתה מעצמת יין אך לא בהכרח יין טוב שלא נדבר על איכות
    כל אחד יכול ולהכין יין ולשווק לחו"ל אין פיקוח על איכות כי אנחנו 2000 שנה עושין יין
    מי אמר לגבי טיב איכות.אף אחד
    מעצמת יין שתושביה שותים בממוצע 7 ליטר לנפש בושה למעצמה