עמוד הבית » "הונאה" – שלא היתה

"הונאה" – שלא היתה

צילום: pexels
בעוברי בין קבוצות הפייסבוק, צד את עיניי אחד מהפוסטים, שבו סיפר גבר על מקרה שקרה לו עם בת זוגתו. תמצית המקרה עוסק בזוג שקיים יחסי מין, ובכל מהלך הסקס, האישה הרגישה חוסר נעימות אך לא סיפרה על כך, לבן הזוג שלה רק לאחר שהאקט נגמר.

היא לא שתקה תוך כדי הסקס מכוונות שליליות, היא סך הכול רצתה שבן זוגה ייהנה ולכן נשכה שפתיים ואפשרה לו להמשיך מבלי שהוא הרגיש וחשד במאומה. היא סיפרה לו לבסוף שהיא רצתה שייהנה, וכשראתה שכך, פשוט זרמה אתו מתוך התחשבות. בן זוגה לא ידע שהיא לא מרגישה נוח עם האקט בכל מהלכו. (לא משהו כואב וכדומה, אלא משהו שהיה לא נעים לה ונעים לו).

מבחינתה, כשהיא סיפרה לו לבסוף את האמת זה לא ממש היה ביג דיל, אך הוא מבחינתו הרגיש נורא, כאילו כפה אותה, למרות שלא ידע בדיעבד שזה המצב. המקרה הזה לא יצא לו מהראש כמה ימים, כך הוא מתאר. היא מבחינתה הבהירה לו שזה לא היה ריצוי מצידה ושזאת בחירה שלה להמשיך במשהו שנעים לו, גם כשהוא לא נעים לה.

צילום:pexels

הגבר משתף שהמקרה המדובר ממש דכדך אותו והרחיק אותו, ואף הדגיש שהוא לא רוצה ב-מין איתה בימים האחרונים ואפילו מ-קרבה אליה הוא נמנע ושכל הזמן הוא מריץ בראש את מה שארע.

זהו הסיפור בתמציתו, שכנראה שכל מי שמתוודע אליו לא ממש מבין מה הגבר רוצה. כדי להבין את הראש של הגבר בסיטואציות מעין אלו, אצטרך להרחיב ולהסביר שישנם שני מניעים עיקריים לחשיבות שהגבר נותן להנאה של אשתו ביחסי מין.

שני המניעים הללו הינם האגו, ומניע אחר, חיובי יותר – הרצון להעניק ולהשפיע טוב לאהבת חייו.

כשמדובר על אגו, לפעמים לא משנה עד כמה כוונותיה של בת הזוג של הגבר היו טהורות ועד כמה היא תדגיש זאת בפניו, לגבר קשה יהיה לקבל שהוא כביכול הולך שולל. במקרים קיצוניים יותר הגבר יקבל מכה רגשית נפשית אנושה לאגו כשיתברר לו שבת הזוג שלו זייפה אורגזמות. בפרט אם הוא מגלה זאת לאחר תקופה ממושכת.

במקרה המדובר, כשהגבר מעיד שהוא חש כמי שכפה את עצמו על בת זוגתו, ניכר על פניו שמדובר על זוגיות מיוחדת, ועל רגישות נפלאה שחש הגבר כלפי בת הזוג שלו. אך יתכן שהתנהגותו כלפיה בהמשך, נובעת ממשהו עמוק יותר של פגיעה בכבודו. לא משנה מה האישה תגיד, ועל אף שהיא חפצה שוב בקרבתו, הגבר הנ"ל לקח את הסיפור בצורה קיצונית, עד כדי כך שזה ממש תפס לו את הראש והוא כביכול מרגיש בעמדה של אדם שנפגע, שנזקק לסליחה, פיוס וריצוי של הצד הפוגע.

צילום: pexels

לא אוכל מלחסוך במילות ביקורת. גברים שחווים סיטואציות דומות צריכים להעריך אישה שכזאת, שגרמה לעצמה חוסר נוחות בעבורם ועליהם אף להביע בפה את הערכתם כלפיה. סיטואציות כאלו קיימות, אין מה לעשות ובעיני אדם רציונאלי, לא רק שלא מדובר בהונאה אלא מדובר באצילות, התחשבות, והקרבה למען מי שאנחנו חשובים ואהובים לו. הגרוע מכל, הוא לנקוט צעדי הענשה של התרחקות ומניעת מין מהאישה שחפצה בו מתוך קרבה, שאלו מעשים שיוצאים מפרופורציה.

הגברים יצליחו יותר במקרים כאלה אם הם ייצאו מהמקום שלהם, וכשיבינו שנעשה עבורם מעשה אצילי, לא יחשבו רק על עצמם ועל ההקרבה שנעשתה עבורם, אלא אף ייפנו לאישה שהייתה מספיק אמיצה לפתוח את מה שקרה וישאלו אותה ישירות מתוך אמפתיה והכלה: "מה לא היה נעים לך מאמי, מה היית רוצה שישתפר ומה הייתי צריך להימנע מלעשות כדי לא לגרום לך חוסר נעימות?", כך מתנהג גבר אצילי שבאמת אוהב את בת הזוג שלו ורואה גם אותה ולא רק את עצמו, בפרט שזה מה שהאישה עשתה בפועל – הקריבה את חוסר הנוחות שלה עבורו.

צילום: pexels

ומה לגבי האישה? בדרך כלל הכי טוב לא לספר אם מדובר באירועים לא נוחים מזדמנים שקורים פה ושם, כי יש גברים שלוקחים זאת קשה. אבל במצב שמשהו מרגיש לאישה לא בנוח, רצוי ונכון לפתוח זאת בצורה מעודנת ולהדגיש כל הזמן, שעדיין, למרות הכול, ההנאה שלך אהובי מאד חשובה לי.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה