עמוד הבית » לעלות על המגרש ולנצח.

לעלות על המגרש ולנצח.

סמדר פלד צילום:טל שחר
הסברתי לה שאם היא באמת רוצה זוגיות, היא תיאלץ "לעלות על המגרש". אני פשוט לא מכירה דרך אחרת חוץ מלעבוד בזה. לחפש זוגיות זה פרויקט שצריך להשקיע בו.

אבל היא הייתה עמוסה, טעונה. אמנם רוצה זוגיות אבל מתמודדת עם אלף פרויקטים אחרים: בוס תובעני, מקום עבודה מתסכל, אין ספור "רעשים" שהשאירו אותה ב"יציע" שבו היו לה המון הצלחות. זוגיות לא. לא היה שום סיכוי באותה תקופה  שתעלה על מגרש "חיפוש הזוגיות". היא לא הייתה באמת פנויה לזה.

להיות על המגרש זה לחפש זוגיות באופן שיטתי: להצטלם, לבנות פרופיל רלוונטי, לספר על עצמך בכל ערב מחדש, להקשיב לאחר. לצאת לדייטים מתישים, חלקם נראים כנצח. לחפש זוגיות צריך באופן שיטתי ועקבי. כן, זה פרויקט עם המון משמעות ותקווה אבל מצריך כמו כל שינוי חיים וכל אימון לשינוי  – גם פרקטיקה. לה זה לא התאים.

צילום: pexels

תהליך האימון דווקא התחיל שלושה חודשים לפני כן, עם המון אופטימיות. אישה מקסימה, צעירה, מוכשרת ומלאת מוטיבציה. עבדנו, רכשנו כלים, בדקנו איזה תכונות וערכים יש בה ואיזה חשובים לה בבן זוגה העתידי, בנינו חזון, עבדנו לא מעט על מסוגלות זוגית. המון כלים הצטברו בארגז הכלים שלה. אבל אחרי סדרה של מפגשים הבנתי שצריך לעצור. היא לא הייתה פנויה לעשות את הצעד המשמעותי ולהתחיל לצאת לדייטים. היא לא הייתה שם.

כמעט שנה עברה. השבוע קיבלתי ממנה הודעה: "תודה ענקית" היא כתבה לי, "אני בזוגיות נפלאה ובריאה, זוגיות שתואמת לחלוטין את כל מה שרציתי. סוף סוף אני שלמה עם קשר זוגי. אנחנו יחד ומאושרים מאד וכבר מתכננים עתיד וגם יש לי עבודה חדשה ומאתגרת. כל מה שקיבלתי באימון הוכיח את עצמו. השתמשתי בכל הכלים שרכשתי אצלך", אמרה: "הייתי כנראה צריכה את הזמן לעכל, לתת לכלים האלה להיטמע ואז התחלתי לעבוד בזה. ישבתי מול המחשב, יצאתי בעקביות לדייטים משמימים עד הסוף הטוב. אני כל כך מאושרת, תודה".

צילום: pexels

חשבתי על הסיפור שלה בסוף השבוע האחרון. הרי גם אני חוויתי את החוויה הזאת. לפני חמש עשרה שנה עברתי אימון ראשון, בשלב האימון לא קרה שום דבר משמעותי. הפנמתי את הכלים שרכשתי אבל הייתי זקוקה לזמן. רק ארבעה חודשים אחר כך עזבתי את תחום הרווחה ועברתי לעבוד כחברת צוות  ב"אולפן שישי " ויותר משמעותי מכך – התחלתי קשר זוגי חדש, שעד היום, המון שנים אחרי, פורח באהבה.

אז ארגז הכלים לא מתאדה ולא נעלם. הוא שם, אפילו מבשיל ומשתכלל וצריך את הזמן, את העיתוי הנכון, כדי שניעזר בו.

לקח לה זמן אבל היא עלתה על המגרש. היא ניצחה בגדול והיא מאושרת.

מאת: סמדר פלד

הוספת תגובה

הוספת תגובה