עמוד הבית » היום הארוך ביותר בשנה ומלאך השינה הרצופה

היום הארוך ביותר בשנה ומלאך השינה הרצופה

צילום: pexels
יום ההיפוך הקיצי:

21 ביוני, שחל אתמול מסמל את שיאו של הקיץ בו אור השמש בארצנו מאיר במשך כ – 14 שעות! עד ליום זה, דקות אור הולכות ומתווספות מדי יום ביומו, עד ליום שבו רוב השעות ביממה הן אור והשאר חושך. היום ה – 22 ביוני, דקות האור מתחילות להחסיר בכל יום כמה דקות. זה לא מורגש כמעט אך בעוד כמה חודשים נתחיל לחוש בהבדל. לכאורה, הקיץ עדיין לפנינו. יולי אוגוסט האימתניים והחמים עדיין מצפים לנו, אך חוש ההומור של היוצר הוא, שהם דווקא חלים כשהאור מתחיל להחסיר!  איך נרדמים באור?

צילום: pexels

לא רוצים לישון:

כשיש כל כך הרבה אור, אי אפשר להירדם. מטבע הדברים האור גורם לערנות יתרה. גם החום משפיע על הגוף ולא מאפשר להירדם. האור יוצר כעין אופוריה פנימית שמבקשת מאיתנו לחגוג את החיים ולא לישון. השינה יפה יותר, כביכול, לחודשי הסתיו והחורף, לקרירות הנעימה ולהתכרבלות מתחת לפוך.

הטמפרטורות עולות השינה יורדת:

מחקרים מוכיחים שכדי לישון היטב יש צורך שתהיה קרירות חיצונית. טמפרטורה בין 17 ל – 21 מעלות צלסיוס, אידיאלית לשינה רצופה כל מעלה נוספת מורידה מאיכות השינה. הסיבה לכך היא שליבת הגוף זקוקה לחמימות פנימית כדי לישון טוב, כדי שהמלטונין והאדנוזין שבא בעקבותיו יוכלו לפעול את קסמיהם ולהזמין את מלאך השינה.

צילום: pexels

סמנגלוף:

מקובל לחשוב ביהדות שיש מלאך השומר על הישנים. יש המכנים אותו סמנגלוף, ששמו זהה לאותו מלאך השומר על התינוקות שאך זה נולדו. ככל הנראה יש קשר בין שינה לחיים ואותו מלאך מתמיר את המוות הסופי לשינה שמקובל לחשבה כאחד חלקי שישים ממיתה – כלומר ממות. לכן אותו מלאך בדיוק שומר על שינה רצופה וחלומות טובים. יש הטוענים שסמנגלוף הוא שליחו או גלגולו של אליהו הנביא. כך או כך יש מלאך השומר על השינה ועלינו להיות ראויים לבואו. מה הכוונה ראויים?

צילום:pixabay

שנת ישרים:

הביטוי שנת ישרים, מרמז על כך שהאמת מערסלת אנשים לתוך שנתם מאחר והם שמורים ומוגנים על ידי יושרם. הם צלולים וטהורים ואינם נדרשים להסתיר דבר. אין להם צורך במחשבות טורדניות או בהעמדת פנים, המדירה שינה מעיניהם של הנוקטים בדרכים עקלקלות. הביטחון והאמון של היושר, בחייו הערניים של האדם, מקדמים את השינה הרצופה והמחלימה בעוצמה.

מה בכל זאת ניתן לעשות במידה והשינה לא מגיעה?

במאמר עלו מקדמי השינה הבסיסיים: אור / חושך, חום / קור, עם או בלי מלאך שינה, השלווה והבטחון שמשרים חיי יושרה. אפילו אם אחד מהם חסר – השינה מאותגרת במיוחד. חלק מהנתונים קל לשנות ולתקן, אחרים קשה יותר. לכן מומלץ פשוט לבקש עזרה. איך מבקשים? פשוט וקל:

לכתוב מייל לכתובת: goldensleep21@gmail.com  לציין שם מלא ומספר טלפון ואתקשר לתאם שיחת ייעוץ והמשך במידת הצורך.

עד שנפגש, מאחלת לכולנו יום ההיפוך קסום בו משאלות יכולות לצאת לאור ומן הכוח אל הפועל.

היו ברוכים וברוכות לעד,

לילה טוב, שינה רצופה וחלומות פז.