עמוד הבית » שמישהו יפסיק כבר את הסבל, אני רוצה לישון!

שמישהו יפסיק כבר את הסבל, אני רוצה לישון!

צילום: pixabay
איך להתמודד בהצלחה ברגשות קשים המדירים שינה?

הסבל אין לו סוף:

פעמים רבות אנחנו מוצאים את עצמנו כורעים תחת הנטל של חיים עמוסי סבל, שמכניסים אותנו לפלונטרים של "רחובות ללא מוצא" בחיינו. אנחנו מסתובבים ללא הפסק באותו מירוץ עכברים מטורף וחסר תוחלת. כלואים בסחרור הולך וגובר, הולמים בכוח באגרופים קפוצים על קירות הכלא שהלוך ומתהדק סביבנו, צועקים בלי קול, באימה המורידה טיפות של זיעה קרה לאורך עמוד השדרה שלנו וחוסר האונים מבייש אותנו עמוקות. לא מוכנים להודות שאנחנו אבודים, לא יודעים את דרכי המילוט האפשריות, כל הדרכים נראות חסומות. אי אפשר לצאת, חייבים להמשיך, להעמיד פנים שהכל בסדר, להסכים לחיות בלי אהבה, בלי שמחה, בלי בטחון, מתקשים לישון עם האויב. ברור. בלי לדעת את האמת המרה והכואבת – לרוב האויב הוא אנחנו עצמנו. הכוחות שווים וכך הקרב בלתי ניתן להכרעה.

איך מתמודדים?

צילום: pixabay

יש כאלה שנכנסים בסבל כמו למלחמה של "ראש בראש" ולרוב נשברים. הסבל כל כך חזק, שהוא כמעט תמיד מנצח. במשך שנים. יום אחרי יום, מלחמת התשה, שאין שום אופק או תקווה בסופה. רק ימים המשתרעים בין שחור כהה לשחור בהיר – אם יש דבר כזה. יש כאלה המדחיקים. "רק להוריד את הראש ולהתקדם" או "בסוף זה יגמר" – וזה לא נגמר. יש את הסחות הדעת – התמכרויות מכל הסוגים, העיקר לטשטש את הכאב ולא להרגיש אותו כל הזמן. זה למעשה לפתור בעיה ביצירת בעיה אחרת שאינה פותרת אך מסיחה את הדעת. יוצרת רעש גדול יותר, מכביד ומעמיס, ככה שאין זמן וכוח לפתור את הבעיה המקורית.

צילום: pixabay

ללמוד לפתור את הסבל:

יש בתי ספר מעטים המלמדים ילדים כיצד להתמודד ולפתור עניינים בדרך מיטיבה, מקדמת שבה כולם יוצאים נשכרים. ללמד את הערך של הדדיות, של התחשבות, את הערך המרפא והעוצמתי של אהבה עצמית, של מציאת העצמיות כדי שיהיה מה לאהוב. היכולת לסלוח ולשכוח את הרע היכולת לאסוף הצלחות ולרשום רק את ההצלחות כדי שהצלחה תזמן עוד הצלחה, תפתח את הביטחון העצמי ואת ההכרה בידיעה שאין דבר שאינו ניתן לפתרון. היכולת לקחת אחריות על הרגשות, לקבל את האימון הנדרש כדי ללמוד אסטרטגיות התמודדות יעילות ומקדמות, כאלה ההופכות כל קללה לברכה. כל אתגר להזדמנות ללמוד קלילות וזרימה המקום כבדות ועמידה במקום.

צילום: pixabay

ומה יקרה לאחר שנצליח?

איזו שאלה נפלאה. התשובה נפלאה אף יותר. אולי לאט ואולי אפילו מהר יותר מה שנדמה לכם, הפלונטרים האימתניים יתחילו להתפורר בזה אחר זה בקלילות שלא העליתם בדעתכם. השינוי התפיסתי ישנה את המחשבות. המחשבות בתורן ייצרו רגשות חיוביים ומקדמים ובעקבותיהם תשתנה כל תמונת עולמכם. זו השגחה פרטית ונס גלוי שאתם יכולים ליצור בעצמכם. כן יש עבודה בדרך אך היא קלילה, פשוטה ומהנה. אז אולי זו בעצם עבודת החלומות שלכם – ליצור את החיים המדהימים והנפלאים שלכם וקיטש יהיה צל אפור ליד הצבעוניות והאור שימלאו את חייכם.

הנה המדד של ההצלחה:

שינה רצופה, כל לילה כל הלילה. כן, בין שבע לתשע שעות שינה, הכוללות יותר גלי דלתא מהממוצע של הגיל שלכם, שתפקידם להחליף, לתקן, לנקות, למיין ולסדר ולהטעין את תאי גופנו ומוחנו באנרגיה טהורה מחלימה ומחדשת, הרבה גלי תטא שתפקידם בין היתר עיבוד הרגשות באמצעות החלימה וכן מפעם לפעם כישורי שינה המגיעים חזרה לגלי אלפא וחוזרים מהר לשינה עמוקה ולשנת חלום.

צילום: pixabay

כשהשינה היא חלום החיים בערנות הופכים להגשמת החלום.

לילה טוב, שינה רצופה וחלומות פז

נ.ב. למי שמעוניינים לשפר את חייהם ושנת הלילה שלהם,  יתחיל קורס "עת רצון לשינוי והתקדמות" מבית שינה רצופה שבו נלמד באמצעות השינה והערנות ליצור חיים משופרים עד מרהיבים. זה בידיים שלכם. כל מה שצריך זה לכתוב לי בווטסאפ או במייל "אני מצטרף/ת לקורס" בצירוף שם מלא, מספר טלפון נייד וכתובת מייל. מספר ווטסאפ: 0525212644 או במייל: goldensleep21@gmail.com ואשלח מייד פרטי רישום, תשלום וחיבור לתכנית.

מוזמנים לשתף כתבה זו עם חברים וחברות, ולסייע למשימת מיגור המגיפה הסמויה "חוסר שינה מתמשך" בכל גיל.