עמוד הבית » הכיני נפשך לחורף

הכיני נפשך לחורף

צילום: pexels
אמנם הגשמים קצת מתעכבים, אבל החשכה המוקדמת, העננות, הקרירות בערבים, מזכירים לנו שהחורף ממש מעבר לפינה. עבור רבים מאיתנו רק המחשבה על הקור, הגשם, ההצפות והאפור הצפויים מכניסים לדכדוך קל עד דיכאון... ולמי שמזדהה כנראה שאת/ה לא אוהב/ת חורף!

אז בין אם אתם מהשונאים או אפילו מאוהבי החורף המושבעים, אין מה לעשות: הקור, שעות האור הקצרות, הגשם, הסרבול של הבגדים, כל אלה יכולים לשבש לנו את סדר היום במקרה הקל ולהיות מזרזים להסתגרות ודיכאון במקרה הכבד, או במילים אחרות: Winter Blues. אנחנו צריכים תמיד לזכור שהנפש משפיעה על הגוף, ואם אנחנו מדוכדכים ופחות פעילים – מערכת החיסון שלנו נחלשת, ומשם הדרך למחלות מתקצרת.

אז מה עושים עם כל החורף הזה? הנה כמה טיפים להעלאת האנרגיה, החום ומצב הרוח.

הכינו את ארונכם לחורף!

הידעתם/ן, שהצבעים שאנו לובשות/ים יכולים להשפיע על החום שלנו?
צבע הוא תדר, אנרגיה פיסיקלית, וגם מעורר אנרגטית את הנפש. אז כדי להתחמם, להניע לעורר, להמריץ או לעודד את עצמנו, נכניס קצת צבע למלתחה. ההמלצה שלי לחורף הזה: ליבשו אדום או כתום או צהוב , צבעים המוגדרים כצבעים חמים.

האדום הוא צבע שממריץ את מחזור הדם, מגביר חיוניות וממריץ לפעולה.

הכתום הוא צבע מעורר התלהבות ואנרגיות (תפוזינה, זוכרים?).

הצהוב הוא צבע של עליזות וקלילות, וכמו השמש – יכול לעזור במניעת מצב רוח ירוד.

ואם בגדים צבעוניים לא חלק מהמלתחה שלכם, אין צורך במסע קניות בזבזני (למרות שגם זה יכול לעודד ;)) אפשר להכניס אלמנטים של צבע בקטנות באביזרים נלווים או מתחת לבגדים. היו יצירתיים!

צילום: pexels

דמיינו לכם עולם…

לא מפתיע, שהדמיון שלנו משפיע על מצבנו הנפשי. נכון, בעידן הקורונה כבר פחות טסים למקומות רחוקים ואקזוטיים, אבל אם נשתמש ביכולת זו על ידי הכוונה/הדרכה של הדמיון שלנו לכיוון הרצוי לנו, נוכל לשנות את מיקומנו בדמיון וכך – את מצב רוחנו. ע"י שימוש בדמיון מודרך, מדיטציות או סתם חלום בהקיץ על מקומות חמימים, שטופי שמש – החורף כבר לא יראה לנו כל כך אפור.

דמיינו לכם מקום אהוב וחמים שביקרתם בו בחופשה האחרונה, או ראיתם בסרט או תמיד רציתם לבקר בו, דמיינו מקום שעושה לכם מצב רוח טוב, מקום שמרגיע אתכם. דמיינו את השמש המחייכת, את תחושת החופש, הרוגע והחמימות. ותראו איך העולם נראה הרבה יותר חמים ומזמין.

לבחור אחרת או "יחס ההמרה"

"נקודת המבט שלנו יוצרת את המציאות שלנו", "למילים יש כוח", "תחשוב טוב יהיה טוב",בטח שמעתם את האמירות האלו במהלך חייכם. גם אם אתם מאמינים וגם אם לא, למה שלא תנסו?

את המחשבות והאמירות השליליות שעולות לכם בראש בהקשר למזג האוויר, פשוט תמירו באמירות חיוביות, כמו: במקום "אני סובלת מהקור בחורף" אימרו "אני מצליחה לשמור על חום הגוף שלי".

במקום כל שכבות הבגדים האלה מסרבלות אותי, אימרו: "שכבות הבגדים מאפשרות לי לשמור על חום הגוף שלי", או כל אמירה חיובית אחרת שעולה.

צילום: pexels

במקום לחשוב ולקטר על הדברים שאתם לא אוהבים בחורף,פשוט תחשבו על הדברים שאתם כן אוהבים בחורף.
הכינו רשימה של הדברים האהובים עליכם שיש רק בחורף. למשל:

שוקו חם.

קרמבו.

שמיכת פוך.

מגפיים.

התכרבלות מול התנור.

מרקים.

קשת בשמיים.

זו הרשימה שלי, מה שלכם?

שימו לב: אם אתם חשים שמדובר ביותר מדכדוך קל, ואתם מוצאים עצמכם מסוגרים, מתקשים לתפקד, לא מצליחים לשמור על השגרה ולהתמודד עם היום יום, יש לפנות לעזרה מקצועית של אנשים ונשות מקצוע.

חורף חמים ונעים ואל תשכחו…  הקיץ ממש מעבר לפינה!

חגית ולדמן, מאמנת אקסס בארס ומטפלת ריקול הילינג ופרחי באך, ג'ונו 360 – רשת רפואה משלימה משולבת לנשים

תגובה

הוספת תגובה

  • מאמר מעולה חגית ולדמן מסבירה בפשטות איך להכין את עצמנו לחורף אהבתי