עמוד הבית » הם לא לבד – הדלקת נרות עם חיילים בודדים

הם לא לבד – הדלקת נרות עם חיילים בודדים

זוכרים את הנופלים הבודדים. צילום: אח גדול למען חיילים בודדים
חג החנוכה נכנס השנה בנסיבות יוצאות דופן בהן אנחנו מצויים בזמן מלחמה, רבים מהחטופים עוד לא שבו, ישנם פצועים שאנחנו מתפללים לשלומם והרוגים בעורף ובקרב, בהם שמונה עשר חיילים וחיילות בודדים שחלקם היו פעילים בעמותה

עם כניסת החג התכנסו לערב מרגש של ביחד למעלה ממאה חיילים בודדים, בסדיר, מילואים ומשוחררים לערב של אתנחתא, מפגש מחבק וזיכרון לחיילים הבודדים שנפלו בקרבות. באירוע המרגש השתתפו יו"ר העמותה נסים אדר, מנכ"ל העמותה דניאל אהרון, רו"ח ראובן שיף המשמש יו"ר אגודת הידידים, רם חזקיה- חבר ועד מנהל בעמותה, אלוף במיל' דורון פיילס וראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין שברך את העמותה על הפעילות העניפה וקיים שיח פתוח עם החיילים ומתנדבי העמותה על המצב.

צילום: אח גדול למען חיילים בודדים

לצד הפעילות השגרתית של העמותה בליווי חיילים בודדים, מאז תחילת המלחמה התווספו פעילות של השלמת ציוד ומתן מענה פסיכולוגי למי שצריך. עד כה, הגיעו מתנדבי העמותה ליותר מ-3,500 חיילים בודדים מפרוץ הלחימה. בשל המצב וההימצאות הממושכת בבסיסים פחות מתאפשר להיפגש אבל הדלקת הנר הראשון הייתה מפגש מלא תחושת ביחד חגיגית. מרינה וסלובה, חיילת בודדה משוחררת המרכזת את צוות הדרכה לעולים: "מתחילת המלחמה אנחנו עומדים בקשר טלפוני רציף עם המתנדבים ועם החיילים אבל סופסוף יצא לנו להיפגש פנים מול פנים עם הצוות ועם שאר משפחת אח גדול למען חיילים בודדים. בסופו של דבר, אין תחליף לחיבור אנושי בגובה העיניים".

בשיחה עם יובל דסקין ראש השבכ לשעבר. צילום: אח גדול למען חיילים בודדים

דניאל אהרון, מנכ"ל ומייסד העמותה: "היה לנו חשוב לפתוח את חג החנוכה בנר ראשון וביחד. לחיילים הבודדים אני אומר תהיו גאים שאתם חלק מצבא כל כך מיוחד, תהיו גאים במדים שלכם ושאתם חלק מהחברה הישראלית- כי אנחנו גאים בכם מאוד".

עמותת "אח גדול למען חיילים בודדים" עונה על הצורך בתמיכה, הכוונה וליווי צעירים בודדים המנסים להשתלב בחברה הישראלית. באמצעות מאות מתנדבים, כולם חיילים בודדים משוחררים, העמותה מפעילה מודל חניכה אישי המעניק לחייל הבודד כלים לבניית חוסן ומסוגלות, הנגשת מידע, מיצוי זכויות, גישור תרבותי ומענה רגשי במצבים בהם החייל הבודד מרגיש לבד. עמותת אח גדול זוכת אות נשיא המדינה לארגון מתנדב ואות שרת הקליטה לפעילות פורצת דרך בקליטת עליה.