עמוד הבית » ה"משולש" הבסיסי למיניות מוצלחת

ה"משולש" הבסיסי למיניות מוצלחת

צילום: אלדד קיואטק
כדי לחוות חוויות מיניות מעצימות בזוגיות, חייבים לרוב שיתקיימו שלושה תנאים בסיסיים. אינני מדבר על יידע פרקטי משום שגם כשמדובר ביידע פרקטי, הוא לא יהיה שווה מאומה אם לא יתקיימו שלושת תנאי היסוד שאזכיר כאן.

אמנם נכון שגם אם לא יתקיימו אחד או שניים מתנאי היסוד שאזכיר כאן, עדיין זוגות יקיימו יחסי מין ביניהם, והם יכולים אפילו להיות מוגדרים כ'טובים', אך החוויות המיניות המעצימות, אלו שזוכרים אותן לאורך זמן, לא יוכלו להתרחש בפועל לולי קיומו של המשולש במלואו על שלושת צלעותיו.

הצלע הראשונה – גישה חיובית למין

אם הגישה שלנו למין היא שלילית, שהמין עבורנו הוא בבחינת להדפיס כרטיס ולצאת ידי חובה, דבר שעושים כדי לרצות את השני, כדי לשמור על הקשר, או משחקי כוח וגישה של "קח ותן" – המין מאבד את מהותו וקל לנבא שהאקט יהיה משעמם ובלתי נעים. הדור הקודם גדל על סטראוטיפים ודפוסי חברה בעייתיים – גבר "לוקח", אישה "נותנת", דיסקרטיות יתירה, בושה, תקופה שבה הטרדות מיניות והערות סקסיסטיות של החפצה היו עניין שבשגרה, סרטי "אסקימו לימון" היו המחנך המיני של הנוער, סרטי מתיחות שהשתמשו במיניות האישה בצורה זולה ואפילו מכוערת, מפקדים בצבא ש'מתעסקים' ויוצרים מגע עם נשים שלא מרצונן, תעשיית בידור שבה הכוח הגברי להזיז דברים שולט ונשים רבות נאלצות להיקלע לסיטואציות מיניות הקרובות לאונס כדי להתקדם, כל אלו יצרו דפוסים בעיתיים אצל נשים רבות מאותה תקופה שיצר אצלן גישה שלילית לגבי מקומה של המיניות בחייהן.

צילום:pixabay

כיום, בעידן קידום מעמד האישה, החקיקה והאכיפה הצוברות תאוצה סביב הטרדות מיניות, אונס ואלימות מילולית, ונוכחותן של הרשתות החברתיות, ישנן את כל הסיבות בעולם לשנות הגישה הנשית למיניות למקום חיובי – דווקא בגלל שאני אישה מגיע לי להנות ממין בצורה שווה לגבר – ואני לא "נותנת" שום דבר, אלא "לוקחת" בדיוק כמוהו.

הצלע השנייה – החיבור לעצמי

אם גבר או אישה לא מרגישים נוח עם עצמם, לא מרגישים שהם מספיק מושכים או מיניים, לא שלמים עם המראה שלהם, אלו מסוג הדברים שמשפיעים מאד על איכות חיי המין של הזוג. כשאדם חי באמונה ותפיסה מסוימת הוא מתנהל על פיה והוא גם משדר אותה החוצה.

צילום:pixabay

כיום, בעידן הפוטושופ, הרשתות החברתיות והניתוחים הפלסטיים, חלק מהנשים מרגישות שהן מעין בתחרות עם כלל הנשים בעולם, אותן אלו המשתמשות בפלאי הטכנולוגיה, כדי להיראות תמיד יותר טוב מהטוב הקיים. כשאנחנו נמצאים בדור שרבים מחפשים להראות את עצמם, הכי טוב שאפשר, ויש למי, התפיסה של הערך והביטחון העצמי עלול להתערער, שיש שירגישו שהן לא מספיק עומדות ב'סטנדרטים' של נשות האינסטגרם, לא מחוברות למיניות שלהן, לא מרגישות מושכות, סקסיות ונחשקות וקשה להן מאד להיות מחוברות לעצמן בתוך הסיטואציה המינית – להשתחרר ולהיפתח. זאת למרות שבמקרים רבים, המרחק בין המציאות לבין איך שהן חוות ורואות אותה, הוא רב למדי.

צילום:pixabay

הצלע השלישית – החיבור לסיטואציה

הצלע השלישית מורכבת ממעין 'חוטים' רבים, הצריכים להיארג אחד לאחד לבד השלם: מקום, זמן, מוסריות, לעשות מה שנעים לי, והפרטנר. הצלע השלישית מצריכה הסבר מפורט בכל תת סעיף שלה, אך נבאר את הדברים בקצרה.

מקום – זהו האזור שנוח לנו להיות בו, שאנחנו מרגישים בו הכי נכון להיפתח מינית, יש כאלו שדווקא מקומות לא שגרתיים עושים להם את זה ויוצרים אצלם עוררות מינית מוגברת, אבל בסופו של דבר הנפשות הפועלות צריכות להרגיש בנוח עם המקום שבו מקיימים יחסים.

זמן – בהחלט יתכן שיהיו נקודות זמן ביום שאתם ממש לא מרוכזים ופנויים בהן פיזית או נפשית כדי לקיים יחסים. זה יכול להיות מאוחר בלילה כשאתם עייפים או ממש מוקדם בבוקר כשיש דברים לעשות והילדים קמו או תיכף קמים וצריך להתארגן בהתאם, שגם אם תשתפו פעולה עם בן הזוג שרוצה לשכב יותר ממכם, כנראה שהסקס הנוכחי לא הולך להיות להיט.

מוסריות – אנחנו חייבים להרגיש מספיק מוסריים עם הסיטואציה כדי להשתחרר מינית. כשמדובר בדברים לא מוסריים בעיננו, כגון כשמדובר בסקס בגידה (ויש כאלה שזורמים עם זה בגלל סיבות מגוונות), לשכב בזמן נידה או לשכב לפני חתונה ולא לשמור נגיעה למי שדתי, לשכב כשהילדים ערים או ההורים ישנים בחדר הסמוך כשמתארחים אצלם, הרי שהמחשבה ש"משהו כאן לא בסדר ולא תקין", תשפיע רבות על השחרור המיני של זה שמרגיש לא בנוח.

לעשות מה שנעים לי – אם אנחנו חווים משהו לא מהנה, או מתבקשים לעשות משהו מבן או בת הזוג שאנחנו לא מספיק מרגישים מחוברים אליו, קרוב לוודאי שזה יקשה עלינו להיפתח ולהשתחרר מינית.

פרטנר – פרמטר מאד חשוב! שיש לו השפעה על כל שאר הצלעות והפרמטרים. כשאנחנו נמצאים עם פרטנר ראוי, מרגישים נאהבים ומוערכים, הפרטנר רגיש וקשוב, מתבקש שתהיה לנו כמיהה חזקה אליו. לא רק שעם פרטנר טוב אנחנו ניפתח מינית בייתר קלות ונגלה דברים מדהימים על עצמנו, אלא שפעמים רבות כל השיקולים של זמן, מקום, חיבור למיניות וחיבור לעצמנו, לא יהיו קיימים, לפעמים אף נעבור על חוקי המוסר, רק בשביל לחוות אהבה עם הפרטנר הנוכחי שהקסים אותנו.

צילום:pixabay

יש לציין, שלפעמים דווקא הדברים הלא שגרתיים, כגון מקום לא שגרתי, זמן לא שגרתי, מין לא שגרתי שיכול בעיני רבים להיחשב כלא נעים, או דברים שאינם מוסריים בעיני רוב העולם, הם אלה שיוצרים ריגוש יותר מבדרך כלל, בגלל הסיכון, ההתחדשות, והאקסטרים. למיניות ועוררות מינית אין חוקים אוניברסליים המתאימים לכולם והם בהחלט משתנים מאדם לאדם.