עמוד הבית » הסיפור והסיור של הארי פוטר- לונדון

הסיפור והסיור של הארי פוטר- לונדון

חדר הואכל של ביה"ס הוגוורטס לקראת ארוחת הערב, צילום: יהודה סובול
הספר הראשון "הארי פוטר ואבן החכמים" שיצא ב1997 הציג בפנינו, המעריצים ברחבי העולם, עולם דמיוני שלם ומופלא שהצית את דמיוננו ואת רצוננו להיות חלק ממנו.

ג'יי.קיי.רולינג הסופרת הסקוטית יצרה מיתולוגיה שלמה, עולם חדש של מושגים ומונחים פרי דמיונה אשר השתלבו עם העולם האמיתי  שסביבנו. הסיפור המתרחש במקומות שחלקם אמיתיים ברחבי לונדון, כמו תחנת הרכבת קינגס קרוס, איפשר לקוראים קשר בלתי אמצעי לסיפור ולרצות להיות חלק ממנו. הסרטים שנוצרו מאוחר יותר – (הארי פוטר ואבן החכמים יצא לאור בשנת 2000) הציגו בפנינו כמעט במדויק את אותו עולם קסום, מציאותי ודמיוני אשר הוצג בספרים.

הסרטים צולמו במקומות שונים כולל בין היתר כאמור בתחנת קינגס קרוס עצמה,(רציף 9 ו- 4\3 המופיע בספר),חנות המזכרות של הארי פוטר ובתחנת סנט פנקראס הסמוכה ובשוק בורו (שבו צולמה הכניסה לסמטת דיאגון).גם גשר המילניום שהוקם בשנת 2000 מעל התמזה, נהרס כביכול באחת הסצנות המפורסמות.כשעה נסיעה מלונדון, ב- Watford נמצאים אולפני האחים וורנר (Warner Bros. studio).שהפיקו ויצרו את הסרטים ושם גם צולמו רוב הסצינות.

רכבת ההוגוורטס אקספרס שיצאה מרציף 9 ו-4\3 בלונדון לביה"ס, צילום: יהודה סובול

בסיור ניתן לראות כיצד כיצד נוצר העולם המופלא של הארי פוטר והפך לחוויה קולנועית:באולפנים מוצגים האפקטים המיוחדים שיצרו את הקסם, כמו המטאטא שקופץ ליד עם השמעת הלחש הנכון, והמכונה שגרמה להצפת הבית של הדודה והדוד דרסלי, במכתבי הזימון של הארי לבית הספר לקוסמים בהוגוורטס.אתרי הצילום השונים והתפאורות כמו: המשרד של פרופ' דמבלדור, הבית של האגריד שומר היערות, החדר של הארי ורון במגדל של גריפינדור, הבית של משפחת וויזלי והמדרגות עמוסות התמונות הזזות והמדברות שעל קירות הטירה.

ההזמנות המעופפות לביה"ס לקוסמות שנשלחו להארי פוטר ממלאות את החדר של הדודה והדוד דארסלי, צילום: יהודה סובול

מרשימים במיוחד הם אתרי הצילום של חדר האוכל הגדול של הוגוורטס והשולחנות הארוכים  המסודרים לארוחת הערב, היער האסור שבסרטים מצטייר כיער גדול מימדים ובאתר הצילום הוא למעשה הרבה יותר קטן אבל עדין מרשים, וסימטת דיאגון שכוללת רחוב שלם של חנויות, כולל כמובן חנות השרביטים של אוליבנדס שבה "השרביט בוחר את בעליו".

המשרד של פרופסור דמבלדור- מנהל הוגווורטס- ביה"ס לקוסמים, צילום: יהודה סובול

יוצא דופן הוא אתר בנק הקוסמים גרינגוטס עם פקידיו הגובלינים,שנראים אמיתיים להפליא, אשר נהרס מול עינינו ע"י הדרקון.ניתן גם לעלות על רכבת ההוגוורטס אקספרס, שיצאה מהרציף בתחנת קינגס קרוס כאשר הארי פוטר וחבריו היו מגיעים אליה בריצה דרך קיר הלבנים,נחבאים מעיני המוגלגים (האנשים הרגילים) ולראות את הזויות שבהם צולמו סצינות כמו המכונית המעופפת של מר ויזלי ואוטובוס הלילה.

בנק הקוסמים גרינגוטס- של הגובלינים,צילום: יהודה סובול

כמו כן, מוצג השימוש שנעשה במסכים ירוקים כדי לשתול את הנופים המיוחדים ולהוסיף את הדמויות הדמיוניות במחשב (למשל הסהרסונים),לראות את התלבושות המקוריות של הדמויות וכיצד הכינו את המסכות כך שתראינה אמיתיות ואנושיות ולא קפואות כמו מסכות רגילות.מי שהסיור הארוך והמרתק גרם לו לצימאון,יכול להנות ממשקה הבירצפת (butter beer) המפורסמת של הוגסמיד.

סמטת דיאגון- החנויות הצבעוניות כולל חנות השרביטים שבה, צילום: יהודה סובול

 

חדר השיקויים של פרופסור סנייפ שבו למדו להכין את השיקויים, צילום: יהודה סובול

מאת יהודה סובול

פייסבוק- yehuda sobol

אינסטגרם- yehudasobol

סייעה בהכנת הכתבה- אליאנא סובול, מומחית לענייני הארי פוטר