עמוד הבית » הסרט "לסביות מהפכניות"

הסרט "לסביות מהפכניות"

Rebel Dykes Media Image 17- screen shots from the movie Rebel Dykes - copyright Rebel Dykes
הסרט הינו סרט דוקומנטרי חזק ומשמעותי המביא את סיפורן של קהילת הלסביות באנגליה, בשנות השמונים תשעים של המאה הקודמת אשר, כינו את עצמן "דייקס".

הן היו קהילה מיוחדת בתוך קהילת הלסביות הלונדוניות-" Rebel Dykes" ואח"כ בכל העולם עסקו בסדו-מזו.ומיכון שלגברים ההומואים היו כבר אז מועדונים מיוחדים, רצו גם הבנות הללו להקים לעצמן מועדונים ומקומות מפגש. הן החלו להיפגש תחילה בסתר ובהמשך בגלוי בשכונות שבאותו זמן היו מסוכנות כמו בריקסטון וקלאפם בדרום לונדון.

ראשית הקימו מחנה הנקרא " גרינהם" הממוקם בשכנות לבסיס צבאי של טירונים ומכיוון שהן היו מרדניות ונחושות להגיע לידיעת הציבור, הן נהגו להיכנס למחנה הטירונים ולגנוב מהם אלכוהול ולערוך שם מסיבות עליזות ורעשניות. מבחינה פוליטית היה רצון באנגליה להשתיק אותן ולהתעלם מקיומן ומהנטיות שלהן. אבל הן לא ויתרו ערכו עצרות, הפגנות, כרזות, כתבות וזאת על מנת להגיע לתודעה ציבורית לאחר שנים של פעילות יזומה רק  בשנות האלפיים הכירו בהן בפרלמנט כקהילה מיוחדת בתוך הקהילה של הלסביות. ונתנה להן אפשרות לכתוב ולהשמיע את קולן במגזין מיוחד בלונדון. זה היה רק ב1988 עד אז הן היו מחוץ לחוק.

Rebel Dykes Media Image 6 – screen shots from the movie Rebel Dykes – copyright Rebel Dykes

יש לציין שקהילת הלסביות התנגדה מאוד לדייקס כי הן לבשו מעילי עור כמו הנאצים ועסקו בסדו- מזו. הן יצאו נגדן טיעונן היה  שהן עוסקות באלימות של נשים נגד נשים  הן עוסקות פרו מינית דברים אסורים מפחידים ואלימים. אך הלסביות המרדניות לא ויתרו ואפילו חדרו לאולפני הביביסי בלונדון, והצליחו להביא את המוטו שלהן לידיעת הציבור "עלייך להיות עצמך ".

הסרט היה קצת ארוך לעיתים אבל הנשים שהביאו את המסר שלהן היו מדהימות, חזקות, נחושות, בעלות אמירה משלהן,.והצלחתן בלהפוך נטיה מינית מינית שלהן מדבר לא נורמלי בשנות ה70 לדבר נורמלי בסוף המאה. הסרט מלווה במוסיקה חזקה סוחפת, מהירה וקצבית. אחרי 30 שנה של מאבק המרדנות שלהן הצליחה.
סרט מיוחד מאוד!

זוכה פרס האייריס (האוסקר הקווירי) 2021

בבימוי של הארי שנהן

מאת: ציפי שמיר