עמוד הבית » הפלטפורמה שמעניקה פתרון לאנשים עם מוגבלויות שיכליות בתקופת הקורונה

הפלטפורמה שמעניקה פתרון לאנשים עם מוגבלויות שיכליות בתקופת הקורונה

שרון גנות צילום יחצ
ההתמודדות עם מגיפת הקורונה לא פוסחת גם על אנשים מוגבלות שכלית. שני הסגרים הארוכים הותירו רבים מהם חסרי אונים אל מול השעמום שכפתה עליהם השהייה הארוכה בבית. עם תחילתו של הסגר הראשון, נחשפו בקרן שלם, הפועלת לפיתוח שירותים בקהילה לאדם עם מוגבלות שכלית התפתחותית ברשויות המקומיות, לצורך במציאת מענה מהיר ויעיל לפעילויות המתאימות להם בהתחשב באילוצי הסגר.

שרון גנות, מנהלת ידע ומחקר בקרן שלם, הגתה את הרעיון של הקמת פלטפורמה דיגיטלית שתספק תכנים מעניינים המותאמים לאנשים עם מוגבלות שכלית. היא יצרה קשר עם יוזם אתר בידודי שנרתם למשימה, הנהלת קרן שלם  אישרה ובסיוע תרומה שגייסה גנות  מחברת Om2 המתמחה במערכות פיננסיות, יצא המיזם לדרך.

גנות אספה מהרשת עשרות תכנים מעולמות תוכן שונים שמתאימים לאנשים עם מוגבלות שכלית ובמקביל פנתה למגוון אנשים העוסקים בתחום המש"ה בבקשה לסיוע באיסוף חומרים לאתר. ההיענות למיזם הייתה מיידית. אנשים רבים התגייסו ושיתפו בתכנים שמותאמים לאתר.

בתלתן המכללה לעיצוב ותקשורת חזותית התנדבו לפתח משחקי מחשבים יחודיים עבור אתר "שלם בשבילכם" וגיל אלנקווה, רכז הקורס לפיתוח משחקים במכללה, עניין את תלמידיו  ושמונה מהם התגייסו ופיתחו ארבעה משחקים, ובדרך זו גם התנסו בפיתוח מעשי של מוצר  מונגש לטובת מטרה חשובה זו.

בהיעדר ידע וניסיון קודם בתחום התאמת המשחקים, הקים צוות קרן שלם קבוצת מומחים, אנשי מקצוע בתחום מש"ה, שליוו את תהליכי הפיתוח והציגו לסטודנטים את הדגשים והצרכים המיוחדים  שאליהם יתייחסו בתהליך ההתאמה לקהל היעד.

 שרון גנות: "האתר התרומם תוך שבוע בלבד, בזכות ההיענות המדהימה לה זכינו. הוא מציע שלל פעילויות על פי חלוקה לנושאים ובכל נושא מוצעות פעילויות נפרדות לילדים ולמבוגרים. בין מגוון הפעילויות באתר אפשר למצוא סרטונים – להכנת מתכונים, על חגי ישראל, שיעורי ספורט ותנועה, אמנות ויצירה, ביקור וירטואלי במוזיאונים וגני חיות ברחבי העולם, פעילות מוסיקה ותיאטרון, פעילויות טבע ועוד ועוד".

ריבה מוסקל, מנכ"לית קרן שלם: "אנו מברכים על כך שיש לנו את הזכות והיכולת ליזום ולפתח רעיונות שמשנים לטובה חיים של אנשים עם מש״ה, תוך שילוב של רוח וחומר, אנשים ומשאבים".

לאתר: https://shalem.bidudi.co.il/