עמוד הבית » קמפיין לתמיכת גיוס לטובת יתומים בישראל

קמפיין לתמיכת גיוס לטובת יתומים בישראל

צילום תמרוני
עמותת חמניות הפועלת למען ילדים ובני נוער שאיבדו את אחד מהוריהם, יוצאת בקמפיין גיוס המונים, במטרה לגייס כספים שיממנו את פעילותה ויאפשרו לה להעניק תמיכה בעוד כ-1,200 ילדים ונערים הממתינים להשתלב בפעילות.

מידי שנה הופכים אלפי ילדים ובני נוער בישראל ליתומים מאם או אב. ילדים אלו מתמודדים עם אתגרים רגשיים ונפשיים גדולים וחווים בדידות קשה מנשוא. הם חווים קושי חברתי, סובלים מפגיעה בתחושת הביטחון, מאבדים את המוטיבציה להשקיע בלימודים ובשל כך הם בעלי פוטנציאל גדול להידרדר למצבי סיכון ממשיים.

עמותת חמניות מציעה לילדים אלה רשת תמיכה מחזקת בדגש על צמיחה מהאובדן.
תכנית הדגל של העמותה 'חמניות נעורים' במסגרתה משתייכים ילדים ובני נוער שחוו אובדן הורי לקבוצה המתכנסת מידי שבוע וביחד עוברים בהכוונת מדריך מגוון חוויות שמטרתן להתמקד בצמיחה ובריפוי. ילדים אלה מדווחים תוך זמן קצר על שיפור בתחושת הביטחון, על הישגים טובים יותר בלימודים ועל הרגשה טובה יותר בשל היכולת לשתף את האחרים בקושי שהם עוברים.

לדברי הדר קס, מייסדת ומנהלת עמותת חמניות: "השנה הקושי של ילדים יתומים הוא עצום. מלבד ההתמודדות עם האובדן הנוראי, הם צריכים לחזור לשגרה תחת מגבלות הקורונה שכרוכה בבידוד חברתי, בזמן שתחושת הבדידות גדולה גם ככה עבורם. עבור ילדים אלה מדובר בגזרה קשה ומאמללת".