עמוד הבית » הצגה מוסיקלית "אח מפח"

הצגה מוסיקלית "אח מפח"

צילום: פוסטר
ההצגה היא פרי יצירתם של המחזאי עטור השבחים אורן יעקבי (אפס ביחסי אנוש, לעבור את הקיר, בלוז לחופש הגדול), הבמאי עידן עמית (בוא אלי פרפר נחמד, הביצה שהתחפשה, אבא עושה בושות), והמוסיקאי ליאור רונן (הכבש הששה עשר, לילות ברודוויי, מאמא מיה).

העלילה מגוללת את סיפורו של גידי, ילד רגיש בן 11 המתמודד עם בריונות, וחולם על אח גדול שיגן עליו מפני ההצקות. מפגש מפתיע עם רובוט עצום שמתגלה לו מפיח בגידי תקווה. האם הוא יצליח להפוך את הרובוט שמצא לאח הגדול שעליו חלם? האם הוא יצליח לגבור על ההצקות של דני הבריון? והאם יהיה לו אומץ להציע סופסוף חברות לנטע, אחותו הקטנה והמגניבה של דני?

אח מפח, צילום: כפיר בולוטין

 

>>> דין פוזיילוב מקים בית ספר למשחק הראשון בארץ לדוברי אנגלית 

ההצגה ממש מושקעת מאוד, תפאורה מרהיבה, בליווי שירים, מוזיקה, צחוק בנוסף ההצגה מתארת בריונות והשפעותיה עם מסר. זה אחד הדברים ללמד את הילדים על הנושא לגשר בין אנשים במקום לנהוג בריונות תוך שימוש בהמחשות לקהל לצד חששות לקבל אח/ות חדשים למשפחה, הצצה למודעות המיחזור.

אריאלה מספרת "הלכנו לשבת תרבות עם הילדים אשר הם היו מרותקים בצורה מפליאה. ההצגה נגעה בנושא בריונות אשר מוכרת היטב לילדים, ואפשרה להם להזדהות עם התכנים וליצור חיבור רגשי עמוק. הרובוט שתיפקד על תקן אח גדול מפח לילד שחיפש לעצמו אח גדול ישמור עליו מהבריון של השכונה, ההמחשה הבימתית של הרובוט, תלבושות ותפאורה תרמה רבות למשיכת תשומת לבם של הילדים. הרובוט עוצב בצורה  מרשימה אשר גרמה לחוויה והזדהות שגרם לילדים חיזוק ההבנה של הנושא הרגיש. הצגה מופלאה ומרגשת לכו לראות בחופשת הפסח, זמן איכות עם הילדים.

אח מפח, צילום: כפיר בולוטיןעיבוד למחזה: אורן יעקובי

בימוי: עידן עמית

משתתפים: ניסן סקירא, יואב פרנקל, דן קיזלר, יובל קלו, קורל קרואני / הגר פז

בתפקיד הרובוט: שובל חכמון

מחיר לכרטיס: 75 ש"ח

מאת אריאלה עטיה