עמוד הבית » בלעדי:הצצה לחוויותיה של בטי רוקאווי בדובאי בירת האמירויות

בלעדי:הצצה לחוויותיה של בטי רוקאווי בדובאי בירת האמירויות

צילום באדיבות בטי רוקאווי
יעד המועדף על הישראלים בתקופת הקורונה הוא דובאי. בטי רוקאווי טסה לחופשה בכדי לפגוש שם את חברתה רנא רסלאן, דוגמנית ולשעבר מלכת היופי של ישראל (1999). כמה רשמים וחוויות האישיות

פותחת שעריה לקראתי ומזמנת לי הרפתקה גדולה ומפעימה כשאני נענית להזמנתה של חברתי האהובה רנא רסלאן, תושבת הנסיכות.
אני עולה על מטוס של חברת פליי דובאוי, חברה שנותנת שירות מצוין, ספתח מבטיח לחופשה שמחכה בפתחי, קל וחומר לאחר ארוחה טעימה ומפנקת שמספקת חב' התעופה. אני נוחתת בשדה התעופה שהיציאה ממנו כמו ב'יציאת מצרים' מספקת לתייר מסע ארוך ומאתגר. הציפיה וההתרגשות מהמפגש עם ראנה והנסיכות מציתים בי כוחות ספורטיביים לא רגילים.

מגיעה ל'פולמן' – מלון חדש ומפנק, אשר מציע חדרים גדולים ומאובזרים לצד ארוחת בוקר עשירה ומפנקת במחיר של 100$ ללילה. הדובדבן שבקצפת: מיקום המלון במרכז קניון מעורבב מוצרים מהודו והפיליפינים לצד מוצרים מערביים. עובדה שפותחת בפני המבקר היצע של אפשרויות מגוון, נגיש לכל כיס ופופולארי גם בקרב המקומיים.

הנסיכות מציעה עולם ומלואו של קסם צרוף, ים של אטרקציות ותענוגות בלב המדבר. האווירה הסוחפת, המבנים הארכיטקטוניים הייחודים, המופעים המרהיבים שלא רואים בשום מקום בעולם – כל אלה שובים את הלב ומעוררים התפעמות מהתחכום והיצירתיות בכל ענף תרבותי בו הקדישו את תשומת ליבם.

ניכר שהשקיעו מחשבה מרובה ותכנון עד הפרט האחרון, באמצעות מיטב אנשי המקצוע בעולם שללא ספק נתנו דרור ליצירתיות ולחדשנות שפועמת בליבם.
הביקור בנסיכות מציע אין ספור חוויות מלהיבות: טיסה בהליקופטר המאפשרת תצפית ממעוף הציפור ומעניקה הצצה על הנסיכות ואוצרותיה, בעלות של 200$ (מחיר קצת יקר לטעמי). טיול ג'יפים במדבר: 4 שעות של נסיעה מהירה על הדיונות, מה שמזמן "ניקוי רעלים" בתהליך מואץ כי לא נשאר זכר למה שבקיבה עבר, לכן אני מציעה לצאת להרפתקה על בטן ריקה!

אטרקציה ייחודית צפונה באתר מרהיב ביופיו Miracle flower' gardens' שבאמצעות שזירה של 50 מיליון פרחים, מציג יצירות פאר בדמויות ענק צבעוניות מעולם האגדות. ניתן למצוא שם את מיקי מאוס וחבריו, רקדנית הולה, מטוס ועוד דמויות מרשימות שכול כולן שזירה, שמותירות את המבקר נפעם.

צילום בטי רוקאווי

המתחם מציע חוויה אוצרת נשימה בבוקר ומועצמת אף בשעות החשיכה, למראה האורות המשולבים, המוסיפים אפקט נוסף להאדרת הקסם, זאת ועוד לצד התנועתיות שהצליחו האומנים להפיח בפסלי הענק המופלאים. על מנת ל'תבל' את האווירה מוצע למבקר מתחם של בתי אוכל להנאתו הקולינרית .

צילום בטי רוקאווי

אטרקציה נוספת  'הגלובל וייליג' – מתחם ענק ממדינות אפריקה, סוריה, עירק ועוד מדינות שאין לנו הזדמנות לפגוש מקרוב – מה שחושף ומעניק הזדמנות פז למבקר לפגוש יצירות אומנות, סגנונות מעולם האופנה ומטעמים ממגוון עשיר של תרבויות. המקום נפתח בשעה 18:00 בערב לצד הופעות ענק מכל הנציגויות שסוחפות את הקהל, בשילוב אווירה מחשמלת, מצע למעוף הדמיון. יש להצטייד בנעלים נוחות וסוודר כי מדובר במסלול ארוך ומאתגר של היצע תענוגות במרחב פתוח, ולכן בשעות הערב יורדת הקרה.

במסגרת הסיור בנסיכות אני נתקלת בדרכי במסגרת תמונה ענקית שנראית כאובייקט אומנותי, מה גדולה הפתעתי שאני מגלה שמדובר במוזיאון שמכונה ' The Frame ' שמציע לתייר הצצה לסיפור ההיסטורי שחושף את העבר, ההווה, והעתיד של דובאי. חוויה מומלצת מאוד. עוד מפגן מרשים זה המגדל/מלון היוקרתי – "בורג' חליפה" בן 158 הקומות, שהגישה אליו מפגישה את המבקר עם קניון דובאי הענקי שמכיל של 4500 חנויות.  מומלץ לחובבי קניות –  4 ימים של שכרון חושים ו"גמילה" מהנטייה . אבל נשוב למגדל המפעים, אשר מציע במעלית מהירהלהגיע לקומה 124 שם נפרס נוף עוצר נשימה 360° וכול חצי שעה מופע מזרקות שילוב בן מים ואור שאסור להחמיץ!

צילום בטי רוקאווי

בשעות הערב מאד מהנה לטייל באזור j.b.r על הים שמציע שפע בתי קפה ומסעדות הפועלים עד שעות הלילה המאוחרות. במקום ריכוז של בתי מלון יוקרתיים, שהבולט בניהם הוא מלון יוצא דופן "אטלנטיס" שהוקם במרכז אי מלאכותי. במרכזו של המלון אקווריום ענק שמעבר לחדשנות שאין לה אח ורע,  מצפין את פארק המים הגדול ביותר במזרח התיכון ובזאת מהווה אטרקציה חלומית ובלתי נשכחת למשפחות עם ילדים.

ה'דובדבן שבקצפת' לדידי הייתה ההזמנה שלי להתראיין באתר החדשות של דובאי – "אלרויה" שצופים בו גם במצרים, ירדן ועירק. בראיון הבאתי מעולמי המקצועי הצצה לעולם האופנה הישראלי, ספרתי על הדוגמניות המדהימות שמייצגות את מדינתו בגאווה, כמו כן שתפתי את רשמיי מהביקור ו"הקינוח" הייתה הצגתה של נציגתנו בדובאוי, מלכת היופי של שנת  1998 – רנא רסלאן האהובה.

צילום באדיבות בטי רוקאווי

חוויה נוספת שרגשה אותי במיוחד. הזכות שנתנה לי דרך ראנה היקרה לפגוש בחלק מאותה קבוצה נכבדת של 8 שיח'ים שמנהלים בחיל את הנסיכות, שספרו כיצד ממדינת עוני באמצעות איתור מקורות נפט, צלחה דרכם להפוך את המקום הצחיח לנווה מדבר, לאימפריה משגשגת – מפגש וסיפור מעורר השראה שמותיר את חותמו על מבקריו.

חוויה נוספת שחלקתי עם רנא רסלאן המיוצגת שלי וחברתי האהובה, זה שייט על יאכטה דרך פייר 7 עם ארוחת ערב מפנקת, כשברקע מופע מקסים של רקדנית בטן.

מהבחינה הקולינרית הנסיכות מציעה עולם ומלואו של אפשרויות מכל התרבויות, בשלל פנים וצורות ורגע לפני שאסכם את רשמיי והוסיף: קוד הלבוש –  גלביות לבנות ו'קעל' על הראש עם סנדלים. בנסיכות יש משמעת מאוד קשוחה לגבי ניקיון ובדאגה לרווחתם של התיירים, דבר המעניק תחושה של יציבות וביטחון.

לא אוכל לסכם את רשמיי מבלי להציף 2 נקודות משמעותיות שחיבלו לדידי בעוצמת החוויה : אחת התובנה לצערי שלצד הפאר והיצירתיות עוצרת הנשימה, חסרה לתחושתי הרוח, והנקודה השנייה שהקסם המקומי מטפח תעשייה ענפה של "שוק הבשר", שכאישה מעוררת בי רתיעה והסתייגות כי מהווה מקור לגברים רבים לאבד את דרכם.

נשתמע בהרפתקאה הבאה❤️

הכתבה באדיבות: בטי רוקאווי