עמוד הבית » נשים מרצות אונליין: הכירו את מיה קדוש

נשים מרצות אונליין: הכירו את מיה קדוש

צילום באדיבות מיה קדוש
פינה חדשה במוקסיני – בכל פעם נציג מרצה אחת מסוכנות המרצים והאירועים 'נשים מרצות אונליין', והפעם – מיה קדוש - מטפלת התנהגותית קוגניטיבית CBT, מומחית לחרדות לבני נוער ומבוגרים.

ספרי לי אך הכול התחיל?

לפני 4 שנים, לאחר שפרשתי ממשרד ראש הממשלה, בתום  23 שנות עשיה מבצעית מאתגרת. גלגלתי רעיונות בראש, מה אני הולכת לעשות. אחד מהם היה לפתוח קליניקה, לטפל באנשים במצבים מורכבים– כולם הרימו גבה! אז ידעתי, זה מה שאעשה.

פתחתי את הקליניקה: "הקול- בראש מיה קדוש" כמטפלת CBT  למגוון חרדות, דיכאון ודימוי עצמי, לבני נוער ומבוגרים.

מה בילדותך הוביל לבניה ותנופה של אישיות יזמית?

מגיל צעיר, כבת זקונים במשפחתי, ניכר היה שאני בעלת חשיבה שונה יש יגידו יצירתית. התנהלתי שלא על פי הזרם…אם רוב הבנות בתקופתי למדו בתיכונים עיוניים אני בחרתי ללמוד אלקטרוניקה בכיתה שרובה המכריע בנים. כשחברי עבדו במלצרות, אני עשיתי קורס מצילי בריכה ועבדתי כמצילה.. כן ירושלמית שיודעת לשחות. הייתי ספורטאית, בשגרת אימונים לוחצת ורצון עז להגיע להישגים, תוך השקעה בלימודים וחברים. כל פעם נהניתי מאתגרים חדשים וממתיחת גבולות.

מה משך אותך למקצוע?

נראה לי, רצון עז לסייע לאנשים. מה שמורכב לאחד פשוט לאחר.יתרון יחסי שיש לי בהסתכלות על מצבים מורכבים מזווית אחרת וניסיון חיים עשיר שהציב אותי מול לא מעט מורכבויות.

צילום מיה קדוש

איך את יוצרת רלוונטיות ויצירתיות ?

"תופרת" לכל מטופל, את החליפה שמתאימה עבורו. משלבת עולמות תוכן שונים שמתאימים למטופל, כמובן שבבסיס עובדת עם כלים מעולם CBT , מיינדפולנס וגישור. מי שאוהב ספורט אקיים אתו מפגשי טיפוליים, תוך כדי ריצה/הליכה. מי שאוהב אומנות … נפגוש את הצילום ככלי שדרכו נעבוד. לכל אחד יש את העולם התוכן שמדבר אליו ומקל עליו לעבור תהליך טיפולי שמביא אותו  להגיע לרבדים העמוקים של האישיות ולחשיפת הפחדים האמונות והמחשבות שמנהלות אותו.

נקודת המפנה שלך ?

אחרי שנים רבות של עשיה מבצעית במשרד ראש הממשלה, עם ניסיון עשיר בניהול, בפתרון בעיות, בקריאת אנשים ומצבים, בהתמודדות עם מצבי לחץ קיצוניים, בחרתי לפנות למשהו יותר "עדין", שהביא אותי לגלות אצלי צדדים רכים יותר, רגישים יותר. התחלתי בהתנדבות בער"ן ומשם הבנתי שאני הופכת את זה לקריירה.

מהיכן התעוזה והאומץ ?

בגיל צעיר לא היה פחד ולכן תעוזה ואומץ היה חלק מחיי ודרכי המקצועית הלא קונבנציונאלית. ככל שהשנים חולפות … תובנה ברורה, שאין סיבה לתהות אם אצליח או לא. כל התנסות היא בגדר חוויה חדשה. כשלון מבחינתי, הוא רק סיטואציה שלא ניסיתי. ולכן כל התנסות היא הצלחה. ולא מוגדרת כיום כתעוזה או כאומץ.

הפחדים שבדרך ?

להגיע למיצוי. שהשלב הזה, בו אני כל כך נהנית מהאתגר להביא את האדם שמולי להתמודד מול הפחד, לעבור דרכו ולהבין שמסוגל, יגיע לסיום.

צילום מיה קדוש

כיצד את משלבת קריירה ומשפחה ?

השאלה התאימה בשנים בהם העבודה במשרד ראש הממשלה השתלטה על חיי… ואחריה הגיעו החיים הפרטיים. תקופות בהם שהיתי בחו"ל יותר מאשר בארץ. המשפחה לשמחתי, למדה שזה מה שגורם לי לסיפוק והנאה וכולם קיבלו זאת בהבנה (רוב הזמן).

כיום, זה פשוט. אני דואגת לאיזון בין עבודה להתנדבות. בין זמן משפחה לזמן אישי. בתיבול החיים בחברים, ספורט, טיולים, צילום ובילויים. כשיש עשיה מספקת הכל משתלב. צריך לשמר על רמת איזון בין הדברים שמטעינים אותי באנרגיה לאלה שפורקים אנרגיה.

מה את עושה בימים אלה של הקורונה ?

אני עובדת בקליניקה הקול-בראש מיה קדוש, מטפלת התנהגותית קוגניטיבית CBT, מטפלת בבני נוער ומבוגרים. במגוון חרדות, דיכאון ודימוי עצמי. מצבים שלצערי במגמה חיובית חדה, שמטרידה אותי יותר ממגמת הקורונה. מעבירה במקביל הרצאות בעידן הזה בזום ומחכה לחזור להרצאות פרונטאליות. מרבה לטייל בין סגרים, לצלם ולעשות ספורט לנשמה. ולסייע בכל מיני פרויקטים מאחורי הקלעים כמנטורית.

מה הדבר הגורם לך הנאה במקצוע?

לראות שאנשים מצליחים להגיע מנקודה א לנקודה ב בחייהם. שזווית הראיה שלהם משתנה והתוצאות לא מאחרות להגיע.

מה השיא שלך בקריירה מבחינתך?

כשאגיע אליו אעדכן… ואם אגיע לשיא, כנראה שזה יהיה השלב שאעבור לעיסוק חדש.

מה הערך שאת מביאה לשוק ?

חשיבה שונה, יכולת קריאה של אנשים, זרימה קלילה והומוריסטית גם בטיפול הכי מורכב ורציני. מול בני נוער חיבור חזק.  כנראה שהעובדה שאני מרגישה בת 16, מייצרת קשר מיוחד מולם, ומסייעת להורים להבין אותם, טוב יותר בתיווך שנעשה.

מה מרגש אותך ?

ואוו… היום כמעט כל דבר! פעם הפוקוס היה על דברים אחרים, לא אפשרתי לדברים לרגש. היום אני מתבוננת בצורה שונה על הדברים הפשוטים והם מרגשים. ילד שמחייך, מילה טובה, זווית חדשה של הסתכלות, הטבע ממיס אותי, פריחה בשדות, שיחה עם חברה, סרטים של וולט דיסני וקשר עמוק עם בן זוג. נשמע דביק… משהו… מה לעשות – רגישה.

צילום מיה קדוש

מה סוד ההצלחה שלך ?

אותנטיות וחיוך.

טיפ למתחילים ?

כשאומרים לך שאת לא מסוגלת אבל את רוצה לנסות…. תנסי בכל הכח ואז תאיצי.

עד כמה העבודה משפיעה על חיי החברה?

בעבר הייתי שומרת על מעגל חברתי בין האנשים שידעו והכירו את העבודה שלי. כדי למנוע מצבים מביכים ושאלות "מה אני עושה.." מבלי שאוכל לתת תשובה כנה. כיום, כמה שיותר חשיפה לאנשים חדשים, מתחומים שונים מעשיר את המעגלים החברתיים שלי. והעבודה… רק מאפשרת לי לקרוא אנשים טוב יותר ולהנות מחברתם.

מה היית רוצה שאנשים אחרים ידעו עליך?

שיבואו ויגלו…. תמיד כדאי לשמור חלק שיסקרן.

אתר הסוכנות: www.womenspeakers.online

תגובות 5

הוספת תגובה