עמוד הבית » השפעת הקורונה על הרגלי הצריכה שלנו

השפעת הקורונה על הרגלי הצריכה שלנו

צילום pexels.com
בחודשים האחרונים העולם כולו עבר טלטלה. נדמה שהקורונה נגעה בכל תחום בחיים וחוללה שינויים הן בתפיסה והן בדרכי ההתנהלות. אחד התחומים שעבר שינוי משמעותי הוא האופן בו אנו צורכים מוצרים וסדר העדיפויות הכלכלי שלנו. אז מה הקורונה שינתה בהרגלי הצריכה? על כך בכתבה הבאה.

בשיתוף "לאומי"

צמצום הצריכה וחיסכון

הקונה הישראלי לרוב מחפש איפה לחסוך ואיך לצמצם בהוצאות. אין ספק שהמשבר שחוללה הקורנה חידד עוד יותר את התכונה הזו. העדפה של מבצעי 1+1, הטבות, מבצעים והנחות, הפכה להתנהלות דומיננטית בהרגלי הצריכה של הציבור הישראלי בחצי שנה האחרונה. העובדה כי ישראלים רבים חוו פגיעה גדולה יותר או פחות בפרנסתם, הובילה לכך שמשפחות רבות החליטו לצמצם את הוצאותיהן, לשנות את סדרי העדיפויות ובעיקר להעדיף מוצרים במבצעים או מותגים יותר זולים מאלו שהם רגילים אליהם. בנוסף, לא רק הצרכנים מקפידים להקנות מוצרים בהטבות אלא גם עסקים רבים החלו להציע מגוון של מבצעי 1+1 והטבות שונות, על מנת למשוך אליהם יותר קונים ובעיקר על מנת להמשיך את קיום העסק.

צריכה מוגברת של שירותים דיגיטליים

הבדל דרמטי נוסף אשר נגרם להרגלי הצריכה בישראל בעקבות הקורונה, הוא זינוק חד בצריכה באמצעות שירותים דיגיטליים. חודשי הסגר אשר בהם לא היה ניתן לצאת מהבית כלל, גרמו לישראלים רבים אשר בעבר העדיפו לרכוש את המוצרים שלהם פנים אל פנים בחנות ברחוב או בקניון, להתחיל לשוטט בחנויות דיגיטליות, שכן לא נותרה אלטרנטיבה אחרת. אם בעבר עדיין היה חשש משימוש בכרטיסי אשראי או חוסר אמון במערכת קמעונאות דיגיטלית, מגפת הקורונה חיסלה את החששות האלו באופן סופי. בנוסף, לא מעט בעלי עסקים הגבירו משמעותית את הפעילות הדיגיטלית שלהם – פתיחת חנות דיגיטלית, שימוש בכלי המכירה של פייסבוק ואינסטגרם, הגברת הפרסום ברשת, וכמובן פתיחה של שירותי משלוחים. במובן מסוים מדובר בשינוי חיובי, אשר היה דרוש במשק הישראלי, ובטווח הרחוק סביר שהוא יקל על התאוששות המשק מהמשבר ויעודד את צמיחתו.

שינוי בסדר העדיפויות ובחירה באורח חיים בריא

שינוי מעניין שיצרה הקורונה בהרגלי הצריכה הוא העדפה של מוצרים אשר תורמים לאורח חיים בריא. כיוון שמדובר במשבר בריאותי, המדגיש את רמת הסיכון כתוצאה ממחלות וגורמים מזיקים, עבור רבים, אחת הדרכים להתמודד עם החרדה והסכנה היא להקפיד על אורח חיים בריא יותר. בנוסף, זמן השהייה הרב בבית הוביל ישראלים רבים לחשוב מחדש על סדר העדיפויות שלהם בחיים, ולתת מקום יותר מרכזי לבריאות הנפשית והגופנית שלהם. לאורך חצי השנה האחרונה ניתן היה לראות עלייה בהשקעה ב-wellness, אשר מתבטאת בצריכת מוצרים טריים ובהגברת הפעילות הגופנית. בסופו של דבר, גם כאן ניתן לראות את המשבר דווקא כהזדמנות המאפשרת לעשות שינוי לטובה בחיים ולהפוך את הלימון ללימונדה.