עמוד הבית » השקט שנחבא בסערה

השקט שנחבא בסערה

צילום:pexels
אחד הדברים שחיפשתי בשלוש עשרה השנים האחרונות היה שקט. שקט?! תשאלו,כן שקט!

כמה שנים חיפשתי ותרתי אחרי השקט הפנימי אותו אני חווה בשנים האחרונות, אחרי שנים בהם הרעשים של הרגש זרקו אותי אל האכילה המטורפת. שנים ארוכות של ניסיון אין סופי לטשטש את אותם רעשים על ידי אכילה, כזאת שממלאת את קיבתך עד בחילה ואז יש עייפות ששורה על המוח משאירה אותו מנומנם משהו. ואז מופיעות החברות הרגשיות של האוכל, האשמה, הבושה ואתם גם ייסורי המצפון. אתה בולס ואתה יודע שמיד אחרי השקט המדומה והארור יופיעו רעשים חזקים יותר, אבל זה לא מנע מאתנו להיכנס לאותו מעגל אימה שוב ושוב.

אז מדוע רגוע לי כעת?

כי בשנים האחרונות לא נאבקתי בשדים כי האוכל פה וברומא, לונדון פריז, לא שונה ממה שאני מנהלת בחיי היום יום שלי פה.רגוע, כי לא נזקקת לטשטוש חושים מלאכותי ומשתכרת עד כלות מהריחות, מהנופים, מהמקום שצועדת ביום יום שלי ,משביל הלבנים הצהובות שלי. קוראי ומטופלי היקרים והאהובים, שקט מהסוג עליו אני מדברת זהו יעד להגיע אליו, זוהי מטרה ראויה לשאוף אליה.למשקל כזה או אחר הגעתם מספר פעמים בחייכם ועדיין הגעתם אל שולחן הניתוחים, כי היעד לא יכול להיות מספרי כאשר מה שהוביל אליו הוא רגשי, צריך לטפל בעצמנו אחרת לשם שינוי . החברים בקבוצותיי כבר אינם מדברים ביעדי משקל, אין הם מדברים ביעדי BMI,כי אין לזה מקום.

צילום:pexels

היעד הוא השגת שקט רגשי.

היעד הוא טיפול במקום שהוביל אותנו לשם. הירידה במשקל לא משקיטה שדים, הירידה במשקל לא הופכת אותנו לכאלו שאוהבים את עצמם, הירידה במשקל לא משמרת אותנו באותו משקל, הירידה במשקל לא תיצור תובנות. הירידה במשקל היא מתמטיקה קרה ופשוטה שמאחוריה עומדים אנשים ששנאו את עצמם שנים, שפעלו בכל יום את מנגנוני ההרס העצמי שלהם, שהרגישו מקופחים בהרבה תחומים בחייהם, ולצידם אנשי מקצוע שלא השכילו להבין עד כמה סבוך העניין ורחוק מלהיות מתמטי.

הפסקתי לחשוב מתמטיקה!
הפסקתי לייסר את עצמי בשוטים ובעקרבים של אם לא אגיע למשקל כזה או אחר הרי שלא השגתי את יעדיי! הפסקתי להתייחס לעצמי כאל מספר!הרוגע בא ממקום של קבלה עצמית, כבוד והערכה עצמית, ההכרה שאני שווה יותר ממספר כזה או אחר על המחוג! ביום בו תלמדו דרך עשייה אין סופית לאהוב אתכם, לראשונה בחייכם תחושו ברוגע עליו אני מדברת, ביום בו תעשו דרך יירגעו השדים והדרך תהפוך קלה. והמשקל? למי שאוהב את עצמו מספיק ומזין את גופו נכונה, עוסק בפעילות גופנית שחביבה עליו ומאזנת אותו ומשמחת אותו, הוא יגיע, אני מבטיחה. ולא זאת בלבד שיגיע הוא גם יישמר, כי לשם שינוי טיפלתם בכם ולא במחוג שאימתו עליכם גדולה.

צילום: pexels

הגיע הזמן להבין יעדים באופן שונה
השדים שלי חיים לצידי כיום בשלום, לעתים רחוקות מתעוררים, רק שכיום אני יודעת ללטף את ראשם ולומר להם ברוך, אני יודעת למה ומדוע הגעתם, אבל אינני צריכה קופסת עוגיות על מנת להרגיעם, אני פשוט מכינה לי כריך אוהב נוסף ואומרת להם, אהוביי תצטרכו להסתפק בו כעת ובסופה של הכנה ואכילה אציע מקופסאות העוגיות ואין לי ספק שהשדים יבחרו בנימוס מאופק מקופסאות העוגיות.

אביגיל בכור, צילום: עצמי

כמה אושר ושקט יש במקום הזה וניתוחים לא יספקו יותר מהגבלה ,הבחירות, עליכם!

תודה, שאתם פה להקשיב❤

מאת: אביגל בכור

גורו תזונה

הוספת תגובה

הוספת תגובה