עמוד הבית » השקעה בנדל"ן אירופאי – איך בוחרים את המדינה?

השקעה בנדל"ן אירופאי – איך בוחרים את המדינה?

צילום pixabay.com
אם שאלתם את עצמכם באיזו מדינה באירופה הכי כדאי להשקיע בשנת 2020 אז התשובה איננה אחת בלבד ולמעשה ישנן מספר מדינות שממש משתלם להשקיע בהן.

תחילה, חשוב לקחת בחשבון כי השקעה של זרים לא תמיד מתקבלת בברכה בכל המדינות ולכן כדאי להתמקד במדינות שמסבירות פנים לישראלים כמו פורטוגל, פולין, קייב, גאורגיה ונוספות.

הסיבה שיותר ויותר משקיעים ישראלים בוחרים להשקיע את הונם דווקא במדינות זרות קשורה לכך שזה פשוט נכון יותר מבחינה כלכלית וגם פשוט יותר לעומת הקשיים שמערימים עליהם בארץ. לעיתים, המיסוי בחו"ל נמוך ונוח יותר ויתרה מכך, מסתבר כי השקעות נדלן באירופה עשויות להניב שיעורי תשואה גבוהים בהרבה משיעורי התשואה בישראל.

למה כדאי לשים לב כשמחפשים ובוחרים מדינה להשקיע בה?

ההמלצה הראשונית שלנו למעוניינים להשקיע בנדל"ן באירופה היא לבחור בעיקר בערים המרכזיות מכיוון שהפוטנציאל להרוויח מהשקעה שכזו גבוה יותר. ראו דוגמאות כאן.

שנית, חשוב מאוד לבדוק את נושא המיסוי מכיוון שלכל מדינה חוקים שונים בנושא זה עד כדי כך שלעיתים המשקיעים הלא מנוסים עלולים רק להפסיד או להסתבך בתהליך זה.

ישנן מדינות שלא ניתן להשקיע בהן כאדם פרטי אלא חייבים להיות חלק מחברה. בעיה נוספת שעלולה לצוץ היא כשמחפשים השקעה במדינה שישראל איננה חתומה עמה על אמנת מס. בכל מדינה כזו בה תבחרו להשקיע תצטרכו לשלם חלק מרווחי ההשקעה שלכם.

ישנן מדינות נוחות יותר בהיבט זה וישנן שנחשבות אף בעייתיות יותר מאשר ישראל ולכן, ממדינות כאלה יש להתרחק אף על פי ששמעתם על הצלחות מרובות או הכנסות גבוהות.

כאשר בוחרים באיזו מדינה להשקיע חשוב להתייחס לכמה היבטים. תחילה, בדקו מהו מרחק הטיסה מישראל למדינה המדוברת, לפיכך תדעו מה ההוצאות הצפויות לכם מבחינת ביקור במדינה זו ומשך הזמן שתצטרכו לבזבז על כך.

חשוב לקחת בחשבון כי אם לא תשכרו חברת תחזוקה, כל נושא התחזוקה השוטפת יהיה על אחריותכם ולכן נושא המרחק ועלות הטיסה הם פרמטר חשוב.

בנוסף לכך, עליכם לערוך בדיקה מקיפה ולוודא באיזו מן המדינות באירופה נכון יהיה להשקיע מבחינת יציבות ההשקעה. ישנן מדינות שנמצאות במשבר כלכלי ויתכן כי בעתיד המצב ישתפר וההשקעה בהן נכונה כי בתקופת המשבר מחיר הנדלן נמוך מאוד.

עם זאת, יש שיעדיפו להשקיע במדינות מפותחות ויציבות, שיש להן כלכלה יציבה והסיכויים לקריסה כלכלית ובעיות נדלן נמוכים.

נחזור לנושא המיסוי, הרי שזה פרמטר כמעט עיקרי בנושא השקעות נדלן. עליכם להתייעץ עם גורם מקצועי ולבדוק אודות כל אחת מן המדינות באופן פרטני. רואה חשבון מומחה יוכל להבהיר לכם באופן מדויק מה צפי המס שתצטרכו לשלם במדינה המבוקשת. נושא המיסוי מאוד רלוונטי למשקיעים ואם תתעלמו ממנו אתם עלולים למצוא את עצמכם מופתעים ומאוכזבים בהמשך.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה