עמוד הבית » חורף שכולו כחול עמוק

חורף שכולו כחול עמוק

כסאות בכחול רויאל ברשת ביתילי. צילום דרור קליש. סטיילינג לינוי לנדאו
הצבע הכחול נתפס בעינינו כמסמל ומייצג אווירה של חופש, ים, שמים מרחבים פתוחים, ובקיצור, צבע המתאים לעונת הקיץ. החורף הזה, בניגוד לתפיסה הראשונית שלנו, הצבע הכחול נוכח ומוכיח לכולנו שיש לו בהחלט מקום בבית גם בעונה הגשומה ובימים הכי קרים.

קשת תתי-הגוונים של הצבע הכחול הינה רחבה מאוד וביכולתה לשוות לחלל מראה ותחושה ביתית ועוטפת. בין סגולותיו העיקריות של הצבע הכחול ניתן את יכולתו להשרות אווירה של רוגע ושלוות נפש – תכונות שיכולות להיות מאוד שימושיות בימי חורף רטובים וסוערים.

הכחול הקלאסי, שנבחר לאחרונה על ידי חברת פנטון העולמית כצבע השנה לשנת 2020, צפוי להפוך לטרנדי מאד ולבלוט בנוכחותו בכל עולמות העיצוב.

עם ההיערכות הביתית לתקופת החורף, כדאי מאוד לקחת בחשבון את הצבע הכחול כאופציה ראויה ורלוונטית בעיצוב החלל.  אך כמו בעיצוב עם כל צבע, גם בצבע זה הכל עניין של מינון נכון ועוד יותר מכך – של שילובים נכונים.

גוון הכחול הוא אינסופי, פשוט ואלגנטי, מרגיע ומעורר מחשבה. כחול מדגיש את שאיפתנו לבסיס אמין ויציב אל עבר עתיד חדש. הוא טבוע בנפשנו כצבע מרגיע המביא תחושת שלווה לנפש האדם ומציע הפוגה. הכחול הקלאסי יוצר מערכת יחסים רגועה, אוניברסליות שניתן לאמץ בנוחות.

בכל גוון של כחול שנבחר, התחושה שהוא יעורר בנו תהיה תלויה בחלקה הגדול בצבעים שנשלב יחד איתו. לדוגמא: שילוב של כחול עם ירוק תעניק תחושה בריאה ואקולוגית, כחול עם צהוב יגרום לחלל להרגיש הרמוני, חמים ומרגיע כמו שדה פתוח ואילו עיצוב בכחול ובגווני אדמה כגון אפורים וחומים ייתן חלל רציני, מתוחכם ונקי יותר מאחר והכחול הקליל מאזן את הכהות והכבדות היחסית של הגוונים האחרים.

הוספת תגובה

הוספת תגובה