עמוד הבית » "זיכרונותיו של מוטל בן פייסי החזן" תיאטרון יידישפיל

"זיכרונותיו של מוטל בן פייסי החזן" תיאטרון יידישפיל

צילום: רדי רובינשטיין
הכול התחיל כשהשחקן יהונתן רוזן מצא את הגרסה של המחזה " מוטל בן פייסי החזן" במגירה של אביו, המחזאי רמי רוזן, שנפטר בפתאומיות ב2019.
יהונתן הביא את הגרסה הזו לתיאטרון יידישפיל (שהיה הבית שלו כשחקן משנת 2008) ויחד עם הבמאי יהונתן אסתרקין התחילו לעבד את יצירתו הקלאסית, העל זמנית והאחרונה על פי סופורו של  שלום עליכם, אחד מענקי היידיש בכול הזמנים. היצירה " מוטל בן- פייסי החזן" היא סיפור ההגירה, מכתריאלבקה שברוסיה עד לניו יורק ארה"ב ובכך מציגה את גורלו וסיפורו של העם היהודי בתחילת המאה ה20.
זהו סיפור נוגע ללב של נער יהודי, במשחק מעולה של יהונתן רוזן כמוטל, שמתיתם מאביו ודרך עיניו התמימות אנו למדים על חיי הקהילה, שאיפותיהם ומצבם הכלכלי והלאומי של היהודים במזרח אירופה ועל דרך הטלטלות שעברה על אלו שהחליטו להגר לאמריקה, כדי למצוא את דרכם בעולם החדש.
צילום: רדי רובינשטיין
את סיפור המופת הזה, השופע הומור, חכמת חיים וראייה חדה, כתב שלום עליכם עד יום מותו ממש והוא השכיל לתאר בו עולם מלא התרחשויות, מקומות וטיפוסים, כמו שנראה בעיניו של ילד קטן ומיוחד- במינו, ובעיניו של אותו הילד בבגרותו על עולם שאבד…….
היצירה מגיעה לתיאטרון יידישפיל בעיבוד מוזיקלי חדש וקצבי עם תזמורת כליזמרים חיה על הבמה ואחד יענקל'ה בודו, הגדול מכולם, שמשחק את מוטל בבגרותו.
וכדבר הבמאי יונתן אסתרקין "סיפורו של מוטל בן פייסי" שהיה לנו העונג לעבד להצגה צבעונית- מוזיקלית הוא למעשה סיפורו של העם היהודי דובר היידיש ונעשה הכל כדי לשמור עליו לנצח".
ראוי לציין לשבח את משחקם האותנטי של כל שאר השחקנים.
במאי: יונתן אסתרקין
דרמה מוזיקלית  מומלצת.

הוספת תגובה

הוספת תגובה