עמוד הבית » קריסת מערכת הבריאות הצגה "טופס 17"

קריסת מערכת הבריאות הצגה "טופס 17"

צילום: מעיין קאופמן
בואו ניזכר לרגע האם אתם או משהו מבני משפחתכם הגיע למיון בבית החולים ? בטוחני שהתשובה היא כן, עמידה בתור, לחץ של אנשים במיון, המתנה של המון שעות בקיצור יום שלם רק במיון. וחכו זה עדיין לא נגמר, אם אתם מגיעים לאשפוז זו סאגה נוספת ואם אתם משתחררים תמתינו עוד כמה שעות שהפקידה תשחרר איתכם בקיצור סיוט

כן, זו מערכת מסובלת עגומה ומתסכלת. ההצגה טופס 17הינה קומדיה פרועה ובאופן מדויק מראה לנו את האמת מול העיניים. מערכת בריאות "חולה" בישראל.

פרופ' ינק'ה ברבישטיין מנתח עולמי, אמור לנתח חולה ולהשתיל עבורו לבלב. לאור חדשנות שיטת הניתוח, הוא אמור להתפרסם בכל העולם. ובמידה ותהיה הצלחה בית החולים יקבל תקציבים והפרופ'  יקבל הערכה מקצועית. אך, בדרך הוא מקבל מכתב שאין לו אישור לעשות את הניתוח מאחר וקיימים ליקויים מחרידים בבית החולים, אין תקציב ולכן הליקויים לא סודרו. זיהומים, חולים במסדרונות, חוסר תרופות, חוסר כוח אדם, רופאים מקצועיים, אחים.ת אפילו אין לצוות הרפואי קפה ומשרד הבריאות מחליט לאלתר לסגור את בית החולים.

צילום: מעיין קאופמן

ינק'לה עם צוותו המצומצם ד"ר מקופח שאינו קיבל תעודת רופאה (נזרק מהלימודים מבוסניה) ואחות עובדת מעל 20 שנה ללא קידום..  הפרופ' מחליט לשקר ולהסתיר דברים ביחד עם צוותו הקטן. הוא ממנה את ד"ר מקופח להוציא את החולים מהמדרונות ולמצוא מקומות חלופיים, בחדר המתים שמלא במתים מחליט לשים את אחד המתים במעלית שבת שבקושי עובדת עד שיעבור זעם… וזאת על מנת להשתיל ליצחק לבלב חדש ולהציל את חייו, בנוסף ממנה את השומר בכניסה לסניטר שיוצר כאוס אחד גדול בבית החולים.

צילום: מעיין קאופמן

אך, עם כל הרצונות של ינקל'ה שוב הדברים לא זורמים ומגיע חולה אחר בשם יצחק כנעני ללא טופס 17 ותחשבו בעצמכם מה קרה .. קומדיה של טעויות ממשיכות. למרות הכול הצוות לוקח את המושתל המעומד ומחביא אותו בתוך הארון וזאת על מנת שבית חולים יקבל אישור שהליקויים סודרו. את הסוף לא אספר והפעם מבחירה מאחר ואני חושבת שכל אזרח בישראל צריך לראות את ההצגה זה נוגע לכולנו.

צילום: מעיין קאופמן

מערכת הבריאות מתדרדרת מול האזרח הישראלי כולנו מספרים ולא מעבר לכך, אין תקציבים בבתי חולים, הרופאים נוטשים את המערכת מכמות שעות העבודה ביום, חולים ממתינים במיון שעות מרובות היוצרות אלימות של המשפחות בצוות הרפואי. שיוצאים מההצגה ההומוריסטית והשנונה מבינים את כובד המשקל והכאב של המערכת הרפואית מול האזרח בישראל.

הצגה נפלאה, שנונה ומצחיקה, את כל הכאב של המצב הנוכחי הצופים יכלו לעקל דרך המשחק הקומי ואף על פי שהנושא טרגי. קל היה להתאהב בדמויות שעל הבמה.

משחק נהדר של תיאטרון באר שבע

מאת: גיא מרוז

בימוי: אלון אופיר