עמוד הבית » זכיה במקום הראשון, בחברה יוקרתית בעולם המעצבת רקמות, רותם יצחקי

זכיה במקום הראשון, בחברה יוקרתית בעולם המעצבת רקמות, רותם יצחקי

צילום Jutta Klee
הסטודנטית רותם יצחקי מהמחלקה לעיצוב אופנה בשנקר זכתה במקום הראשון בתחרות הרקמה היוקרתית של חברת Hand & Lock הבריטית, הקיימת כ250 שנים ומעצבת ומייצרת רקמות לבית המלוכה ולבתי האופנה והקוטור המובילים בעולם. היא זוכה בפרס של 4000$ ובקורס רקמה בלונדון.

ההשראה לפרויקט הגיעה מהציור "אופליה" של ג'ון אוורט מיליי ושל האומן היפני אזומה מקוטו.רותם סטודנטית בשנה ד' במחלקה לעיצוב אופנה בשנקר לדבריה: "בעבודתי רציתי להגדיש את הניגוד והמעבר בין חיים ומוות, זרימה ותנועה לעומת סטטיות, באמצעות שימוש במגוון צבעים- בהירים ושופעי חיים לעומת כהים וקודרים, וכן על ידי שילוב טכניקות שונות של רקמה.

החולצה עשויה מרקמת smocking, והחלק הקדמי הוא אינטרפרטציה לנהר זורם עם פרחים צפים. רקמתי 'פרחים' ברקמת French-knot ובנוסף עשיתי שימוש בחרוזים ואבני קריסטל. השרוולים משנים את צורתם בעקבות המתיחה בזמן הלבישה ויוצרים שרוולים 'שייקספיריים', מעין רקמת סריג. הגב הפתוח בבגד מגיע מהסצנה בה בגדיה של אופליה צפים בזמן שהיא שוקעת."

צילום Jutta Klee

"התשוקה שלי לאופנה החלה בילדותי, כשנחשפתי לעולם המוזיקה הקלאסית. התחלתי לנגן בכינור כשהייתי בת חמש דבר שעורר בי סקרנות רבה להיסטוריה של יצירות מוזיקליות. כחלק מלימודי המוזיקה נחשפתי לאומנות וללבוש בתקופות שונות, והוקסמתי מההשקעה הרבה בעיצוב ושינוי הגוף ומעבודות היד הייחודיות בכל תקופה".

צילום Jutta Klee

"בשבילי, יצירת בגדים בטכניקות שצורכות זמן רב- עבודות יד כמו רקמה וסריגה, מעלה את הערך של הפריט ויוצרת חיבור ריגשי אצל הלובשת שתוביל למערכת יחסים ארוכת טווח. בעבודותיי אני נוהגת לעבוד בשיטות מסורתיות של עבודות יד ולתת להם אינטרפרטציה אישית משלי".

צילום Jutta Klee