עמוד הבית » חג המצות הלא-שלם: מחכים לחטופים בבית

חג המצות הלא-שלם: מחכים לחטופים בבית

עיצוב שולחן לחג פסח, צילום: הדמיה שירלי חכמון
אני דוחה את כתיבת הכתבה הזו כי אני רוצה שהיא כבר לא תהיה רלוונטית, אני רוצה לעבוד קשה, ליצור תמונות ושהכל ישאר בסוף על רצפת העריכה מחוסר עדכניות. אבל הימים עוברים, חג הפסח – חג החירות מתקרב ולא נותר לי אלא להזכיר לכולנו שיש עוד 133 חטופים וחטופות בעזה שלא יקראו השנה בהגדה ומסמלים את ההפך הגמור מחירות.

ואיך אני עושה את זה? באמצעות עיצוב וסידור שולחן החג בהשראת סמל המאבק להחזרת החטופים  הביתה – הסרט הצהוב (הלוואי, אמן שעד שתעלה הכתבה הם כבר יחזרו הביתה). חג הפסח נקרא גם חג החירות בגלל הסיבה המרכזית שבגינה הוא נחגג – שחרור עם ישראל משעבודו במצרים והשגת חירותו כעם. חירות היא אחד מהערכים המרכזיים ביותר שחג הפסח מזכיר ומבטא – חירות מעבדות, מדיכוי ומגזענות, ומתן זכות קיום חופשי וכבוד האדם.

חג הפסח יכול לשמש לא רק מקור להשראה רוחנית, אלא גם דרך להעלאת המודעות לסבלם של החטופים, ההזדהות עם מצבם והדגשת החובה המוסרית שלנו להמשיך ולפעול למענם עד שישוחררו לחופשי. ואני בוחרת בדרכי שלי לא לשכוח אותם, באמצעות עיצוב שולחן החג. חשוב לדאוג שהעיצוב יישאר מתאים לאווירת החג ולא רק יתמקד בצד העצוב. לשמור על גישה רגישה ומכבדת, אך גם מלאת תקווה.

לפני שנתחיל ברעיונות פרקטיים, אני רוצה להזכיר מה כל כך חשוב בעיצוב שולחן חג. כמו בכל דבר עיצובי, על פניו זה נראה קצת שטחי להשקיע עכשיו בעיצוב שולחן, אבל אנחנו כבר יודעים שעיצוב יכול להשפיע על מצב הרוח שלנו לטובה ולרעה עיצוב דופמין ובמקרה שלנו, גם להעביר מסרים ולשים את המודעות על השולחן (תרתי משמע).

צילום: הדמיה שירלי חכמון

>>> יינות יקב – גת שומרון 

הנה כמה סיבות לעשות זאת:

  1. שולחן חג מעוצב יוצר אווירה חגיגית ומשדר היערכות מיוחדת לאירוע.
  2. עיצוב שולחן החג מאפשר לנו לבטא סגנון עיצובי – אפשר לעצב באיזה סגנון שנרצה, אין חוקים ואפשר "להתפרע" עם צבעים, חומרים, טקסטורות וסגנונות שראינו ואהבנו ובצורה הזו להביא את האישיות שלנו לידי ביטוי.
  3. יצירתיות – עיצוב השולחן הוא הזדמנות לתת דרור ליצירתיות. אפשר למצוא דרכים מקוריות ויצירתיות לשלב אלמנטים, לשלב חומרים ממוחזרים ולהראות כשרון ודמיון.
  4. חווית אירוח מיוחדת – שולחן חג מעוצב מעניק לאורחים חוויה מיוחדת ויוצרת רושם. זה מראה שהשקענו מחשבה ותשומת לב בקבלת הפנים והפקנו אירוח מושקע.
  5. יצירת זיכרונות – שולחן מעוצב צורב חוויה בזיכרון ונצרב בתזכורות החג. צילומים של השולחן ישמשו זיכרונות קסומים לשנים הבאות.
  6. הדגשת המסורת – בעיצוב השולחן אפשר לשלב סממנים עתיקים, חפצים ממוחזרים ואלמנטים המשמרים את המסורת והמורשת המשפחתית או התרבותית.
  7. חיבור לטבע – בעזרת חומרים טבעיים כמו ענפים, עלים, פירות ופרחים – השולחן יכול ליצור קשר עם הטבע והאביב.

 

צילום: הדמיה שירלי חכמון

 

והכי הכי חשוב – הוא מאפשר לנו להעלות תמונה פוטוגנית לרשתות החברתיות

מעצבים שולחן חג בהשראת הסרט הצהוב – סמל למאבק להחזרת החטופים

דבר ראשון – לקנות גליל סרט צהוב באחת מחנויות הסטוק – הוא ישמש אותנו רבות.

מעבר לזה, לא צריך לקנות משהו באופן מיוחד – אפשר להשתמש במה שיש בבית מבחינת כלים וטקסטיל, רק צריך לשמור על עקרון של הרמוניה – עד 3 צבעים שונים (חוץ מהצהוב של הסרט), זכוכית לא נחשבת לצבע אלא לחומר.

מפה

מפה היא הבסיס לכל שולחן חג ובדרך כלל קובעת את הטון. למרות שלבן זה הצבע החגיגי הקלאסי, אפשר ללכת על כל צבע של מפה שיש לכם ולתת ניגודיות לצלחות לבנות למשל. אם אתם קונים מפה במיוחד, חפשו אחת כזו שמשלבת גם אלמנטים צהובים או שמשתלבת יפה עם צבע צהוב.

מפיות

חפשו מפיות שמשלבות בתוכן אלמנט צהוב והניחו אותן על הצלחת בתוך חבקי מפיות או חתיכת סרט צהוב קשור.

פרחים

אפשר לקטוף פרחי בר צהובים כמו סביון שפורח עכשיו בכל מקום שיש טיפה אדמה, או לקנות חמניות ולפזר אותן על השולחן, או לשים באגרטל שישמש כמרכז השולחן.

נרות

נרות מוסיפים הרבה לאווירה ומסמלים את אור התקווה להחזרתם של החטופים. אל תקנו במיוחד, קחו את אלה שיש לכם ועטפו אותם בסרט צהוב. אם בכל זאת אתם רוצים לקנות, חפשו נרות משולבים עם צבע צהוב או נרות בצבע אחיד שידגיש את הצבע הצהוב שכבר יש על השולחן. אפשר לפזר אותם באקראיות או ליצור "מרכז" שולחן.

סמלי החג

נסו לשלב אלמנטים מסמלי החג כמו אגוזים, מצה, הגדות ואפילו עלה של זית כסמל לשלום, ובסוף בסוף תראו איפה אפשר להוסיף עוד נגיעות של צהוב עם הסרט שקנינו. עיקר העניין בשולחן חג מעוצב הוא לשלב צבעים, טקסטורות ודוגמאות יפות בצורה מאוזנת, בשילוב ביטוי אישי ויצירתיות. שולחן חג מעוצב צריך להיראות חגיגי, נוצץ ומזמין ובשנה המיוחדת הזו גם להיות תזכורת לאחים שלנו שעדיין חטופים בעזה.

טיפים חשובים לארגון השולחן בצורה נכונה:

למקם את הפריטים החשובים במרכז במוקד תשומת הלב.

לשמור על איזון וסימטריה בחלוקת הצבעים והאלמנטים.

להשאיר מרווח סביב כל פריט כדי שלא יהיה צפוף מדי.

להקפיד על משטחים נקיים ולא עמוסים מדי.

והכי חשוב: להשאיר מקום לצלחת פסח ולצלחות הגשת האוכל. חג שמח, בשורות טובות והלוואי שצהוב יחזור להיות סתם צבע שאני מאוד אוהבת. מכירים מישהו שהכתבה הזו יכולה להועיל לו? שתפו אותו.

מאת שירלי חכמון היא מעצבת פנים שמאמינה בעיצוב מותאם לאנשים, לסיטואציות ולזמנים ופחות טרנדים (למרות שהיא גם חוטאת בזה לפעמים). מאמינה בעיצוב פונקציונלי ואסתטי שמצד אחד מספק את כל הצרכים ומצד שני גורם לתחושת וואו.

 

תגובה

הוספת תגובה