עמוד הבית » מסורת רבת דורות של תבלינים: סיפור משפחת זארובי

מסורת רבת דורות של תבלינים: סיפור משפחת זארובי

תבליני זארובי, צילום: נעמה משיח כהן
בין סמטאות נצרת העתיקה, ניצבת חנות קטנה שממנה נישא ריח סגולי של תבלינים טריים. זוהי נקודת המוצא של סיפור המשפחה המופלא של זארובי - דינאסטיית תבלינים ידועה שנמשכת כבר שלוש דורות.

הכל החל עם סבא סלים, סוחר זרעים ותבלינים בתחילת המאה ה-20. סלים צבר ידע עצום בתחום התבלינים כשסחר בהם ברחבי האזור על גבי סוסו ושיירות גמלים. את הידע הזה העביר לבנו שהמשיך בעקבותיו ופתח בשנת 1992 את העסק הראשון בנצרת. אך זה היה נכדו חלאד, שקיבל את המשרה להפוך את העסק המשפחתי לתעשייה אמיתית. "גדלתי בין שקי תבלינים וריחות מיוחדים," מספר חלאד. "מגיל צעיר הכרתי את הסודות הכמוסים של התבלינים השונים. כל תבלין יש לו סיפור משלו."

בהשראת סיפורי העבר המשפחתיים, חלאד המשיך להרחיב את העסק והפך אותו למפעל תבלינים גדול. בתהליך ידני מסורתי, התבלינים נקטפים, נלקחים לייבוש ולאריזה בשקיות ומיכלים אטומים כדי לשמר את הטריות והארומה המרעננת. היום, מפעל זארובי הוא אחד המובילים בתעשיית התבלינים בישראל והתבלינים שלהם משמשים ברחבי הארץ. אך בלב החברה, נותר אותו רוח של מסורת, סיפורים ואהבה לתבלינים שהונחלה מדור לדור במשפחת זארוב.

להלן מספר תבלינים שיכולים להעשיר ולתבל את שולחן החג בחג הפסח

מטחנות מלח

זארובי מגוון מטחנות מלח כולל תערובות תיבול בטעמים מיוחדים וייחודיים, להעשרת טעמים בבישול וגם באפייה. המטחנות יפות להגשה על שולחן האירוח להוספת תבלון לפי הטעם האישי. אריזות המטחנה הקטנות של זארובי מציעות פתרון מושלם. התבלין נטחן אך ורק סמוך לשימוש בו וכך נותר טרי ומפיץ ארומה. נפלאה בעת טחינתו.

מטחנות מלח, צילום: נעמה משיח כהן

>>>דוג מן – סרט של לוק בסון 

טרייל מיקס עם צימוקים בשוקולד

מוצר פרווה to go לטיול בטבע, פעילות ספורט, נשנוש טעים ללימודים ושעות הפנאי ושילוב בקינוחים. ארוז בנספק, מכיל אגוזים טבעיים, פירות יבשים וצימוקים בשוקולד.

טרייל מיקס 220 גרם, צילום: כפיר עינב

 

פיצוחים, צילום: נעמה משיח כהן

 

תבליני "הסודות" של זארובי 

מגוון של עשרות תבלינים ותערובות תיבול. לפי המתכונים הייחודיים שנרקחו במפעל תחת המותג. תפקידם של התבלינים הוא לשפר ולשדרג מאכלים. בכל מתכון יש להשתמש במדויק בסוגים ובכמויות התבלינים שרשומים בו. אולם כאשר אין לנו הנחיות באשר לשימוש בתבלינים, נוכל לשדרג את המתכון על ידי ניסוי וטעייה. כל עוד לא יוצרים ניגודים חדים מדי בין טעמים וריחות דומיננטיים, התוצאה תמיד תהיה נפלאה.

זארובי  החלה לשנות את כיוונה ממוצרי תבלינים ופיצוחים קלאסיים לטובת מוצרי בריאות ופינוק חדשניים. במסגרת השינוי, היא מציעה ללקוחותיה מגוון רחב של מוצרים בריאים כמו גרנולה, ג'לי ממקורות טבעיים, שיבולת שועל, תערובות צ'יה איכותיות ומוצרים על בסיס פשתן. במקביל, החברה משיקה סדרת מיקסים מיוחדים ומוצרי פינוק אישיים חדשניים לשוק, כמו שקיות תירס עם כפית בתחתית לנוחות הצרכנים. מהלכים אלו מיועדים לספק לצרכנים ולקמעונאים מוצרים עדכניים, בריאים ומפנקים. יש לציין, השינוי בכיוון העסקי משקף את המגמות העכשוויות של הדגש על אורח חיים בריא לצד הביקוש למוצרי פינוק איכותיים. התפיסה החדשה של החברה מכוונת להציע פתרונות ייחודיים ומגוונים עבור שני הצרכים הללו.

כשרות: המוצרים מאושרים בכשרות לנדא, בד"ץ בית יוסף והרבנות עפולה.

ניתן להזמין באתר: ttps://zarubi.store

טיפים לבחירת תבלינים 

בכדי לשמר את הטעמים והארומות הטריים של התבלינים, חשוב לבחור מוצרים באריזה אטומה היטב. אריזה כזו מונעת חדירה של חמצן, לחות ואור שעלולים לפגוע באיכות התבלין. כך, התבלין נשמר טרי וריחני לאורך זמן רב יותר, מה שמאפשר לכם ליהנות מטעמים עשירים בכל ארוחה. בחרו בתבלינים איכותיים ובאריזה אטומה כדי להפיק את מרב החוויה מארוחות החג המשפחתיות. טעמים עשירים וריחות משכרים ישרו אווירה חגיגית ויהפכו את הארוחה למרגשת ובלתי נשכח

בחג הפסח הוא זמן מרגש של התכנסות משפחתית וארוחות חגיגיות. התבלינים הנכונים יכולים להעשיר את חוויית הארוחה ולהפוך אותה לבלתי נשכחת.

חג שמח