עמוד הבית » חומרים פעילים היוצרים שינוי בעור בקוסמטיקה המודרנית

חומרים פעילים היוצרים שינוי בעור בקוסמטיקה המודרנית

צילום: unsplash
אז עד לפני 10 שנים בערך ביקור בקליניקות לקוסמטיקה זו הייתה חוויה בעיקר לפינוק, חווית ספא כזו או אחרת ושימור של מראה עור מטופח,טיפולי פנים שגרתיים, במקסימום - קליניקה יוקרתית הייתה מחזיקה מכשיר להסרת שיער או איזו טכנולוגיה חדשנית לתקופה של אז. הקילופים,החידושים,והטיפול בבעיות עור היו שמורות לרופאי העור ולמשחות במרשם.

עם ההתקדמות הטכנולוגית והמדעית בעולם ובמיוחד בישראל נכנס לשוק הקוסמטיקה המושג "חומרים פעילים" ו"טיפול בבעיות עור".הקוסמטיקאי והקוסמטיקאית הוכשרו וקיבלו לידם כלים אמתיים לגשת לבעיות עור ולטפל בהם.

צילום:pexels

>>>על מיניות ורגש 

הידעתם שישראל היא מעצמת קוסמטיקה עולמית?

חברות ישראליות רבות כמו KB PURE ,כריסטינה,HL , GIGI ,PORTCARE  ועוד רבות מופצות בשוק האסייתי, האירופאי והאמריקאי בצורה מסחרית. אני בטוח ששמעתן ושמעתם על כל מיני שמות כאלה ואחרים של חומרים פעילים ואולי לפעמים התביישתם לשאול, או שלא בדיוק ידעתם במה מדובר, אז מילון קצרצר לחומרים הפעילים הכי מדוברים בקוסמטיקה העכשווית:

רטינואידים/רטינול :נגזרת כימית ופעילה של ויטמין A הידוע ביכולתו לחדש את העור בצורה עוצמתית. הרטינול נותן "פקודה" לתאי העור להתחדש יותר מהר ולהתחלק יותר מהר, וככה בעצם אנו מקבלים התחדשות עור נפלאה, מהירה ומראה עור בריא וקורן, שיפור במראה צלקות והוא משמש ככוח עזר בהחלמה לאחר ניתוחים שונים, (מתיחת פנים וכו') בגלל שהרטינול הוא חומר קוסמטי שחודר למחזור הדם,יש מניעת שימוש בו לנשים הרות ומניקות.

חומצות אלפא-הידרוקסיות AHA :שם המשפחה הכולל של החומצה הגליקולית, לקטית, ציטרית, טרטרית, פיטית,מלית, אזלאית ועוד, לכל חומצה מטרה שונה בשימוש ואיש המקצוע יודע להתאים את הנכונה ביותר. הן נמצאות בשילובים וריכוזים שונים בתכשיר אחד שמטרתו הכללית של העור היא חידוש, הבהרה, שיפור גוון ואיזון. תפקידן המרכזי של החומצות האלפא הידרוקסיות הוא לפרק את הקשרים הבין תאיים ולגרום להנשלה של תאי עור , מבחינה הגיונית – התאים אחוזים אחד בשני והפעלת כוח חיצוני עליהם לגרום להיפרדותם וכך נקבל הנשלה של התאים ולבסוף חידוש ועבודה על הטקסטורה של העור

ויטמין C/חומצה אסקורבית: נוגד חמצון מעולה והכרחי בכל תכשיר,ויטמין C שומר על העור מפני מזהמים הנמצאים בסביבה שלנו ומונע מהם לפגוע בעור שלנו.מבלי קשר שויטמין C נמצא בתוך כמעט כל תכשיר שקיים,ישנם תכשירים המכילים 5-10% של ויטמין C,שזה המון! מדובר בנגזרת כימית יציבה ופעילה שביכולתה לגרום לשינויים של ממש.בריכוזים כאלה אנחנו יכולים לשקם עור פגוע והרוס,לחזק מערכת חיסון עורית,לתת בוסט אנרגיה לעור חסר חיות ואפרורי ולקדם תהליכי הבהרת פיגמנטציה שונים.

חומצה טראנקסמית TXA: היא נגזרת סינטטית שמיוצרת במעבדה ומופקת מחומצנת האמינו ליזין, בעלת יכולות פעילות מדהימות בהבהרה של פיגמנטציה וטיפול מקיף בה.

צילום:pexels

 

בעשור האחרון נכנסה לשימוש בעיקר אצל רופאי עור, משום שהיא מחקה פעילות של חומר ההבהרה הרפואי "הידרוקינון" מבלי לגרות את העור ולפגוע במנגנון המלנין הטבעי של העור ובמערכת החיסון העורית , והרכיב TXA נותן מענה לכל אותן אלה שרגישות להידרוקינון.כמה חברות קוסמטיקה מקצועיות הן חלוצות בהבאת התכשיר הזה לקוסמטיקאי ולצרכן הסופי כמו התכשיר TXA MELA של חברת PORTCARE הישראלית,המטפל בפגמנטציות שונות. קיבלתי את התכשיר להתנסות , ואני יכול להעיד ששימוש של 30 יום גרמו לעור שלי להיות עם מלא ברק, לאחד לי את הגוון באופן משמעותי, והכי חשוב אני קוצר מחמאות מאנשים.

חומצה היאלורונית: כל חברה קוסמטית מתהדרת בה וחלק מבטיחות הרים וגבעות, מדובר חומצה היודעת לאגור מים , תדמיינו מחסני לחות רבים בעור שלנו ששומרים על נראות זוהרת רכה ובריאה בעור שלנו , מעולה לשימוש במיוחד בזמנים כאלה שמזג האוויר יבש, מתאימה לכולם וטובה לכולם, בעניין המילוי של הקמטים והקמטוטים-מדובר על שימוש שלה בהזרקה רפואית לעומק שכבות העור,שם החומצה סופחת אליה מים,המולקולה שלה גדלה וככה מקבלים את המראה המלא יותר, במריחה כל מה שנשיג משימוש בחומצה היאלורונית זה העלאת רמת המים בעור, שזה נפלא- כי חלבוני העור צריכים סביבה מימית על מנת להבנות בצורה תקינה.

צילום:pexels

 

אז אלה החומרים הקוסמטיים המביאים בשורה משמעותית בשיפור של נראות העור, הם פעילים יעילים ומקצועיים המותאמים אישית לכל מטופל ומטופלת.

נתראה בכתבה הבאה.

מאת אסף אלחרר, מומחה לקוסמטיקה טיפולית ומדריך להכשרה מקצועית לקוסמטיקאיות.

מוזמנים לעקוב אחרי ואחרי הקליניקה שלי באינסטגרם: @asaf__clinic