עמוד הבית » חופשה בכפר סאלד – סיפור של מקום

חופשה בכפר סאלד – סיפור של מקום

צילום: נעמה משיח כהן
היציאה מהעיר גורמת לי לחייך, מרחבים פתוחים, להשקיף על הנוף, לחוש את האויר הצח והקריר באפי בנגיעות של רוח מלטפות את גופי ומרוממות את רוחי. הגעתי בערב לכפר סאלד, המקום שקט, התאורה עמומה. מקום שקל להתאהב בו, אהבה ממבט ראשון. כאן השלווה והרוגע עוטפים הכל בהתמזגותם.

כפר סאלד – היסטוריה

הכפר סאלד שוכן באמצע הגליל העליון, למרגלות הגולן בעמק החולה. הקיבוץ נוסד ב – 1942 ונקרא ע"ש הנרייטה סאלד. חברי הקיבוץ  עסקו תחילה בחפירת בריכות דגים, נטיעת מטעים וגידולי שדה. במקביל לעבודת האדמה של חברי הקיבוץ, נוצרה תרבות מקומית רוחנית, אשר התבססה על שירה ונגינה. השלאגר הנפוץ ביותר היה "המנון כפר סאלד", יצירה אישית של חברי הקיבוץ.

צילום: פרטי

אירוח בכפר

היחידות בכפר מתאימות למשפחות, למטיילים, פנסיונרים, קבוצות, זוגות צעירים, במחיר לכל כיס. החדרים נקיים, מאובזרים לכל המשפחה,  במטבח יש מיקרוגל, קומקום, אביזרי מטבח ומקרר. מערכת ישיבה מחוץ לחדר, למשפחה. לטובת הקרניבורים שבינינו, קיים במקום מנגל.

צילום: יחצ

בערב החלטתי לחוות את ההווי החברתי בערב באזור. נסעתי למקום שנקרא "הפטריה". נכנסתי לבר המציע אוכל  ומגוון בירות ואלכוהול. בר מקומי ונעים. ישבתי שם ולגמתי מהבירה התוססת, אוירה נעימה. מומלץ בחום להתערבב עם הקהילה המקומית.

בבוקר הקצתי מוקדם, פתחתי את דלת החדר לאיטי ותוך כדי כך, נגלו אלי ניצנוצים של של קרני שמש רכות שליטפו את פני בליווי סימפוניה של ציוצי ציפורים המתעוררות כמוני אל הבוקר הקסום. במבט מהיר לכדו עיניי את הנוף הפסטורלי. טיילתי בשבילים של  הקיבוץ, מתבוננת סביב במדשאות, לנוכח מרבדי הפרחים הצבעוניים. אלה הם רגעים שהכי כיף להצטלם בהם, להנציח את הרגעים הללו ולשמור את הזיכרונות בטלפון הנייד. בהליכה קלה הגעתי לחדר האוכל.  זה כבר לא האוכל הקיבוצי, אלא אוכל של מלון, טעים, מזין וטרי. בטני התמלאה בארוחה נפלא.

צילום: פרטי

מחירים:

390 ₪ באמצע השבוע לזוג, 550 ₪ לסופ"ש, אורחים חוזרים 10% הנחה. הכפר בעל 31 יחידות אירוח ממוזגות, חדרי סטנדרט, 4 דירות למשפחות גדולות.

היכן לטייל באזור:

בכניסה לקיבוץ מומלץ להיכנס ל"גן של צביקה" – גן פסלים מרהיב, הטובל בתוך מרבדי דשא ירוקים. הגן משלב כלים חקלאים מהתקופה ההיסטורית, ומשקיף על עמק החולה והרי נפתלי.

צילום: עצמי

אתר החרמון עדיין מושלג, אגמון החולה, נחל תל דן, נחל הבניאס (הליכה במים),נחל עיון, צוק מנרה, מרכז קנדה, טיולי ג'יפים וטרקטורונים. ניתן לטייל באזור בכל עונות השנה.

 העגלה של גיל בגליל:

בימי חמישי, שישי ושבת, בכניסה לקיבוץ, ישנה עגלה של גיל בגליל, לצד חומוס הנטחן במקום. טעים וטרי – לא לפספס! פשוט ללקק את האצבעות.

צילום: פרטי

ייחודיות הקיבוץ עושה חיבורים של אנשים מהקיבוץ מתוך האומנות שלהם. ציירים, צלמים, אשר עובדים מהבית. וכך הכרתי את המרפסת של שרה.

המרפסת של שרה

שרה שמיר סטנדאפיסטית, הופיעה על במות בארץ. השחקנית מגוללת מופע הנקרא "פרצופים" על חייה המשפחתיים. שרה מספרת את סיפורה גם על תקופת הקורונה. בסגר הראשון מצאה את עצמה בחוסר מעש והיתה צריכה למצוא את עצמה מחדש. נקודת מפנה שגרמה לה להיות יצירתית. היא הוזמנה בתקופה זו לצייר בבית ברמת אביב, הגיעה לשם מצוידת בארגז עם צבעים וקיבלה תמורה על עבודתה.

צילום: פרטי

שרה הבינה שזה רגע שיכול לחזור על עצמו. שימוש בכישורים שלה מובילים אותה לדייק ולחדד וגם להתפרנס. משם הדברים התגלגלו. שיפוץ עליית הגג המשקיפה לפסגות של הרי נפתלי ועמק החולה, הפך בשבועיים לצימר מופלא וקסום. שרה החלה לארח אורחים, במקביל הכינה ארוחות בוקר בעבודת יד וכתבה את המופע.

צילום: עצמי

שרה מספרת באור חיובי ומצחיק על זוגיות, בית משפחה, ילדים, כלות וכן גם על החמיות. המטבח הפולני מול המטבח המרוקאי והפערים ביניהם. שרה יצרה סלוגן "בוא להגיע לגליל למרכז העולם". היא ראתה בעיני רוחה את מקום מגוריה כחלק מהמרכז ועם הזמן החלו אורחים לזרום לביתה הציורי.שרה סוגרת את המופע בחתימה "כמה חשוב לדבר על טוב, מה שאין הוא אין ומה שיש זה המון ויש כל כך הרבה המון, כשנהיה בהודיה – הוא רק יגדל".

צילום: עצמי

 

למי מתאים: ימי הולדת, ועדים, קבוצות חברים ועוד.