עמוד הבית » העיר עכו הינה אחת מהפנינים האורבניות והתרבותיות של מדינת ישראל ואגן הים התיכון

העיר עכו הינה אחת מהפנינים האורבניות והתרבותיות של מדינת ישראל ואגן הים התיכון

מסעדת ROOTS, צילום: רותס
העיר נמצאת בתנופת פיתוח וצמיחה מואצת ומציעה אטרקציות חדשות ברוח צעירה, בועטת, קלילה ומקומית.
יחודה של עכו, באוצרותיה הטבעיים, בהיסטוריה המבצבצת מכל פינה ומכל אבן אך גם במרקם האנושי המיוחד שבה. יהודים וערבים, עולים חדשים וותיקים, תיירים מן הארץ ומחו"ל ואלפי הסטודנטים – כל אלה, יחד עם ריחותיה, תבליניה, מאכליה המיוחדים והכנסת האורחים המסורתית, הפכו את עכו לאחת מאבני חן הנדירות הקיימות בעולם. נמל עכו ואזור הטיילת עברו שיפוצים נרחבים בהשקעה כוללת של 30 מיליון שקלים.
ההתחדשות בעיר התבטאה בהקמתן של בתי מלון ומתחמי צימרים חדשים כדוגמת מליסינדרה,  Jozafin ,Ayatana, מסעדות חדשות – מינא קפה, רות'ס הכשרה ורוף טופ סאמא – נמל משופץ, שוק מקומי, גלריות אמנות חדשות – 'Naomea' 'אורקה', 'משמעות' ועוד.מלון חדש שנבנה בימים אלה, הוא מלון חאן אל עומדן של האחים נקש שיכלול 100 חדרים. הבנייה כפופה לשימור העתיקות בשטח.
עכותיקה, צילום: עיריית עכו
באזור התעשייה עומד מרכז מבקרים של מותג תכשיטי היוקרה Holy Gems בו מגלים את אבני החן שנמצאו ונזכרו בישראל לראשונה בהיסטוריה -" אבני חן מסוג ספיר, גרנט, ספינל ואבן החן הנדירה 'כרמל ספיר'. הביקור במתחם כולל סיור מודרך.
העיר עכו גם מציעה למטיילים בה תיירות עתיקת יומין ב: אולמות האבירים – אולמות ששימשו בעבר ללינה ואכילה עבור מסדרי הצלבנים שהתקיימו בעכו והתגלו בשנות ה60 של המאה ה20 ובה נמצאים שרידיה של המצודה ההוספיטלרית מתקופת הצלבנים.
אולמות האבירים מנוהלים תחת החברה לפיתוח עכו העתיקה, בראשותו של מנכ"ל החברה – יובל פורת.
העיר מהווה מוזיאון פתוח יחיד במינו המאפשר למבקריו לראות שילוב ייחודי של אורחות חיים ותרבויות שונות בעיר מודרנית המצטיינת באווירה של חופש תרבותי, לצד ובתוך עיר עתיקה בת כ-4000 שנה הכוללת את ימי הביניים, התקופה הצלבנית. הממלוכית, העותמאנית, המנדטורית ועד הקמת המדינה ומלחמת העצמאות.
לפי צפייתו של ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, העיר עכו תיהפך בשנים הבאות לאקו-סיסטם עירוני יוצא דופן המשלב תיירות בינלאומית, בילוי ופנאי, תרבות, אקדמיה, הייטק וחדשנות.
לחוויית אירוח יוצאת דופן,
בואו לעכו.