עמוד הבית » חמישה פרמטרים לבחירת רופא שיניים

חמישה פרמטרים לבחירת רופא שיניים

צילום pexels
השיניים כואבות ואתם מבינים שאין ברירה. הגיעה הרגע לבקר את קליניקת רפואת השיניים שלכם. אם הרופא הקבוע שלכם פנוי בתקופה הזו אין יותר קל מזה. אך מה אם הוא אינו פנוי או שהמחיר המבוקש על טיפול השיניים גבוה מדי? זה הזמן למצוא את הרופא החדש שיחזיר לכם את החיוך הגדול לפנים. אספנו עבורכם מספר שאלות שכדאי לשאול לפני שאתם קובעים תור.

מה רמת הניסיון של הרופא המטפל בכם?

כל קליניקה מעסיקה רופא שיניים ושיננית. אך, חלק מהקליניקות מעסיקות גם רופאי שיניים מתחילים שמבצעים את הפעולות הבסיסיות כמו סתימת חורים, הלבנת שיניים וניקוי שיניים. אם אתם מגיעים לרופא לטיפול מורכב יותר כדאי לוודא כי הרופא שיטפל בכם בפועל יהיה בעל ניסיון מספק בתחום. בדרך כלל תוכלו לקבוע פגישת אבחון ראשונית לפני הטיפול ולגלות יותר פרטים על הרופא המטפל. תוכלו גם לשאול את השאלות הללו עוד בטלפון כאשר אתם מזמינים את התור.

בחרו קליניקת שיניים עם המלצות

כמו בכל תחום גם ברפואת שיניים אתם יכולים למצוא ביקורות והמלצות ברשת. כדאי לבחור רופא שיניים שהספיק לצבור המלצות ממטופלים במרפאה בשנים האחרונות המציינות את איכות עבודתו, הזמן שהקדיש להם ואפילו השירות שקיבלו משאר הצוות במרפאה. כך, תוכלו לדעת שאתם בידיים טובות עוד לפני שפסעתם למרפאה בפעם הראשונה. כיצד מוצאים את ההמלצות הללו? תוכלו לחפש בגוגל את שם מרפאת השיניים ולהוסיף את המילה "ביקורת" לחיפוש. בנוסף, ישנם אתרים המדרגים את מרפאות השיניים בכל עיר ומפרסמים חוות דעת אמיתי מלקוחות.

עשו סקר מחירים

אם אתם יודעים מה הטיפול אשר לו אתם זקוקים, אתם יכולים לעשות סקר מחירים לטיפול זה בין כמה מרפאות. נכון, מחיר הוא לא האינדיקציה היחידה כי מדובר במקום הנכון עבורכם, אבל קיים הפרש משמעותי בין המחיר שגובה קליניקה גדולה ומפוארת למחיר שתגבה קליניקה קטנה יותר. לצד המחיר כדאי לבדוק גם את דרך התשלום המוצעת (תשלומים בהמחאות, כרטיסי אשראי או מזומן בלבד) ולתכנן מראש את התקציב שלכם עוד לפני הטיפול.

בדקו האם יש תור זמין לטיפול שאתם זקוקים לו

חשוב לשאול את הקליניקה שבה אתם מעוניינים לבצע את טיפול השיניים מתי יש להם תורים זמינים לטיפול. אם מדובר בטיפול חירום, אינכם רוצים לחכות שבועיים־שלושה לתור. טיפולים מורכבים וארוכים יותר בקליניקה מומלצת שאינם מוגדרים כטיפול חירום, ניתן כמובן לבצע גם חודש או חודשיים מיום קביעת התור. במקרה זה, זכרו לבקש שאם מתפנה תור מוקדם יותר שיתקשרו אליכם.

לפני שאתם מתחייבים לטיפול בקליניקה כלשהי, נסו לקבל הערכה כמה זמן הוא יערך. האם הוא כואב והאם נדרשת הרדמה מקומית לפני הטיפול? כך תוכלו לדעת האם ניתן לקבוע את הטיפול לפני יום עבודה או שעליכם לקחת יום חופש בתאריך זה.

טיפול שיניים אסתטי? בקשו לקראות תמונות של "לפני" ו"אחרי"

חלק מטיפולי השיניים כיום הם טיפולים קוסמטיים. טיפולים אלה יכולים לכלול אורתודנטיה (יישור שניים), הוספת ציפוי חרסינה לשן, סגירת רווחים בין השיניים וטיפולים דומים. קליניקות בעלות ניסיון בטיפולים כאלה יוכלו להציג לפניכם מגוון רחב של תמונות "לפני" ו"אחרי" של לקוחות שביצעו טיפול מוצלח. בדרך כלל באתר האינטרנט של אותו רופא תוכלו לראות תמונות אמיתיות שיסייעו לכם להעריך את איכות הטיפול שתקבלו.

לסיכום, לפני שבוחרים רופא שיניים חשוב לבדוק את ההמלצות על הרופא, את זמינותו, את איכות הטיפול ואת המחיר המבוקש לכל טיפול שיניים. כך, תוכלו לבצע בחירה מושכלת וליהנות משיניים בריאות ויפות.