עמוד הבית » תרגיעו את הבטן עם ארבע חליטות מומלצות לעיכול

תרגיעו את הבטן עם ארבע חליטות מומלצות לעיכול

צילום pexels
כולנו סובלים מדי פעם מכאבי בטן, מנפיחות ומתחושה של מלאות שנובעת מבעיות עיכול שונות. התזונה המערבית המודרנית הכוללת מזון מהיר בייצור המוני וחומרים משמרים, עלולה להביא איתה שלל בעיות ומיחושים כשהגוף שלנו משלם את מחיר המזון המעובד

למרות חוסר הנוחות, ברוב הפעמים אין סיבה לרוץ לרופא ולבקש תרופות, וכדאי לנסות את הצמחים שיכולים לעזור לכם להרגיע את הבטן ולהחזיר לעצמכם את תחושת הנינוחות והפעולה הטבעית של הגוף. הנה המלצה על כמה חליטות תה שיעשו לכם טוב.

התה היפני

בחיפוש אחר מזונות הבריאות הטבעיים שמסייעים לגוף האדם, בשנים האחרונות עלה שמו של התה היפני כמזון על שנמצא בשימוש כבר מאות שנים ביפן, והתפשט לכל רחבי העולם. תה מאצ'ה הוא בעצם אבקה שאותה מכינים מטחינת עלי תה ירוק צעירים שעוברים תהליך גידול שונה המגביר את הריכוז של החומרים הבריאותיים בצמח. עלי התה הצעירים נקטפים, מיובשים ונטחנים באבני ריחיים לאבקה אשר מכילה את כל חלקי העלים עם יתרונותיהם.

האבקה המתקתקה מעט משמשת לשתייה ואפילו ניתן להוסיף אותה למזונות, לשייקים ולקינוחים. האבקה נחשבת למעוררת בשל כמות הקפאין המצויה בצמח, ועם זאת היא משרה שלווה, מספקת ריכוז, מאזנת את הגוף, גורמת לשריפת שומנים מוגברת ומסייעת לעיכול מהיר יותר. החומר הנמצא בתה הירוק קיים גם באבקת המאצ'ה אך בריכוז גבוה בהרבה, כך שהוא נלחם ברדיקלים החופשיים ונחשב למשקה בריאות וכ"סופר פוד" מבוקש.

המרגיע הטבעי

את צמח הקמומיל כולנו מכירים כהמלצה לסיוע בכאבי בטן אצל תינוקות וילדים, ומה שטוב לקטנטנים טוב בהכרח גם לגדולים. קמומיל (בבונג) הוא צמח המשמש רבות ברפואה הטבעית ופרחיו הצהובים החלוטים ידועים כמעודדים את פעילות העיכול בנוסף להיותו יעיל בחיטוי ובמניעת דלקות. שמן הקמומיל ידוע ברפואה המסורתית כמסייע לטיפול במגוון בעיות עיכול, בהן אולקוס. הקמומיל ידוע כבר אלפי שנים, עוד ברפואה השבטית, כמרגיע טבעי לגוף ולנפש ומקובל להמליץ לשתות אותו גם לפני השינה כדי להשרות רוגע ונינוחות וסיוע בהירדמות קלה. לקמומיל טעם מיוחד וארומה ייחודית שאותה ניתן להמתיק בדבש או בסוכר.

זרעי שומר

את השומר אנו מכירים בעיקר כירק שטעמו אניס ומיוחד המשמש כתוספת לסלט, לתבשילים או כנשנוש רענן וטרי כמו שהוא אם אוהבים. אך לזרעי השומר יש יתרונות רבים יותר מהצמח המוכר. יתרונות נוספים אשר ידועים לאורך השנים כטובים ומסייעים לבריאות. זרעי הצמח החלוטים מסייעים במקרים של כאבי בטן, גזים, תחושת נפיחות ובעיות עיכול שונות וממריצים את מערכת העיכול. לאורך ההיסטוריה שימשו זרעי השומר לטיפול במגוון בעיות בריאותיות הקשורות בעיכול, ואפילו היום ניתן למצוא במקומות שונים בעולם, בעיקר בהודו, זרעי שומר המוגשים לשולחן בסיום הארוחה כדי לסייע בעיכול בריא ומהיר יותר של המזון.

ליקריץ – לא רק ממתק

הליקריץ, הידוע גם כליקוריש, ליקריץ' או בעברית שוש קירח, אינו רק הממתק השחור המוכר בטעם אניס. טעמו המיוחד הפך עם השנים לממתק ולתוספת גיוון למאכלים כתבלין. הצמח הטבעי משמש ברפואה המסורתית כתרופה טבעית למגוון בעיות, בהן דלקות וכיבים במערכת העיכול, צרבות, שיכוך כאבים, הקלה על עוויתות, חיזוק המעיים ומערכת העיכול.

התמצית לשימוש בשתייה מופקת מכתישת שורש הצמח ובישולו, לכך ניתן להוסיף המתקה או צמחי מרפא נוספים. את התמצית או התיון ניתן לחלוט במים ולזכות במשקה מרענן ומרווה. ברפואה המסורתית ואפילו עד ימינו אלה, הליקריץ נחשב כצמח המסייע לכאבי מחזור ולנפיחות בבטן הנפוצה בקרב נשים ונערות במהלך התסמונת הקדם וסתית.

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה