עמוד הבית » חמת גדר – מעיינות חמים בחורף בילוי לנשמה

חמת גדר – מעיינות חמים בחורף בילוי לנשמה

צילום: באדיבות חמת גדר
גיבושון משפחתי: אני בטוחה שקראתם הרבה כתבות על חמת גדר, ביליתם שם בחוג המשפחה או עם חברים קרובים או סתם טיול זוגי, עדיין יש למקום מה להציע. האלטרנטיבה הכי נכונה, בתקופת החורף ואחרי תקופה כל כך מאתגרת של הקורונה. החלטתי שבשבת ניסע בחיק המשפחה, לגיבושון קטן למקום טבעי, לתת מרגוע לגופנו. בפה אחד משפחתי הסכימה. קמנו בבוקר מוקדם, התארגנו, הצטיידנו בבגדי החלפה, חלוקים, כלי רחצה, קנקן תה ירוק, נשנושים לילדים ויצאנו לדרכנו.

הנסיעה צפונה בכביש 6  הייתה מלווה בגשמים, עננים אפורים יפיפיים ולאורך כל הדרך נופים ירוקים מול העיניים. הנסיעה בבוקר ארכה מהמרכז ועד לחמת גדר, כשעה וחצי ללא עצירה. הגענו למקום, אוירה נעימה שקטה, הלכנו בשבילים ירוקים עד לכניסה למרחצאות. במראה ממבט על נשקף נוף הררי וקסום, אל מול המרחצאות בריאותיים, מקום פסטורלי ומסביב צמחיה טרופית מרחצאות ענק במים טרמו מינרליים חמים, הידועים בסגולות המרפא שלהם. הרגשה של חו"ל.

המרחצאות:

מצאנו במהרה פינה מקורה לכולנו והתארגנו לטבול במרחצאות למרות שקר בחוץ. אני זוכרת לפני הרבה זמן כשביקרתי כאן, ריח הגופרית היה חזק מאוד, כיום הריח מעודן. המקום נקי ומטופח. קיימת בריכה מקורה ומשם ניתן לעבור לבריכה חיצונית ענקית, אשר ישנם בה מעין מפלים קטנים, המעסים את הגב במים החמים. הטמפרטורה בחוץ הייתה 17 מעלות צלזיוס והמרחצאות 42 מעלות צלזיוס לאורך כל השנה. המראה המלבב של הורים המשחקים עם ילדיהם במים החמים, קולות של שמחה וצחוקים של מבקרים.

גשם ומופע המים:

הסתכלתי בשמיים והעננים הפכו להיות אפורים כהים והחל טפטוף. לאחר זמן מה החל מטר של גשם. המבקרים ששהו בבריכה המקורה, כמוני, קמו במהרה והחלו ללכת במים לכיוון הבריכה הגדולה. החוויה הייתה נפלאה ומרגשת! זוהי הפעם הראשונה שהייתי בתוך מים חמים ויורד על ראשינו גשם. כולם צחקו בהנאה מרבית, הילדים שאגו משמחה. מראה מלבב. חוויה.

סיום הטבילה:

יצאנו מהטבילה, התלבשנו בחלוקים החמים שהכנו מראש, שתינו תה חם ובליבנו היה מרגוע ושקט נפשי שהמקום מציע. לקראת הסגירה נכנסנו למקלחות שהיו נקיות, המים חמים ונעימים שטפו את גופנו ממי הגופרית. התארגנו ליציאה לכיוון המרכז. כל הדרך ילדיי ישנו בדרך כמו תינוקות. כולנו היינו מרוצים עד הגג. הגיבושון המשפחתי היה מוצלח ומהנה. אל תוותרו על פינוק לעצמכם.

חמת גדר

זהו אתר היסטורי עם שרידים ארכיאולוגים. מרחצאות המרפא נמצאים בעמק הירמוך, בדרום רמת הגולן. הייחודיות של המקום הוא מרחצאות מרפא טבעיות עוד מהתקופה הרומית. המקום שימש מקום לטיפול בבעיות עור שונות. מרחצאות חמים והשם "חמת" מקורם בנביעות מים חמים ומתוקים אשר בוקעים מן האדמה. בחמת גדר קיימים חמישה מעיינות שמתוכם נובעים מים מינרליים ועשירים בגופרית.

מה עוד המקום מציע לנו

ספא – חדרי טיפולים עם מגוון עיסויים. יש לתאם מראש הגעה

בית כנסת עתיק – מהמאה הרביעית לספירה ובו מרצפות פסיפס ואולמות מפוארים מהתקופה הרומית.

חוות תנינים – החווה הכי גדולה במזרח התיכון. כ- 50 סוגי  תנינים שוכנים במקום. בתקופת החורף התנינים לא אוכלים הם ישנים מרבית היום ואינם זזים, נראים כמו פסלים החווה פתוחה עד 16.00.

הסעדה – מסעדה חלבית ומסעדה בשרית למבקרי המקום.

חנות נוחות – לרכישת מוצרים, בגדי ים, חלוקים, מגבות.

לינה – מגוון סוגים של לינה, מלון בוטיק, אוהלים עם מזגנים בקיץ.