עמוד הבית » חצור הגלילית: העיר המתחדשת והמתרחבת

חצור הגלילית: העיר המתחדשת והמתרחבת

צילום: עדי זוטא
מחצור תיפתח הטובה. בעוד ערים רבות בפריפריה נותרות מאחור והפער מהמרכז גדל, כאן המגמה הפוכה: קהילה צומחת בלב הגליל עם תנופת בנייה, פיתוח מקומות תעסוקה, מסחר ותיירות, קליטת תושבים וחידוש תשתיות - "חצור הגלילית, בירת המשפחות של הגליל, היא הבשורה הגדולה של ישראל", אומר ראש המועצה שמעון סויסה

חצור נוסדה בשנת 1953 בסמוך לתל חצור המקראית כישוב עולים והוכרה כמועצה מקומית בשנת 1956. היישוב שוכן במורדות המזרחיים של הגליל העליון צפונית-מזרחית לצפת וצפונית לראש פינה. בבחירות האחרונות, שהתקיימו בנובמבר 2018, זכה שמעון סויסה בתפקיד ראש המועצה. זו כהונתו השלישית לאחר שנבחר לראשונה לתפקיד ב-2008.

לא פעם חשים תושבי ישראל את הפערים המעמיקים בין המרכז לפריפריה. חוסר במקומות תעסוקה, תשתיות רעועות, נגישות לקויה לתחבורה ציבורית והגירה שלילית הם מהמאפיינים הבולטים של ערי הספר, אך בחצור הגלילית התמונה הפוכה. הביקוש לשטחים ולדירות בעיר (שהיא מהבודדות עם הגירה חיובית בגליל) שובר שיאים, לרבות ביקוש לפרויקטים עתידיים. אלה הופכים אותה למתחדשת והמתרחבת בישראל. כך מפתחים קהילה צומחת בלב הגליל.

במועצה המקומית, העתידה בקרוב מאוד להפוך לעיר, ניכרים קצב בנייה מרשים ונהירה אדירה של תושבים מכל רחבי הגליל. רמת התשתיות ומבני הציבור לרווחת התושב – מהמובילות בישראל. בין היתר, מוסדות חינוך עברו חידוש כללי ובהם מרחבים גדולים במיוחד, מרכז חדש מוקם בימים אלו לגיל הרך, פארק משפחות מהגדולים והמפוארים בצפון הארץ, אזור תעשייה חי ותוסס, אתרי בנייה רבים ואפילו שינוי מהותי בחזות העיר. ביקור בתוך המועצה הקסומה יגלה לכם מקום מטופח, עכשווי, עם צביון חזק של מסורת תרבותית ודתית מפוארת של אנשים חמים ולבביים.

צילום: עדי זוטא

יער ביריה 

במעלה הדרך הראשית, ממזרח למערב, "ימשוך" אותכם הכביש אל תוככי יער קסום, הלא הוא יער חצור – ביריה, שם קבור התנא חוני המעגל. מדובר על סוף ימי הבית השני, הימים ימי בצורת קשה. התנא חוני המעגל ועמד בתוכו, עד שנעתר הקב"ה והמטיר גשמי ברכה. גם יונתן בן-עוזיאל, מתלמידי הלל הזקן, קבור בסמוך ואלפי רווקים ורווקות פוקדים מדי שנה את קברו כסגולה לזיווג מוצלח, בסמוך ליער מצוי מלון יוקרתי מרהיב ביופיו בשם "הבית בגליל" ובנוסף צימרים יפיפיים המשקיפים אל הנוף המרהיב של רמת הגולן והחרמון המושלג, בקרוב ייבנו עוד 2 בתי מלון (מלון בוטיק ואכסניית נוער), לרווחת התיירים. באתר חוני המעגל מושקעים 10 מליון שקלים עם הקמת אטרקציית המחצבה לצד מקומות בילוי, כפר נופש וכפר קמפינג.

חצור מהווה מוקד מרכזי עקב הימצאותה בלב הגליל העליון ובמרחק נסיעה קצר מהערים המרכזיות טבריה קריית שמונה וכרמיאל ובסמיכות לכביש 90 העובר מזרחית ליישוב, הישוב קרוב למוקדי בילוי ומרכזי קניות מוכרים וידועים.  גולת הכותרת  במיקום הפנטסטי אשר יכלול ממש בקרוב מרכז תחבורה אזורי ובו תחנת רכבת ותחבורה ציבורית ענפה שתחבר את חצור לכלל ישובי הגליל.   זהו ישוב משפחתי השומר על ערכיו התרבותיים והמסורתיים. היישוב מוקף נופים מיוחדים ויפים וטבע לטיולים רגליים ובשבילי אופניים קסומים. החזון היישובי מצייר תמונה של חצור בלב הגליל, כעיר בריאה, ירוקה, בעלת צביון קהילתי המהווה מוקד אזורי כלכלי, מובילה בתחום החינוך, התיירות ותרבות הפנאי.

סוכני הנדל"ן באזור מבהירים, כי הביקוש לשטחים ולדירות בעיר שובר שיאים, "יש לי רשימת המתנה בלתי נגמרת לדירות, אני מציע ערים אחרות בסביבה אך אנשים לא מוכנים, הם בוחרים ודורשים חצור, מחכים בציפייה רבה להשלמת פרויקטים ויש כבר ביקוש לפרויקטים העתידיים" סיפר איש נדל"ן צפוני.

11,000 התושבים מהווים כ־4,000 בתי אב, כש־20 אחוז מתוכם נבנו רק בחמש השנים האחרונות. ועם צפי לתוספת משמעותית של 2,228 יחידות דיור חדשות בתוך חמש השנים, חצור הופכת לבירת המשפחות של הגליל. "יש החלטת ממשלה, שחצור תצמח ל־25-30 אלף תושבים ותהפוך לעיר", מספר ראש המועצה שמעון סויסה, "אנחנו עובדים באינטנסיביות כי הביקוש גבוה מאוד, ובמקביל מפתחים תשתיות שיאפשרו קליטה משמעותית של תושבים. מדובר בהכפלה של האוכלוסייה".

צילום: עדי זוטא

"פונים אליי בני חצור שרוצים לשוב הביתה, תושבי הערים השכנות ואזרחים מכל רחבי הארץ, שרואים את התנופה ורוצים להצטרף לקהילה המדהימה שלנו וליהנות מאיכות חיים מהגבוהות במדינת ישראל", מציין סויסה. "אין שמחה גדולה יותר לראש רשות מלראות את העיר מתפתחת ומתחדשת, לראות את הבנים והבנות חוזרים הביתה ואת עם ישראל בוחר בחצור הגלילית".

גם בחינוך היא נחשבת למובילה, כאשר מבין בתי הספר התיכוניים, בשני המוסדות הממלכתיים ביישוב אחוזי הבגרות גבוהים מאוד: 82% זכאות לבגרות בקריית החינוך אורט ונתון מדהים של 94% זכאות לבגרות בקריית החינוך אמי"ת, כאשר גם נתוני "בגרויות איכותיות" של 5-4 יחידות במקצועות הליבה זינקו בחצור הגלילית.

איירפורט סיטי ומלונות ביער

חצור הופכת בימים אלה גם לעוגן תיירותי גלילי. לצד מלון הבוטיק בית בגליל, פועלות עשרות וילות אירוח מפוארות וצימרים. כמו כן הוגשו לוועדה המחוזית תוכניות להקמת 5 מתחמי מלונאות בלב היער, שייצרו מגוון אפשרויות לינה ברמות שונות – מאכסניות ועד למלונות יוקרה.

עוד צפוי לקום בחצור ה"איירפורט־סיטי" של הגליל – לצד תחנת הרכבת, שדה התעופה והתחנה המרכזית – עם מתחם עסקים, מסחר ותיירות על 320,000 מ"ר בעירוב שימושים, הכולל 500 יחידות דיור. חצור מתאפיינת ברובה בעסקים מקומיים, ישנה בעיקר תעסוקה המבוססת על מפעלי ייצור כמו "פרי הגליל" ופז עצים. אזור התעשייה בחצור הגלילית פעיל מאוד והוא מתפקד כאזור תעשייה אזורי אליו מגיעים לקוחות מיישובים וקיבוצים באזור כמו כן, התושבים בחצור עובדים בערים הסמוכות בעקבות מיקומה המרכזי של חצור בלב הגליל העליון.

צילום:עדי זוטא

עם זאת, בהיבט המסחרי ותעסוקתי חצור עוברת מהפיכה של ממש, עם הפיכתה למוקד אזורי של תיירות וספורט. אזורי מסחר, תיירות ודיור המייצרים עירוב שימושים אושרו זה מכבר בוועדה המחוזית ויכללו גם קרית ספורט, אצטדיון, חנויות ומסחר לצד מועדוני חוגים ודירות. במרכז העסקים האזורי, אזור התעשייה מתפתח ובו יפתח  שוק מקורה- הקארדו הגלילי, אשר יסחוף אליו תיירות ענפה ומסחר אזורי. שוק איכרים, מעדניות בוטיק, מסעדות ומתחמי בילוי בהשקעה של 30 מליון שקל.

בל נשכח את הטבת המס בשיעור של 10%.

שמעון סוויסה ראש המועצה מדגיש: "לאחר שביצענו מהפכה בשירות לתושב בפיתוח התשתיות הקיימות, הפכנו את חצור לעיר המבוקשת בגליל. פעלנו כדי שהרכבת תעבור ממש כאן ותאפשר חיבור לעורקי התחבורה המרכזיים בתחבורה ציבורית נוחה. אנחנו פועלים לפיתוח מתחמי תעסוקה, מסחר ויזמות, ובשנים הקרובות נהפוך לעיר התיירות המרכזית בגליל עם אטרקציות תיירותיות וקולינריות ומענה מגוון בתחום הלינה".

מחכים לכם!

 

הוספת תגובה

הוספת תגובה