עמוד הבית » חשיבות העלים הירוקים בתזונה

חשיבות העלים הירוקים בתזונה

צילום שאטרסטוק
עלים ירוקים כהים הם מקור עצום לרכיבים תזונתיים; הם עשירים בברזל, סידן, סיבים תזונתיים וויטמינים A, C ו-K. האם אתם אוכלים מספיק מהם?

קייל, תרד, עלי סלק, חסה, ארוגולה ועלים ירוקים אחרים מסייעים בהפחתת הכולסטרול, משפרים את האנרגיה, שומרים על בריאות העיניים ומרפאים דלקות, בנוסף לתועלות בריאותיות אחרות. הם מכילים גם רכיבים אנטי-דלקתיים שמסייעים בהגנה על הלב.

למרות כל הסיבות שציינו, לא כולם אוהבים לאכול סלט עלים ירוקים גדול בכל יום. כדי למצוא דרך לשלב יותר עלים ירוקים בתזונה שלכם, הנה שש דרכים טעימות שיעזרו לכם לשלב את העלים הירוקים בתזונה היומית שלכם ולחשוב "מחוץ לקערה":

  1. שלבו אותם בשייק שלכם. כאשר הם מתווספים לשייק, טעמם הדומיננטי של תרד, מנגולד ועלים ירוקים אחרים נעלם באורח פלא. נסו להוסיף לשייק שלכם שתי כוסות עלי סלק ירוקים; עלי הסלק עשירים בוויטמינים A, C ו-B6 בנוסף לזרחן, אבץ, מגנזיום, אשלגן, נחושת ומנגן. סלק ירוק מכיל גם יותר ברזל בהשוואה לתרד. העשירו את השייק באבקה להכנת משקה של הרבלייף; האבקה מגיעה בטעמים נפלאים, משביעה לאורך זמן ומספקת הרכב תזונתי מאוזן עם 9 גרם חלבון ולמעלה מ-20 ויטמינים ומינרלים.
  2. שלבו אותם בכריך. שדרגו את הכריך שלכם! מלאו אותו בפחות בשר ובכמות גדולה יותר של ירקות. הוסיפו חופן עלי תרד לכריך העוף שלכם או הוסיפו כמה עלים של חסה רומיין לכריך פסטרמה מלחם מלא. הוסיפו גם פרוסת אבוקדו לשומן בריא. לחילופין, החליפו את הלחם בכריך דמוי טורטייה מעלי חסה או כרוב כארוחה קלה, מזינה ודלה בפחמימות. נסו את טורטיית החסה כתחליף לארוחת צהריים או כחטיף.

 

 

צילום shutterstock

תגובה

הוספת תגובה

  • כתבה מצוינת. יש בהם גם סידן וזה ממש חשוב, אבל הסידן לא נספג ממש טוב מהירקות ולכן למי שיש חוסרים כדאי לקחת את הסידן האמורפי, וככה גם לגבי תוספי ברזל וכ'ו.